A Winged Victory for the Sullen – „The Undivided Five”
Mateusz Piżyński:

Ambientowe nowości z Ninja Tune

Enchanted Hunters – Dwunasty Dom
Krzysiek Stęplowski:

Czasem naprawdę warto czekać. Warto wypatrywać, nawet latami, jeśli tylko cierpliwość nagrodzona ma być w taki sposób.

Ecnahnted Hunters Dwunasty Dom
Rrose – Hymn To Moisture
Paweł Gzyl:

Techno w stylu Marcela Duchampa.

Trzaska/Mazurkiewicz/Szpura – North Meridian
Jarek Szczęsny:

Można się spocić od samego słuchania.

Giant Swan – Giant Swan
Paweł Gzyl:

Czy znany ze świetnych koncertów duet sprawdził się również w studiu?

Floating Spectrum – A Point Between
Jarek Szczęsny:

Cyfrowy pomnik przyrody.

Bleu Roi – Dark/Light
Łukasz Komła:

Wiosną ubiegłego roku wsłuchiwaliśmy się w singiel szwajcarskiego projektu Bleu Roi, a przed kilkoma dniami ukazała się ich nowa EP-ka „Dark/Light”, którą przybliżamy i jednocześnie o niej rozmawiamy z Jennifer Jans.

Traversable Wormhole – Regions Of Time
Paweł Gzyl:

Adam X wraca do projektu sprzed dekady.

Sudan Archives – Athena
Jarek Szczęsny:

Do diabła z dobrymi radami.

Planetary Assault Systems – Plantae
Paweł Gzyl:

W stronę psychodelii.

Sleep D – Rebel Force
Paweł Gzyl:

Muzyczny zapach minionego lata.

Levitation Orchestra – Inexpressible Infinity
Jarek Szczęsny:

Podpalacze wzniecają eutymię.

Innercity Ensemble – IV
Jarek Szczęsny:

Luz i bogactwo.

Grischa Lichtenberger – RE:PHGRP
Paweł Gzyl:

Free jazz w „rasterowej” wersji.



Glyn Bigga Bush – Sunken Foal Stories

Brytyjski producent zaproponował przebogatą opowieść utkaną z sampli.

Dla fanów muzyki elektronicznej postać Glyna Busha powinna być świetnie znana, ponieważ ten artysta nagrywa od wczesnych lat 90. pod różnymi pseudonimami, choćby takimi jak Rockers Hi Fi, BiggaBush, Lightning Head, Dandelion Set czy Magic Drum Orchestral.

Najnowsze wcielenie Anglika Glyna Bigga Busha uosabia jego zwrot stylistyczny, a materiał z „Sunken Foal Stories” (Schamoni Musik/ Lion Head Rec | 04.05.2018) jest niezwykłym strumieniem sampli wyjętych z przeróżnych galaktyk gatunkowych. Wśród inspiracji Bigga Bush wymienia dokonania niemieckiego Fausta, eksperymenty dźwiękowe Julian House oraz wczesne stereofoniczne nagrania, rozmaite ścieżki i biblioteki dźwiękowe. – Kultura XXI wieku spotyka się z „Alicją w krainie czarów” – jak czytamy w jednej z opinii, a gdzie indziej takie porównanie: Nosferatu cocktail party. To tylko część pozytywnych reakcji, jakie można znaleźć na temat „Sunken Foal Stories”.


Namierzanie kodu źródłowego poszczególnych fragmentów jest karkołomnym zadaniem, wolę jednak nie odbierać w ten sposób muzyki Bigga Busha z tego krążka, lepiej skupić na samym akcie słuchania i delektowaniu się wyśmienicie poprowadzoną narracją. Rzucę tylko jedno pytanie odnośnie utworu „Man Next Door”. Wiem, uaktywniają się skojarzenia z Massive Attack, ale korzeń na pewno tkwi w kompozycji Johna Holta, z którego zresztą wyrósł numer MA. Czy słyszycie w „Man Next Door” Glyna jakąś nić porozumienia z twórczością Holta i MA?

Mikroświaty Glyna Bigga Busha odzierają przestrzeń z realności, tym samym uruchamiają przycisk z podpisem „introspekcje” i proces zastygania w dźwiękach!

 

Strona Glyna Bigga Busha »Strona Schamoni Musik »

 

 

 

Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze