Cel (Felix Kubin & Hubert Zemler) – Cel
Jarek Szczęsny:

Radosne odbicie.

Fabrizio Rat – Shades Of Blue
Paweł Gzyl:

Modularna polifonia.

Long Arm – Silent Opera
Jarek Szczęsny:

Trip-hop nigdzie nie odszedł.

Jeff Parker & The New Breed – Suite For Max Brown
Łukasz Komła:

Projekcja magicznych obrazów.

Various Artists – Air Texture Vol. VII
Paweł Gzyl:

Rrose i Silent Servant serwują ambient? Niemożliwe!

Siavash Amini & Saåad – All Lanes Of Lilac Evening
Jarek Szczęsny:

Bez szwów.

Villaelvin – Headroof
Jarek Szczęsny:

Tylko bardziej.

Juno – Young Star
Jarek Szczęsny:

Infiltracja jazzu.

Lonker See – Hamza
Jarek Szczęsny:

Zawsze krok przed nami.

Men With Secrets – Psycho Romance And Other Spooky Ballads
Paweł Gzyl:

Erudycyjne ćwiczenie z ejtisowego electro.

Riverrun – The Same Silent Hill
Przemysław Solski:

Muzyka z krajobrazu.

Yogtze – Yogtze
Jarek Szczęsny:

Będzie filmowo.

Wacław Zimpel – Massive Oscillations
Jarek Szczęsny:

Letarg duchowy.

Hula – Shadowland
Paweł Gzyl:

Jak ambient przenikał industrial.



Second Storey – Lucid Locations

Świeży powiew w bass music.

Alec Storey po rozpoczęciu producenckiej działalności w połowie minionej dekady, zjadł zęby na różnych odmianach muzyki klubowej. Wszystko to działo się pod szyldem Al’Tourettes, czego śladem kilkanaście winylowych EP-ek, zawierających wszystkie odmiany nowoczesnych brzmień tanecznych: od electro do dubstepu. Podsumowaniem tych młodzieńczych doświadczeń, wynoszącym jednak twórczość Anglika na zdecydowanie wyższy poziom, okazał się jego kolejny projekt, działający od czterech lat – Second Storey.

Producent trafił ze swoją inteligentną wersją bass music w odpowiedni moment – i jego nagrania pojawiły się od razu w katalogach renomowanych tłoczni, od AUS, przez R&S, po Houndstooth. Mało tego: jego twórczość docenił jeden z weteranów sceny z Bristolu – Applebim – powołując z nim do życia duet ALSO, który na trzech EP-kach wydanych w ciągu 2014 i 2015 roku z powodzeniem zrewitalizował klasyczny breakbeat. Storey nie zapomniał jednak o swej podstawowej działalności, czego efektem jest jego drugi album – „Lucid Locations”.

Brytyjski twórca nie oddala się tu jakoś szczególnie od tego, co umieścił na debiutanckim krążku. W warstwie rytmicznej z powodzeniem żongluje połamanym metrum, balansując od szybkiego UK garage’u  („Offbeat World”), przez masywny dubstep („Acute Angels”), po agresywne electro („No Such Location”). W przeciwieństwie do pierwszej płyty, mocniej nasyca jednak swe nagrania IDM-owymi brzmieniami, od drżących syntezatorów po komputerowe efekty, otrzymując uwspółcześnioną o wpływy bass music wersję stylu („(„Maanhattan To Moscow” czy „Dartmoore Four”).

Drugi album Second Storey pozwala wierzyć, że gatunek wyrosły na klęsce klasycznego dubstepu nadal jest żywy i owocuje ciekawymi wydawnictwami. Na pewno autorowi „Lucid Locations” pomaga stylistyczna biegłość, którą nabył w minionej dekadzie, działając jako Al’Tourettes. Dzięki temu jego bass musis wypada efektownie, łącząc typową dla tradycyjnego IDM-u pomysłowość dźwiękową z taneczną energią różnych odmian połamanych rytmów. Jeśli więc czekacie na świeży powiew z tej strony brytyjskiego undergroundu – ten album z pewnością Was nie rozczaruje.

Houndstooth 2017

www.houndstoothlabel.com

www.facebook.com/HoundstoothLBL

www.facebook.com/secondstoreymusic

 


Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.