Wpisz i kliknij enter

Nowości z Annihaya Records

Libańska oficyna powraca z dwoma świeżymi wydawnictwami. Sprawdźcie koniecznie!

Print

Praed – „The Fabrication of Silver Dreams”   (21.01.2016 | Annihaya Records)

Praed to libańsko-szwajcarski duet założony w 2006 roku przez Raeda Yassina (syntezatory, laptop, elektronika, wokal) i Paeda Conca (klarnet, kontrabas, gitara, elektronika). Muzycy mają na koncie współpracę z Axelem Dörnerem, Johannesem Bauerem, Hansem Kochem czy Takumi Seino.

Kompozycje Praed powstają w oparciu o gatunek muzyczny pochodzący z Egiptu, czyli shaabi, który następnie konfrontują z free jazzem, psychodelią i elektroniką. Mało tego, artyści odkryli też silny związek między shaabi a mouled – muzyką wykonywaną w trakcie święta upamiętniającego narodziny proroka islamu, Mahometa. To wszystko znajdziemy na ich czwartym albumie „The Fabrication of Silver Dreams”, gdzie trans osiągnął najwyższe stadium rozwoju, choćby w nagraniu „The Odyssey Of The Blue Flies”. Nie inaczej jest w pozostałych utworach.

Strona Praed »
Profil na Facebooku »

SC front

Seamus Cater – „The Three Things You Can Hear” (21.01.2016 | Annihaya Records)

Muzyka brytyjskiego wokalisty i improwizatora Seamusa Catera, to zwrot o co najmniej sto osiemdziesiąt stopni w kontekście twórczości duetu Praed. Gdyż stykamy się z wyciszeniem, melancholią, nostalgią i minimalizmem… Początkowo Cater, jeszcze jako dwudziestolatek, obracał się w kręgu jazzu czy muzyki improwizowanej. Później zaczął tworzyć więcej muzyki elektronicznej. Do tej pory Brytyjczyk wydawał płyty raczej w duetach: z Woody Sullenderem (banjonista) i fińskim multiinstrumentalistą Viljamem Nybacka. Od 2000 roku Cater mieszka w Amsterdamie, gdzie prowadzi też label Nearly Not There Records, specjalizujący się głównie w promowaniu muzyki awangardowej i eksperymentalnej.

„The Three Things You Can Hear” to jego pierwszy solowy longplay, choć i tym razem do współpracy zaprosił artystów, takich jak Kai Fagaschinski i Michael Thieke (The International Nothing), Koen Nutters i Morten J. Olsen (The Pitch) oraz Johnny Chang (of Konzert Minimal). Większość nagrań, jakie pojawiły się na „The Three Things You Can Hear”, Cater wykonał przy użyciu koncertyny pochodzącej z 1941 roku. Jak sam przyznaje, nie jest wirtuozem tego instrumentu, bardziej zależy mu na poszukiwaniu prostych technik gry. Cater nawiązuje w swoisty sposób do folku, jazzu, muzyki redukcjonistycznej i minimalizmu. Wśród inspiracji wymienia twórczość Ivora Cutlera i Petera Bellamy’ego, a także muzykę z innych kultur, głównie z Afryki, Bliskiego Wschodu, Ameryki Południowej i Indonezji. Niektóre fragmenty z „The Three Things You Can Hear” mogą kojarzyć się z jednej strony z Robertem Wyattem, duetem Peter Blegvad i John Greaves, a z drugiej – czuć wpływy Current 93, Richarda Youngsa czy Leafcutter Johna.

Oficjalna strona artysty »

 

Strona Annihaya Records »
Profil na Facebooku »







Jest nas ponad 15 000 na Facebooku:


Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Polecamy