Cel (Felix Kubin & Hubert Zemler) – Cel
Jarek Szczęsny:

Radosne odbicie.

Fabrizio Rat – Shades Of Blue
Paweł Gzyl:

Modularna polifonia.

Long Arm – Silent Opera
Jarek Szczęsny:

Trip-hop nigdzie nie odszedł.

Jeff Parker & The New Breed – Suite For Max Brown
Łukasz Komła:

Projekcja magicznych obrazów.

Various Artists – Air Texture Vol. VII
Paweł Gzyl:

Rrose i Silent Servant serwują ambient? Niemożliwe!

Siavash Amini & Saåad – All Lanes Of Lilac Evening
Jarek Szczęsny:

Bez szwów.

Villaelvin – Headroof
Jarek Szczęsny:

Tylko bardziej.

Juno – Young Star
Jarek Szczęsny:

Infiltracja jazzu.

Lonker See – Hamza
Jarek Szczęsny:

Zawsze krok przed nami.

Men With Secrets – Psycho Romance And Other Spooky Ballads
Paweł Gzyl:

Erudycyjne ćwiczenie z ejtisowego electro.

Riverrun – The Same Silent Hill
Przemysław Solski:

Muzyka z krajobrazu.

Yogtze – Yogtze
Jarek Szczęsny:

Będzie filmowo.

Wacław Zimpel – Massive Oscillations
Jarek Szczęsny:

Letarg duchowy.

Hula – Shadowland
Paweł Gzyl:

Jak ambient przenikał industrial.



Aktywne poznawanie muzyki

Odwiedźcie Dom Dźwięku w Małopolskim Ogrodzie Sztuki w Krakowie.

Dom Dźwięku to instalacja performatywna z muzyką Wojtka Blecharza. To miejsce spotkania, wspólnego spędzenia czasu, w którym widzowie wraz z aktorami aktywnie współtworzą dźwięki, poznają instrumenty. W tej muzycznej instalacji będzie można wziąć udział trzykrotnie w ciągu dnia, o godzinie 18:10, 19:00 i 19:50, ten schemat będzie zachowany w każdym dniu spektaklu. Najbliższe spektakle w MOS odbędą się w dniach: 1, 2 i 4,5 kwietnia, bilety w cenie 25 i 35 zł.

Wojtek  Blecharz to jeden z niewielu polskich kompozytorów muzyki poważnej młodego pokolenia, który jest znany na całym świecie. Z wykształcenia jest oboistą i kompozytorem, ukończył klasę kompozycji w Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina (AMFC) w Warszawie i obronił doktorat na słynnej University of California w San Diego. Jest laureatem wielu konkursów krajowych i zagranicznych, ma w dorobku utwory orkiestrowe, kameralne, solowe, chóralne oraz muzykę do sztuk teatralnych i teatru tańca.

Tworzy instalacje dźwiękowe i audiowizualne, teatr instrumentalny, multimedialne formy muzyczne. Zrealizował m.in. trzy projekty operowe: operę-instalację Transcryptum wTeatrze Wielkim w Warszawie i Park-Operę (Teatr Powszechny) w Parku Skaryszewskim i Body -Operę pokazaną na festiwalu w Huddersfield.  Dom Dźwięku, to kolejna Body-Operze i Soundwork z TRWarszawa propozycja nowego modelu odbioru muzyki, który znacznie lepiej odnajduje się w kontekście teatralnym niż w sali filharmonii.

Temat obecności w dźwięku jest czymś, co nurtuje mnie od dłuższego czasu, w szczególności fakt, że w zachodnich społeczeństwach zwyczaj wspólnego muzykowania np. dla zabawy, przy pracy, czy w celach rytualnych, praktycznie wymarł, a muzyka utraciła wiele ze swoich pierwotnych społecznych funkcji w kontekście zbiorowości czy uczestnictwa. Obecnie tylko nieliczni kompozytorzy piszą muzykę przeznaczoną do grania dla szerszych grup odbiorców, dziś głównie po wyselekcjonowanego grona wykonawców – tłumaczy kompozytor.

W spektaklu zagrają aktorzy Bożena Adamek, Lidia Bogaczówna, Halina Jarczyk, Ewelina Przybyła, Andrzej Bonarek i Tadeusz Zięba oraz muzycy Sara Haber i Dariusz Rogowski.

Więcej informacji: www.mos.art.pl

 


Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.