LDY OSC – sōt
Paweł Gzyl:

Click & cuts na nowo.

Nick Cave and the Bad Seeds – Ghosteen
Jarek Szczęsny:

Pomnik żałoby.

Pablo Mateo – Weird Reflections Beyond The Sky
Paweł Gzyl:

Techno do tańca.

Danny Brown – uknowhatimsayin¿
Jarek Szczęsny:

Gorączkowe wizje rapera.

9t Antiope – Grimace
Jarek Szczęsny:

Mikrus.

Malin Genie – Anthropomorphic Sympathy
Paweł Gzyl:

Stylowe electro i IDM w duchu lat 90.

Telefon Tel Aviv – Dreams Are Not Enough
Mateusz Piżyński:

Gdy w Tel Avivie zgaśnie światło…

Philipp Gorbachev – Kolokol
Paweł Gzyl:

Prawosławie i elektronika.

BNNT is Jerusalem in My Heart – Multiversion #4
Jarek Szczęsny:

Część czwarta.

rRoxymore – Face To Phase
Paweł Gzyl:

Introwertyczne bity.

The Big YES! – The Big YES!
Łukasz Komła:

Free jazzowy wybuch!

HTRK – Venus In Leo
Maciej Kaczmarski:

Miłość w czasach zarazy.

Matthias Schaffhauser – Hedonism, What Else
Paweł Gzyl:

Muzyka jako przyjemność.

Manu Delago – Circadian
Jarek Szczęsny:

Cykle snu.



Beate Bartel & Gudrun Gut

Jedne z najważniejszych kobiet niemieckiej sceny elektronicznej po 25 lat znów razem! Pod koniec stycznia ukaże się ich pierwszy wspólny album.

Kilka miesięcy temu recenzowałem solową płytę Gudrun Gut – „Vogelmixe”, która niespecjalnie została zauważona przez polski krytyków, a szkoda, bo jej ubiegłoroczny materiał zasługuje na szerszą promocję.

27 stycznia Moabit Musik opublikuje dwa krążki: pierwszy to „Sirens” autorstwa Myry Davies / Beate Bartel / Gudrun Gut, zaś drugi to „Instrumentals for Sirens” przygotowany już przez Beate Bartel i Gudrun Gut. Obie panie są niebywale zasłużonymi postaciami dla europejskiej elektroniki. Wystarczy przypomnieć kultowe projekty, jakie współtworzyły artystki: Einstürzende Neubauten, Matador, Mania D., Malaria!, CHBB czy Liaisons Dangereuses. Po wielu latach Bartel i Gut spotkały się na płycie Kanadyjki Myry Davies ‎– „Cities And Girls” (2008), choć Davies i Gut współpracują ze sobą od 1991 roku. Na „Cities And Girls” znajdziemy jedną kompozycję Bartel, pt. „Hanoi”.

Tegoroczny „Sirens” został opatrzony tekstami Davies, w których artystka porusza różne kwestie muzyczne (np. dopisuje swój komentarz do końcowej części opery Richarda Wagnera – „Pierścień Nibelunga”) opowiedziane w formie dowcipnych historii czy poetyckiego reportażu oraz snuje refleksje na temat sztuki, kultury i polityki. Póki co w moje ręce wpadł longplay z instrumentalnymi kompozycjami Bartel i Gut – „Instrumentals for Sirens” (pierwsze pięć utworów przygotowała Bartel, a pozostałe pięć Gut). Niemki eksplorują rozmaite obszary elektroniki. Co ważne, twórczynie świetnie się uzupełniają, tworząc eksperymentalne formy w oparciu o IDM, techno, dub, industrial, kolaż i syntezatory, nie stroniąc od przytomnego wykorzystania sampli z muzyką świata. Wiem, że będę wracał do „Instrumentals for Sirens” – bo to kawał solidnej elektroniki!

 

Strona Gudrun Gut »Profil na Facebooku »Strona Moabit Musik »

 

 

Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.