Skalpel – Highlight
Bartek Woynicz:

Balsam na czas zarazy.

Electric Indigo – Ferrum
Paweł Gzyl:

W atomowym silosie.

Stian Westerhus – Redundance
Jarek Szczęsny:

Ucieczka od tradycyjnych piosenek.

Immortal Onion – XD [Experience Design]
Jarek Szczęsny:

Nie spodziewałem się ich tam spotkać.

Moses Sumney – græ Part 1
Jarek Szczęsny:

Przestrzeń okrojona ze skrajności.

Blind Boy De Vita – Cumpà
Łukasz Komła:

Z cienia w ogień!

Camea – Dystopian Love
Paweł Gzyl:

Futurystycznie i kobieco.

Shabaka and the Ancestors – We Are Sent Here By History
Jarek Szczęsny:

On wie więcej.

The Fear Ratio – They Can’t Be Saved
Paweł Gzyl:

Suma najlepszych elementów.

Earth Trax – LP1
Jarek Szczęsny:

Nic ponadto.

Radosław Kurzeja – Ogród botaniczny w Palermo
Jarek Szczęsny:

Niekontrolowane lenistwo.

Koza – Patologya
Jarek Szczęsny:

Atrakcyjność ujemna.

Caribou – Suddenly
Bartek Woynicz:

Co nagle, to po diable?

FOQL & Fischerle – Personal Wastelands
Jarek Szczęsny:

Triskeliony.



Beate Bartel & Gudrun Gut

Jedne z najważniejszych kobiet niemieckiej sceny elektronicznej po 25 lat znów razem! Pod koniec stycznia ukaże się ich pierwszy wspólny album.

Kilka miesięcy temu recenzowałem solową płytę Gudrun Gut – „Vogelmixe”, która niespecjalnie została zauważona przez polski krytyków, a szkoda, bo jej ubiegłoroczny materiał zasługuje na szerszą promocję.

27 stycznia Moabit Musik opublikuje dwa krążki: pierwszy to „Sirens” autorstwa Myry Davies / Beate Bartel / Gudrun Gut, zaś drugi to „Instrumentals for Sirens” przygotowany już przez Beate Bartel i Gudrun Gut. Obie panie są niebywale zasłużonymi postaciami dla europejskiej elektroniki. Wystarczy przypomnieć kultowe projekty, jakie współtworzyły artystki: Einstürzende Neubauten, Matador, Mania D., Malaria!, CHBB czy Liaisons Dangereuses. Po wielu latach Bartel i Gut spotkały się na płycie Kanadyjki Myry Davies ‎– „Cities And Girls” (2008), choć Davies i Gut współpracują ze sobą od 1991 roku. Na „Cities And Girls” znajdziemy jedną kompozycję Bartel, pt. „Hanoi”.

Tegoroczny „Sirens” został opatrzony tekstami Davies, w których artystka porusza różne kwestie muzyczne (np. dopisuje swój komentarz do końcowej części opery Richarda Wagnera – „Pierścień Nibelunga”) opowiedziane w formie dowcipnych historii czy poetyckiego reportażu oraz snuje refleksje na temat sztuki, kultury i polityki. Póki co w moje ręce wpadł longplay z instrumentalnymi kompozycjami Bartel i Gut – „Instrumentals for Sirens” (pierwsze pięć utworów przygotowała Bartel, a pozostałe pięć Gut). Niemki eksplorują rozmaite obszary elektroniki. Co ważne, twórczynie świetnie się uzupełniają, tworząc eksperymentalne formy w oparciu o IDM, techno, dub, industrial, kolaż i syntezatory, nie stroniąc od przytomnego wykorzystania sampli z muzyką świata. Wiem, że będę wracał do „Instrumentals for Sirens” – bo to kawał solidnej elektroniki!

 

Strona Gudrun Gut »Profil na Facebooku »Strona Moabit Musik »

 


Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.