Strycharski Kacperczyk Szpura – I love you SDSS
Jarek Szczęsny:

Oglądanie nerwów.

!!! (Chk Chk Chk) – Wallop
Mateusz Piżyński:

Ciężkość punka z lekkością funka.

cover
Barker – Utility
Paweł Gzyl:

Transhumanistyczne przyjemności.

Monya – Straight Ahead
Paweł Gzyl:

Industrialne techno o pozytywnej energii.

Wojciech Golczewski – The Priests Of Hiroshima
Jarek Szczęsny:

Ścieżka dźwiękowa dla ery atomowej.

Múm – Yesterday Was Dramatic – Today Is OK
Paweł Gzyl:

Klasyk emotroniki.

Hildur Guðnadóttir – Chernobyl (OST)
Jarek Szczęsny:

Wyobrazić sobie niewyobrażalne.

Pruski – Black Birds
Jarek Szczęsny:

Wyszlifowany onyks.

Jaromir Kamiński, Rafał Warszawski, Palms Palms, Break Janek
Ania Pietrzak:

Beats & breaks idealne na koniec wakacji…

Lech Nienartowicz – Wrażenia i Mechanizmy
Jarek Szczęsny:

Pierwsze wrażenie.

The Future Eve feat. Robert Wyatt – KiTsuNe / Brian The Fox
Łukasz Komła:

Na łączach z Robertem Wyattem.

Rites of Fall – Towards the Blackest Skies
Jarek Szczęsny:

Im dalej w las, tym ciemniej.

Hula – Voice
Paweł Gzyl:

Łabędzi śpiew mistrzów industrialnego funku.

Christian Scott aTunde Adjuah – Ancestral Recall
Jarek Szczęsny:

Raróg zwyczajny.



Nowości z Instant Classic

Krakowska oficyna Instant Classic niezmiennie trzyma wysoki poziom. Niedawno jej nakładem wyszły albumy: Zimpel/Ziołek i BNNT z udziałem Matsa Gustafssona.

Zimpel/Ziołek – „Zimpel/Ziołek” (12.10.2017 | Instant Classic)

To było wręcz do przewidzenia, że kiedyś dojdzie do artystycznego spotkania Wacława Zimpla i Kuby Ziołka, co też się stało dwa lata temu. Wtedy miały miejsce pierwsze ich próby. – „To był dla mnie czas dużych zmian stylistycznych. Odchodziłem wówczas od języka charakterystycznego dla free jazzu. Zależało mi na tym, żeby poszerzyć brzmienie o instrumenty elektroniczne, którymi Kuba zajmował się już od dawna. Jego ujęcie elektroniki było dla mnie bardzo inspirujące. Jednocześnie obaj chcieliśmy poeksperymentować ze strukturami repetytywnymi. Cały proces odnajdowania wspólnej przestrzeni muzycznej przebiegał bardzo organicznie” – wspomina Zimpel.

Przytaczam słowa artysty choćby dlatego, aby podkreślić, iż bardzo ważną częścią kompozycji Zimpla i Ziołka są właśnie repetycje. Nie sposób nie napisać o Steve Reichu, którego wpływy wyraźnie słychać w utworach „Elytra”, „Wrens” czy „Fourth Molar”. Z jednej strony zapętlone frazy fortepianu, organów Hammonda i sola klarnetu Wacława, a z drugiej – gitary i elektronika Kuby. Zimpel w „Memory Dome” dograł świetne solo klarnetu do gitarowo-elektronicznych warstw przygotowanych przez Ziołka. Gitary akustyczne i śpiew (najbliższe skojarzenia to Stara Rzeka) także znajdziemy w pewnych fragmentach na płycie „Zimpel​/​Ziołek”. Ich nagrania mają nawet potencjał soundtrackowy. Wydaje się, że ścieżka dźwiękowa obu Panów mogłaby być interesująca w zestawieniu z kinem drogi – nie tylko nakręconym na Ziemi.

BNNT – „Multiverse” (10.10.2017 | Instant Classic)

Duet BNNT (Konrad Smoleński i Daniel Szwed) po pięciu latach od wydania debiutanckiego „QASSAM” (gościnnie wówczas wystąpił Robert Piernikowski) uraczył nas nowym materiałem zatytułowanym „Multiverse”. Artyści zaprosili do współpracy Matsa Gustafssona (saksofon barytonowy) i norweską wokalistkę Stine Janvin Motland. Pięć kompozycji, których tytuły zostały zapożyczone od Emila Ciorana, zaskakują potężnym brzmieniem (fani Swans powinni zainteresować się „Multiverse”) i dbałością o urozmaiconą warstwę rytmiczną (kapitalna i transowa końcówka w „Consider a Single Wave Relieved the Pressure on the System”). Nie brakuje u BNNT stosownej ilości poszarpanych, brudnych czy grząskich dźwięków. Nagrania „God Is Nothing More Than an Acoustic Hallucination” i „ If the Universe Is Expanding, Are We Drifting Apart Too?” to kawał solidnego transu (z tanecznym polotem!) – zapamiętam na długo! Nawiązując do tytułu drugiego utworu (Cioran zadał intrygujące pytanie), to wszechświat BNNT rozrasta się w ich tempie, poza błazenadą pędu rzeczywistości. Nie mogę się doczekać spotkania na żywo z nową muzyką Smoleńskiego i Szweda!

 

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze