Julek Płoski – śpie
Jarek Szczęsny:

Coś nowego.

Karenn – Grapefruit Regret
Paweł Gzyl:

Pariah i Blawan improwizują.

Moor Mother – Analog Fluids Of Sonic Black Holes
Jarek Szczęsny:

Hałas i chaos.

Jazz Band Młynarski-Masecki – Płyta z zadrą w sercu
Jarek Szczęsny:

Jedna dla wszystkich.

Shapednoise – Aesthesis
Paweł Gzyl:

Nieznane mutacje basowych brzmień.

A Winged Victory for the Sullen – „The Undivided Five”
Mateusz Piżyński:

Ambientowe nowości z Ninja Tune

Enchanted Hunters – Dwunasty Dom
Krzysiek Stęplowski:

Czasem naprawdę warto czekać. Warto wypatrywać, nawet latami, jeśli tylko cierpliwość nagrodzona ma być w taki sposób.

Ecnahnted Hunters Dwunasty Dom
Rrose – Hymn To Moisture
Paweł Gzyl:

Techno w stylu Marcela Duchampa.

Trzaska/Mazurkiewicz/Szpura – North Meridian
Jarek Szczęsny:

Można się spocić od samego słuchania.

Giant Swan – Giant Swan
Paweł Gzyl:

Czy znany ze świetnych koncertów duet sprawdził się również w studiu?

Floating Spectrum – A Point Between
Jarek Szczęsny:

Cyfrowy pomnik przyrody.

Bleu Roi – Dark/Light
Łukasz Komła:

Wiosną ubiegłego roku wsłuchiwaliśmy się w singiel szwajcarskiego projektu Bleu Roi, a przed kilkoma dniami ukazała się ich nowa EP-ka „Dark/Light”, którą przybliżamy i jednocześnie o niej rozmawiamy z Jennifer Jans.

Traversable Wormhole – Regions Of Time
Paweł Gzyl:

Adam X wraca do projektu sprzed dekady.

Sudan Archives – Athena
Jarek Szczęsny:

Do diabła z dobrymi radami.



Joshua Abrams & Natural Information Society

Międzynarodowy Dzień Jazzu to najlepsza okazja, by rozpakować nową płytę Joshua Abramsa.

Chicagowski multiinstrumentalista nagrywa od lat solo, jak i ze swoją formacją Natural Information Society, którą współtworzą znakomici instrumentaliści: Lisa Alvarado (harmonium, instrumenty perkusyjne), Michael Avery (perkusja), Ben Boye (autoharp, fortepian, Wurlitzer), Ari Brown (saksofon tenorowy), Emmett Kelly (gitara elektryczna) i Frank Rosaly (perkusja). Sam lider najczęściej chwyta za bas, guimbri (inaczej sintir, lutnia grupy etnicznej Gnawa pochodzącej z terenów Afryki Zachodniej i Środkowej), czelestę, różnego rodzaju dzwonki czy klarnet.

Abrams od jakiegoś czasu wydaje przynajmniej jeden album rocznie: dwa lata temu z Natural Information Society i Bitchin Bajas wypuścił krążek „Automaginary” (Drag City) oraz solowy materiał „Magnetoception” (Eremite Records). Przy okazji naprowadzę was na ciekawy trop, jaki podsunął mi kolega, mianowicie w roku 2013 Abrams pojawił się na wydawnictwie wenezuelskiego artysty Iñigo Ugarteburu – „For The Unknown”. Sprawdźcie nazwiska pozostałych muzyków, jakich zaprosił Ugarteburu do stworzenia tej płyty.

Przechodząc do meritum, czyli longplaya „Simultonality” (14.04.2017 | Glitterbeat / Eremite Records), gdzie od pierwszych sekund polirytmiczna maszyneria w „Maroon Dune” wciąga nas w świat transowej ekwilibrystyki rytmicznej i nie wypuszcza aż do samego końca. Po drodze czeka nas kawał wyśmienitego jazzu zabarwionego między innymi wpływami afrykańskimi, choć z różnych części tego kontynentu. Na przykład w „Ophiuchus” instrumenty klawiszowe przywodzą na myśl dokonania Hailu Mergia. Pewnego rodzaju wyciszenie przynosi minimalistyczny „St. Cloud”, z kolei w kapitalnym „Sideways Fall” sekcja rytmiczna wraca do żywiołowego rozwijania tematu polirytmii – krautrockowy wir grupy Can, i pamięć o zmarłym w tym roku Jakim Leibezeitcie, napędzały amerykański muzyków. Całość wieńczy numer „2128 1/2″ okraszony wspaniałym solem saksofonu tenorowego Browna – free jazz w objęciach spiritual jazzu z planety Alice Coltrane.

Myślę, że „Simultonality” znajdzie się w niejednym porządnym podsumowaniu tego roku.

Strona NIS »Strona Glitterbeat »Profil na Facebooku »Strona Eremite »

 

 

 

Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.