Enchanted Hunters – Dwunasty Dom
Krzysiek Stęplowski:

Czasem naprawdę warto czekać. Warto wypatrywać, nawet latami, jeśli tylko cierpliwość nagrodzona ma być w taki sposób.

Ecnahnted Hunters Dwunasty Dom
Rrose – Hymn To Moisture
Paweł Gzyl:

Techno w stylu Marcela Duchampa.

Trzaska/Mazurkiewicz/Szpura – North Meridian
Jarek Szczęsny:

Można się spocić od samego słuchania.

Giant Swan – Giant Swan
Paweł Gzyl:

Czy znany ze świetnych koncertów duet sprawdził się również w studiu?

Floating Spectrum – A Point Between
Jarek Szczęsny:

Cyfrowy pomnik przyrody.

Bleu Roi – Dark/Light
Łukasz Komła:

Wiosną ubiegłego roku wsłuchiwaliśmy się w singiel szwajcarskiego projektu Bleu Roi, a przed kilkoma dniami ukazała się ich nowa EP-ka „Dark/Light”, którą przybliżamy i jednocześnie o niej rozmawiamy z Jennifer Jans.

Traversable Wormhole – Regions Of Time
Paweł Gzyl:

Adam X wraca do projektu sprzed dekady.

Sudan Archives – Athena
Jarek Szczęsny:

Do diabła z dobrymi radami.

Planetary Assault Systems – Plantae
Paweł Gzyl:

W stronę psychodelii.

Sleep D – Rebel Force
Paweł Gzyl:

Muzyczny zapach minionego lata.

Levitation Orchestra – Inexpressible Infinity
Jarek Szczęsny:

Podpalacze wzniecają eutymię.

Innercity Ensemble – IV
Jarek Szczęsny:

Luz i bogactwo.

Grischa Lichtenberger – RE:PHGRP
Paweł Gzyl:

Free jazz w „rasterowej” wersji.

Jónsi & Alex Somers – Lost and Found
Jarek Szczęsny:

Dla przyjemnego słuchania.



Dj Sajko – Cutman

Eksperymentalne oblicze oficyny FASRAT.

Paweł Bartnik, czyli 1/3 hołubionego kiRka, po zeszłorocznym, długogrającym debiucie w szeregach Requiem Records powraca tym razem z niemal półgodzinną winylową epką zatytułowaną „Cutman”. Dj Sajko dał się poznać jako idący swoją ścieżką poszukujący twórca, sięgający po różnorodne stylistyki i techniki kreacji od dubu po field recording. Nie inaczej jest również tym razem.

Pierwsza strona epki zawiera dwa edity/remixy. „Osaka Midnight Train”  to utwór audiowizualnego artysty z Wrocławia, Bartłomieja Szlachcica znanego szerzej jako Odaibe. Płocki producent ogołocił znacznie ten track z melodeklamacji autora, uwypuklił linie saksofonu z doczepionym pogłosem, a całość zaś napędził klikającym tętnem wolnego techno. Drugi edit dotyczy kawałka „Majowy Gaz” autorstwa funkującego, warszawskiego oktetu 22pm. Oprócz Bartnika operacją przemiany tego pogodnego numeru zajął się Rwetes, czyli ukrywający się pod tym pseudonimem Filip Kalinowski (też z kiRk). Prawie 10-minutowa kompozycja poza tym, że wskoczyła do mollowej tonacji została spowolniona, osadzona na technicznej perkusji i dubowym rozciągnięciu. Wesoły refren został pocięty i pojawia się jedynie sporadycznie jako psychodeliczny sampel wokalny.


Odaibe – „Osaka Midnight Train” (Dj Sajko cut)

Drugą stronę krążka otwiera kompozycja „Synos”, gdzie już od początku słychać zawodzący wokal Antoniny Nowackiej (WIDT). Operowy sopran kreśli zawiłe frazy na tle coraz bardziej industrialnie niepokojącego podkładu, który z każdą sekundą łapczywiej pożera kobiecy głos, poddawany przemianie w zdelay’owane drony. Najnowszą epkę z oficyny FASRAT zamyka „Tropiciel” – utwór o wyraźnie medytacyjnym charakterze. Rytmicznie bity dzwon przedzielają duchowe zaśpiewy, mini figury zagrywane na instrumencie skrzypcowym, free solówka saksofonu oraz syntetyczne „bulgoty”. Końcówka uspakaja rytm pozostawiając jedynie zapętlony wokal mnicha.

Label Maćka Sienkiewicza pokazuje najnowszym wydawnictwem, że poszerza obszar swoich zainteresowań. Paweł Bartnik zaś potwierdza, że na polskiej scenie jest artystą odrębnym, mówiącym swoim językiem, którego styl można szybko rozpoznać – a chyba każdemu twórcy o to właśnie chodzi.

06.04.2016 | Father And Son Records And Tapes

www.facebook.com/fasratpl
www.facebook.com/djsajko/

 

 

 

Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.