Villaelvin – Headroof
Jarek Szczęsny:

Tylko bardziej.

Juno – Young Star
Jarek Szczęsny:

Infiltracja jazzu.

Lonker See – Hamza
Jarek Szczęsny:

Zawsze krok przed nami.

Men With Secrets – Psycho Romance And Other Spooky Ballads
Paweł Gzyl:

Erudycyjne ćwiczenie z ejtisowego electro.

Riverrun – The Same Silent Hill
Przemysław Solski:

Muzyka z krajobrazu.

Yogtze – Yogtze
Jarek Szczęsny:

Będzie filmowo.

Wacław Zimpel – Massive Oscillations
Jarek Szczęsny:

Letarg duchowy.

Hula – Shadowland
Paweł Gzyl:

Jak ambient przenikał industrial.

Nicolas Godin – Concrete and Glass
Mateusz Piżyński:

Elektroniczny aksamit, który już dobrze znamy.

Ghost In The Machine – Breaking The Seal
Paweł Gzyl:

Czego można się spodziewać po płycie, na której jeden z utworów nosi tytuł „Napalm Breath”?

Jachna/Ziołek/Buhl – Animated Music
Jarek Szczęsny:

Poszerzanie improwizacyjnej wrażliwości.

Recondite – Dwell
Ania Pietrzak:

Chłodna obserwacja rzeczywistości.

Silent Witness – Silent Witness
Łukasz Komła:

Cisi obserwatorzy o wielkiej wyobraźni.

Phase Fatale – Scanning Backwards
Paweł Gzyl:

Dźwięk jako broń.



Attache – Edinburgh EP

House i techno plus hip-hop na dokładkę.

Nowe wydawnictwo młodej polskiej oficyny przynosi trzy premierowe nagrania (i dwa remiksy) debiutującego na oficjalnym rynku muzycznym śląskiego producenta. W notce prasowej powołuje się on na brytyjskie brzmienia z lat 90. – i rzeczywiście coś w tym jest.

W dwóch pierwszych nagraniach z zestawu słychać echa wydawnictw nieodżałowanej wytwórni Peacefrog. Bo jest to korzenny deep house w swej zarazem melodyjnej i hipnotycznej wersji. „Atoll” koi onirycznym tłem, nie rezygnując z bardziej energetycznych elementów, jak dyskretnie pobrzękujące klawisze czy głęboki puls basu. W „Berliner Blast” dochodzi do głosu dubowa rytmika wsparta tribalowymi congami – spuentowana jednak euforycznym motywem o rave’owej ekspresji.

Ku naszemu zaskoczeniu „Edinburgh” to instrumentalny hip-hop – ale tak czasem bywa na płytach amerykańskich twórców deep house’u. Nie inaczej dzieje się na krążku Attache, gdzie połamane rytmy wnoszą skrzeczące efekty i łagodne tony piano. Dla kontrastu remiks tegoż utworu w wykonaniu poznańskiego duetu PLEBS zamienia go w… rozedrgane techno o eterycznym nastroju. Jeszcze mocniejsze uderzenie wnosi „Atoll” w wersji Błażeja Malinowskiego – koncentrując się na zredukowanych bitach i świdrującym loopie.

Wszystkie kompozycje z EP-ki brzmią świeżo i dynamicznie. Najlepsze wrażenie robią dwie deep house’owe „perełki” z pierwszej części zestawu – zaskakując pomysłową aranżacją i niecodziennym brzmieniem. Remiksy w stylu techno też nie zawodzą – pokazując, że w muzyce Attache brzmi również mroczniejsza energia.

International Day Off 2016

www.facebook.com/international.day.off

www.facebook.com/attacheart

 


Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.