SCSI-9 – Squares & Circles
Paweł Gzyl:

Pierwszy nowy album projektu od siedmiu lat.

Sarathy Korwar – More Arriving
Jarek Szczęsny:

Muzyka migracji.

Sandro Perri – Soft Landing
Jarek Szczęsny:

Chłód melodii.

Rhys Fulber – Ostalgia
Paweł Gzyl:

„I’m living in the 80s”

IRAH – Diamond Grid
Przemysław Solski:

Siatka utkana z ciekawości.

Strycharski Kacperczyk Szpura – I love you SDSS
Jarek Szczęsny:

Oglądanie nerwów.

!!! (Chk Chk Chk) – Wallop
Mateusz Piżyński:

Ciężkość punka z lekkością funka.

cover
Barker – Utility
Paweł Gzyl:

Transhumanistyczne przyjemności.

Monya – Straight Ahead
Paweł Gzyl:

Industrialne techno o pozytywnej energii.

Wojciech Golczewski – The Priests Of Hiroshima
Jarek Szczęsny:

Ścieżka dźwiękowa dla ery atomowej.

Múm – Yesterday Was Dramatic – Today Is OK
Paweł Gzyl:

Klasyk emotroniki.

Hildur Guðnadóttir – Chernobyl (OST)
Jarek Szczęsny:

Wyobrazić sobie niewyobrażalne.

Pruski – Black Birds
Jarek Szczęsny:

Wyszlifowany onyks.

Jaromir Kamiński, Rafał Warszawski, Palms Palms, Break Janek
Ania Pietrzak:

Beats & breaks idealne na koniec wakacji…



Nowości z The Helen Scarsdale Agency

Amerykański label zabiera nas do Turcji (Ekin Fil) i Szwajcarii (Francisco Meirino).  

hms_038_M2

Ekin Fil – „Being Near” (24.06.2016 | The Helen Scarsdale Agency)

Artystka pochodzi ze Stambułu, a jej prawdziwe nazwisko to Üzeltüzenci. Do tej pory Fil opublikowała kilka płyt, pierwsza pochodzi z 2013 roku i nosi tytuł „Ekin Fil” (Students of Decay). Rok później wydała „A Moon Heart” nakładem zacnej amerykańskiej oficyny Bathetic Records. W tym roku zdążyła już wypuścić kasetę, pt. „Heavy”. Mimo tego, wydaje mi się, iż twórczość Turczynki pozostaje nadal stosunkowo słabo znana w Polsce. Na początku grała na gitarze i śpiewała w rockowym zespole Proudpilot. Jedna solowe dokonania Fil to zupełnie inna przestrzeń poszukiwań, bowiem należy ją kojarzyć z ambientem, elektroniką, transowo-psychodeliczną atmosferą przy udziale przetworzonych dźwięków gitary i melancholijnego głosu.

Fil powołuje się na takich artystów jak Cocteau Twins, Cranes czy Slowdive. Bez wątpienia echa Cocteau Twins pobrzmiewają w poszczególnych utworach Ekin, szczególnie słychać to w jej partiach wokalnych. Jeśli spojrzymy całościowo na kompozycje Fil to umiejscowiłbym je gdzieś pomiędzy tym, co robi Liz Harris (Grouper), Christian Fennesz (np. w „Almost Silence”) i William Basinski. Tyle że w mojej opinii Ekin Fil powoli spycha Grouper na drugi plan. Płyta „Being Near” bardzo głęboko zapadła w moją pamięć, a nagranie „Stranger Than Them” „roztopi” najbardziej zatwardziałe dusze tego świata.

Profil na Facebooku »Profil na BandCamp »

_HMS037_front

Francisco Meirino – „Surrender, Render, End” (24.06.2016 | The Helen Scarsdale Agency)

Dyskografia szwajcarskiego artysty zajmującego się szeroko pojętą muzyką eksperymentalną rozrasta się w imponującym tempie. Znamy go też z nagrań jako Francis De Omeirin czy Phroq, ale najwięcej płyt wydał pod własnym nazwiskiem. Meirino wielokrotnie współpracował z innymi twórcami, choćby z Kiko C. Esseivą, Dave’em Phillipsem czy Nicolasem Bernierem. Szwajcar tworzy niezwykle abstrakcyjne formy, manipulując taśmami, białym szumem i preparowanym field recordingiem. Niejednokrotnie w jego kompozycjach natkniemy się na noise’owe wątki. Jednym słowem: dźwiękowe laboratorium na ludzkiej percepcji.

Oficjalna strona artysty »Profil na Facebooku »Profil na BandCamp »

 

Strona The Helen Scarsdale Agency »Profil na Facebooku »

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.