Rhythm Baboon – W-Life
Bartek Woynicz:

Z Chicago do Gdańska.

Algiers – There Is No Year
Bartek Woynicz:

Misophonia, czyli 700 wersów wołania do ściany.

Leandro Fresco & Rafael Anton Irisarri – Una Presencia En La Brisa
Jarek Szczęsny:

Niepewność własnego słuchu.

Flaner Klespoza – Przygody i tajemnice
Jarek Szczęsny:

Debiut podwójny.

Max Andrzejewski’s Hütte – Hütte & Guests Play the Music of Robert Wyatt
Łukasz Komła:

Robert Wyatt na ujazzowionym spacerze.

Fumiya Tanaka – Right Moment
Paweł Gzyl:

Spójna całość zbudowana z kontrastowych elementów.

Król – Nieumiarkowania
Jarek Szczęsny:

Nie chce nam mówić niczego wprost.

Burial – Tunes 2011-2019
Jarek Szczęsny:

Brama do innej rzeczywistości.

Zaumne – Contact
Jarek Szczęsny:

Niezwykła bliskość.

Various Artists – Consortium Vol. 1
Paweł Gzyl:

Z Albanii do Detroit.

ARRM – II
Jarek Szczęsny:

Dzieło spokoju.

Floating Points – Crush
Jarek Szczęsny:

Stare w służbie nowoczesności.

Stefan Goldmann – Veiki
Paweł Gzyl:

Najbardziej taneczny materiał niemieckiego producenta.

True – Made Of Glass
Łukasz Komła:

Pod rękę ze smutkiem i tańczmy!



David Shea

David Shea postanowił wrócić do korzeni, czyli przygotował kompozycje w oparciu o dźwięki fortepianu.

W przebogatej dyskografii amerykańskiego kompozytora znajdziemy wiele nagrań z udziałem fortepianu, choć najczęściej w bliskiej relacji z elektroniką, samplami i innymi technikami akustycznymi. Do tej pory Shea nie skomponował całej płyty poświęconej jednemu instrumentowi.

Album „Piano I” (03.06.2016 | Room40) wypełniły utwory fortepianowe. – „Dorastałem słuchając wielkich klasycznych i jazzowych pianistów, następnie spotkałem się z preparowanym brzmieniem fortepianu i rozmaitymi eksperymentami związanymi z elektroniką, później odkrywałem niesamowite dzieła Bouleza, Stockhausena, Cage’a, Ligetiego, Ferrariego, Feldmana, Xenakisa czy Scelsiego” – wspomina Shea. Przez ponad rok Amerykanin oswajał się z różnymi technikami oraz pracował nad konstrukcją swoich nagrań. W efekcie dostajemy od niego ośmioczęściową suitę, transowe „Magnets” i czteroczęściową kompozycję „Tribute to Mancini” poświęconą twórczości Henry’ego Manciniego – słynnego kompozytora m.in. muzyki filmowej.

 

Strona Room40 »Profil na Facebooku »Profil na BandCamp »

 


Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.