Fumiya Tanaka – Right Moment
Paweł Gzyl:

Spójna całość zbudowana z kontrastowych elementów.

Król – Nieumiarkowania
Jarek Szczęsny:

Nie chce nam mówić niczego wprost.

Burial – Tunes 2011-2019
Jarek Szczęsny:

Brama do innej rzeczywistości.

Zaumne – Contact
Jarek Szczęsny:

Niezwykła bliskość.

Various Artists – Consortium Vol. 1
Paweł Gzyl:

Z Albanii do Detroit.

ARRM – II
Jarek Szczęsny:

Dzieło spokoju.

Floating Points – Crush
Jarek Szczęsny:

Stare w służbie nowoczesności.

Stefan Goldmann – Veiki
Paweł Gzyl:

Najbardziej taneczny materiał niemieckiego producenta.

True – Made Of Glass
Łukasz Komła:

Pod rękę ze smutkiem i tańczmy!

Akwizgram – Nü romantik
Jarek Szczęsny:

Próg do przeskoczenia jest niewielki.

Claro Intelecto – In Vitro – Volume 1 & 2
Paweł Gzyl:

Piękna, ale niemodna muzyka.

Paweł Doskocz / Vasco Trilla – Hajstra
Jarek Szczęsny:

Nieprawidłowości w działaniu zmysłów.

Stenny – Upsurge
Paweł Gzyl:

Połamane rytmy zanurzone w ambiencie.

Justyna Steczkowska – Maria Magdalena. All Is One
Przemysław Solski:

Wędrówka duszy.



Sensacje na Berlin Atonalu

Na sierpniowym festiwalu wystąpi legendarny duet Porter Ricks – z premierowym materiałem.

Thomas Koner i Andy Mellwig powrócili do wspólnej pracy dwa lata temu. Widzieliśmy ich wtedy na krakowskim Unsoundzie, gdzie zagrali materiał ze swego legendarnego albumu „Biokineticks”, wydanego przez Chain Reaction w 1996 roku. Tym razem obaj producenci zaprezentują nowe kompozycje, z których część ukaże się na EP-ce planowanej na sierpień, a potem na pierwszym od dwudziestu lat albumie, przewidzianym przez Tresor na lutego 2017 roku.

Tegoroczna edycja Atonalu będzie też okazją do spotkania dwóch genialnych inżynierów dźwięku a zarazem utalentowanych producentów – Moritza Von Oswalda i Rashada Beckera. Punktem wyjścia do ich występu mają być dźwięki fortepianu, które zostaną poddane cyfrowym przetworzeniom. Z kolei założyciel firmy EMS i jeden z pionierów syntetycznego dźwięku – Peter Zinovieff – stanie na jednej scenie z wiolonczelistką Lucy Railton. Efektem będzie tworzone na żywo połączenie elektronicznych i akustycznych brzmień.

Nie zabraknie na Atonalu również ciekawych kooperacji audio-wizualnych. Znany nam doskonale Mika Vainio wystąpi w ducie ze szwajcarskim artystą wideo Danielem Pflumem, a hiszpański producent techno, Jonas Kopp, zapamiętany z efektownych produkcji dla Tresora, przy wsparciu eksperymentalnego filmowca, Rainera Kohlberga, przedstawi po raz pierwszy nowy projekt – „Telluric Lines”. Swoją premierę będzie miało też nowe show laserowe Robina Foxa – tym razem z użyciem trójkolorowych promieni.

Kanadyjski duet Orphx zasłynął z łączenia cyfrowego industrialu z ekspresyjnym techno, z kolei Justin K. Broadrick tworzy pod szyldem JK Flesh monumentalne techno o mocy zwalistego metalu. Jak wypadnie wspólny koncert trójki artystów? Na scenę w Kraftwerk Halle powróci duet UF, czyli Kerridge – Okae, tak entuzjastycznie przyjęty dwa lata temu w tym samym miejscu. Podobne brzmienia zaprezentuje Marshstepper – i w tym przypadku możemy się spodziewać prawdziwie transgresyjnego show.

Zapewne na dolnym poziomie dawnej elektrowni zagoszczą reprezentanci amerykańskiej sceny łączącej noise i techno – Ron Morelli, Prostitutes i Lili Schulder aka 51717. Po raz pierwszy na żywo zagra duet Second Woman, który tworzą weterani – Turk Dietrich z Belong i Joshua Eustis z Telefon Tel Aviv. Kobiecą (co wcale nie znaczy, że mniej agresywną) stronę electro i techno reprezentować będą Andrea Parker i Lena Willikens.

Karnety (na wyczerpaniu) i bilety (za miesiac) oraz wszystkie informacje:

www.berlin-atonal.com/atonal-2016

 


Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

1 Komentarz

  1. Electron

    Kraftwerk idealnie nadaje sie dla klasykow jak Porter Ricks. podroz w czasie.