IRAH – Diamond Grid
Przemysław Solski:

Siatka utkana z ciekawości.

Strycharski Kacperczyk Szpura – I love you SDSS
Jarek Szczęsny:

Oglądanie nerwów.

!!! (Chk Chk Chk) – Wallop
Mateusz Piżyński:

Ciężkość punka z lekkością funka.

cover
Barker – Utility
Paweł Gzyl:

Transhumanistyczne przyjemności.

Monya – Straight Ahead
Paweł Gzyl:

Industrialne techno o pozytywnej energii.

Wojciech Golczewski – The Priests Of Hiroshima
Jarek Szczęsny:

Ścieżka dźwiękowa dla ery atomowej.

Múm – Yesterday Was Dramatic – Today Is OK
Paweł Gzyl:

Klasyk emotroniki.

Hildur Guðnadóttir – Chernobyl (OST)
Jarek Szczęsny:

Wyobrazić sobie niewyobrażalne.

Pruski – Black Birds
Jarek Szczęsny:

Wyszlifowany onyks.

Jaromir Kamiński, Rafał Warszawski, Palms Palms, Break Janek
Ania Pietrzak:

Beats & breaks idealne na koniec wakacji…

Lech Nienartowicz – Wrażenia i Mechanizmy
Jarek Szczęsny:

Pierwsze wrażenie.

The Future Eve feat. Robert Wyatt – KiTsuNe / Brian The Fox
Łukasz Komła:

Na łączach z Robertem Wyattem.

Rites of Fall – Towards the Blackest Skies
Jarek Szczęsny:

Im dalej w las, tym ciemniej.

Hula – Voice
Paweł Gzyl:

Łabędzi śpiew mistrzów industrialnego funku.



Attache – Edinburgh EP

House i techno plus hip-hop na dokładkę.

Nowe wydawnictwo młodej polskiej oficyny przynosi trzy premierowe nagrania (i dwa remiksy) debiutującego na oficjalnym rynku muzycznym śląskiego producenta. W notce prasowej powołuje się on na brytyjskie brzmienia z lat 90. – i rzeczywiście coś w tym jest.

W dwóch pierwszych nagraniach z zestawu słychać echa wydawnictw nieodżałowanej wytwórni Peacefrog. Bo jest to korzenny deep house w swej zarazem melodyjnej i hipnotycznej wersji. „Atoll” koi onirycznym tłem, nie rezygnując z bardziej energetycznych elementów, jak dyskretnie pobrzękujące klawisze czy głęboki puls basu. W „Berliner Blast” dochodzi do głosu dubowa rytmika wsparta tribalowymi congami – spuentowana jednak euforycznym motywem o rave’owej ekspresji.

Ku naszemu zaskoczeniu „Edinburgh” to instrumentalny hip-hop – ale tak czasem bywa na płytach amerykańskich twórców deep house’u. Nie inaczej dzieje się na krążku Attache, gdzie połamane rytmy wnoszą skrzeczące efekty i łagodne tony piano. Dla kontrastu remiks tegoż utworu w wykonaniu poznańskiego duetu PLEBS zamienia go w… rozedrgane techno o eterycznym nastroju. Jeszcze mocniejsze uderzenie wnosi „Atoll” w wersji Błażeja Malinowskiego – koncentrując się na zredukowanych bitach i świdrującym loopie.

Wszystkie kompozycje z EP-ki brzmią świeżo i dynamicznie. Najlepsze wrażenie robią dwie deep house’owe „perełki” z pierwszej części zestawu – zaskakując pomysłową aranżacją i niecodziennym brzmieniem. Remiksy w stylu techno też nie zawodzą – pokazując, że w muzyce Attache brzmi również mroczniejsza energia.

International Day Off 2016

www.facebook.com/international.day.off

www.facebook.com/attacheart

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.