Fumiya Tanaka – Right Moment
Paweł Gzyl:

Spójna całość zbudowana z kontrastowych elementów.

Król – Nieumiarkowania
Jarek Szczęsny:

Nie chce nam mówić niczego wprost.

Burial – Tunes 2011-2019
Jarek Szczęsny:

Brama do innej rzeczywistości.

Zaumne – Contact
Jarek Szczęsny:

Niezwykła bliskość.

Various Artists – Consortium Vol. 1
Paweł Gzyl:

Z Albanii do Detroit.

ARRM – II
Jarek Szczęsny:

Dzieło spokoju.

Floating Points – Crush
Jarek Szczęsny:

Stare w służbie nowoczesności.

Stefan Goldmann – Veiki
Paweł Gzyl:

Najbardziej taneczny materiał niemieckiego producenta.

True – Made Of Glass
Łukasz Komła:

Pod rękę ze smutkiem i tańczmy!

Akwizgram – Nü romantik
Jarek Szczęsny:

Próg do przeskoczenia jest niewielki.

Claro Intelecto – In Vitro – Volume 1 & 2
Paweł Gzyl:

Piękna, ale niemodna muzyka.

Paweł Doskocz / Vasco Trilla – Hajstra
Jarek Szczęsny:

Nieprawidłowości w działaniu zmysłów.

Stenny – Upsurge
Paweł Gzyl:

Połamane rytmy zanurzone w ambiencie.

Justyna Steczkowska – Maria Magdalena. All Is One
Przemysław Solski:

Wędrówka duszy.



Dj Sajko – Cutman

Eksperymentalne oblicze oficyny FASRAT.

Paweł Bartnik, czyli 1/3 hołubionego kiRka, po zeszłorocznym, długogrającym debiucie w szeregach Requiem Records powraca tym razem z niemal półgodzinną winylową epką zatytułowaną „Cutman”. Dj Sajko dał się poznać jako idący swoją ścieżką poszukujący twórca, sięgający po różnorodne stylistyki i techniki kreacji od dubu po field recording. Nie inaczej jest również tym razem.

Pierwsza strona epki zawiera dwa edity/remixy. „Osaka Midnight Train”  to utwór audiowizualnego artysty z Wrocławia, Bartłomieja Szlachcica znanego szerzej jako Odaibe. Płocki producent ogołocił znacznie ten track z melodeklamacji autora, uwypuklił linie saksofonu z doczepionym pogłosem, a całość zaś napędził klikającym tętnem wolnego techno. Drugi edit dotyczy kawałka „Majowy Gaz” autorstwa funkującego, warszawskiego oktetu 22pm. Oprócz Bartnika operacją przemiany tego pogodnego numeru zajął się Rwetes, czyli ukrywający się pod tym pseudonimem Filip Kalinowski (też z kiRk). Prawie 10-minutowa kompozycja poza tym, że wskoczyła do mollowej tonacji została spowolniona, osadzona na technicznej perkusji i dubowym rozciągnięciu. Wesoły refren został pocięty i pojawia się jedynie sporadycznie jako psychodeliczny sampel wokalny.


Odaibe – „Osaka Midnight Train” (Dj Sajko cut)

Drugą stronę krążka otwiera kompozycja „Synos”, gdzie już od początku słychać zawodzący wokal Antoniny Nowackiej (WIDT). Operowy sopran kreśli zawiłe frazy na tle coraz bardziej industrialnie niepokojącego podkładu, który z każdą sekundą łapczywiej pożera kobiecy głos, poddawany przemianie w zdelay’owane drony. Najnowszą epkę z oficyny FASRAT zamyka „Tropiciel” – utwór o wyraźnie medytacyjnym charakterze. Rytmicznie bity dzwon przedzielają duchowe zaśpiewy, mini figury zagrywane na instrumencie skrzypcowym, free solówka saksofonu oraz syntetyczne „bulgoty”. Końcówka uspakaja rytm pozostawiając jedynie zapętlony wokal mnicha.

Label Maćka Sienkiewicza pokazuje najnowszym wydawnictwem, że poszerza obszar swoich zainteresowań. Paweł Bartnik zaś potwierdza, że na polskiej scenie jest artystą odrębnym, mówiącym swoim językiem, którego styl można szybko rozpoznać – a chyba każdemu twórcy o to właśnie chodzi.

06.04.2016 | Father And Son Records And Tapes

www.facebook.com/fasratpl
www.facebook.com/djsajko/

 


Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.