Jazz Band Młynarski-Masecki – Płyta z zadrą w sercu
Jarek Szczęsny:

Jedna dla wszystkich.

Shapednoise – Aesthesis
Paweł Gzyl:

Nieznane mutacje basowych brzmień.

A Winged Victory for the Sullen – „The Undivided Five”
Mateusz Piżyński:

Ambientowe nowości z Ninja Tune

Enchanted Hunters – Dwunasty Dom
Krzysiek Stęplowski:

Czasem naprawdę warto czekać. Warto wypatrywać, nawet latami, jeśli tylko cierpliwość nagrodzona ma być w taki sposób.

Ecnahnted Hunters Dwunasty Dom
Rrose – Hymn To Moisture
Paweł Gzyl:

Techno w stylu Marcela Duchampa.

Trzaska/Mazurkiewicz/Szpura – North Meridian
Jarek Szczęsny:

Można się spocić od samego słuchania.

Giant Swan – Giant Swan
Paweł Gzyl:

Czy znany ze świetnych koncertów duet sprawdził się również w studiu?

Floating Spectrum – A Point Between
Jarek Szczęsny:

Cyfrowy pomnik przyrody.

Bleu Roi – Dark/Light
Łukasz Komła:

Wiosną ubiegłego roku wsłuchiwaliśmy się w singiel szwajcarskiego projektu Bleu Roi, a przed kilkoma dniami ukazała się ich nowa EP-ka „Dark/Light”, którą przybliżamy i jednocześnie o niej rozmawiamy z Jennifer Jans.

Traversable Wormhole – Regions Of Time
Paweł Gzyl:

Adam X wraca do projektu sprzed dekady.

Sudan Archives – Athena
Jarek Szczęsny:

Do diabła z dobrymi radami.

Planetary Assault Systems – Plantae
Paweł Gzyl:

W stronę psychodelii.

Sleep D – Rebel Force
Paweł Gzyl:

Muzyczny zapach minionego lata.

Levitation Orchestra – Inexpressible Infinity
Jarek Szczęsny:

Podpalacze wzniecają eutymię.



Gareth Dickson

Szkocki wokalista i gitarzysta, wraca po dwuletniej przerwie z nowym krążkiem. 

Gareth Dickson zadebiutował ponad dziesięć lat temu płytą „Spruce Goose”. A w 2012 roku rozpoczął współpracę z wytwórnią Taylora Deupree – 12k, wydając w niej EP’kę „Noon” i przepiękny album „Quite A Way Away”. Poprzedni longplay Dicksona nosi tytuł „Nick(ed) Drake” (2014), na którym Szkot zaprezentował swoje wersje utworów Drake’a. Na łamach Nowej Muzyki rozmawiałem z artystą o tym wydawnictwie i nie tylko (wywiad). Dickson od wielu lat współpracuje z Vashti Bunyan, a także nagrywał z Maxem Richterem i koncertował z Davidem Byrne’m czy Juaną Moliną.

11 listopada nakładem Discolexique i 12k ukazał się jego najnowszy materiał zatytułowany „Orwell Court”. Niezmiennie songwriter zaskakuje swoją nieszablonową wizją melancholii. Wystarczy posłuchać głosu Garetha, by już po chwil oderwać się od rzeczywistości. Oprócz tego mamy świetną gitarę (w duchu fingerpicking), momentami nastrojowy ambient (np. w „The Solid World”), instrumenty smyczkowe oraz gdzieniegdzie mruczącą harmonijkę ustną. Z kolei w nagraniu „The Big Lie” gościnnie zaśpiewała Celine Brooks, a w „Two Halfs” usłyszymy w chórkach głos Bunyan. Ten wyjątkowy album zamyka cover utworu „Atmosphere” pochodzący z repertuaru grupy Joy Division.

 

Oficjalna strona artysty »Profil na Facebooku »Strona Discolexique »Profil na Facebooku »Strona 12k »Profil na Facebooku »Profil na BandCamp »

 

 

 

Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.