Lawrence English – Lassitude
Jarek Szczęsny:

Doskonała pustka.

Elysia Crampton – ORCORARA 2010
Jarek Szczęsny:

Niepowstrzymana losowość.

Kaitlyn Aurelia Smith – The Mosaic of Transformation
Jarek Szczęsny:

Cały zestaw radosnych nastrojów.

Phillip Sollman – Monophonie
Paweł Gzyl:

Muzyczna maszyneria.

Vladislav Delay & Sly Dunbar & Robbie Shakespeare – 500-Push-Up
Paweł Gzyl:

„Rakka” uzupełniona o dubowy puls.

Zguba – Pomór
Jarek Szczęsny:

Nieustający marsz kostuchy.

Richu M – House Of The Vaporising Sun
Bartek Woynicz:

Ten tytuł mówi wszystko.

Maenad Veyl – Reassessment
Paweł Gzyl:

Muzyka z sali operacyjnej.

Flaner Klespoza – Wędrówka po lesie, w którym mieszkają bogowie i rosną wszechświaty
Jarek Szczęsny:

Spójna opowieść.

The Advent – Life Cycles
Paweł Gzyl:

Futurystyczne electro w oldskulowym stylu.

Field Works – Ultrasonic
Jarek Szczęsny:

Nietoperze jako podstawa twórcza.

Apparat – Capri-Revolution (Soundtrack)
Mateusz Piżyński:

Pierwsza odsłona serii muzyki filmowej Saschy Ringa.

Grischa Lichtenberger – KAMILHAN; il y a péril en la demeure
Paweł Gzyl:

Chrzęszczące ballady.

KeiyaA – Forever Ya Girl
Jarek Szczęsny:

Niepasujące do siebie puzzle.



Eklektik Session #3 – Studnitzky

6 października w ramach Eklektik Session wystąpi jeden z reprezentantów XJAZZ BerlinStudnitzky.

Tegoroczna edycja Eklektik Session zostanie zrealizowana pod hasłem „Manual” i odbędzie się między 5 a 7 października. W przestrzeniach Akademii Sztuk Pięknych im. Eugeniusza Gepperta we Wrocławiu, w klubo-galerii Surowiec i w Centrum Technologii Audiowizualnych CeTA wystąpią norweski trębacz Nils Petter Molvaer oraz Building Instrument, nowojorski duet Paris Monster i reprezentacja berlińskiego festiwalu XJAZZ. Tradycyjnie, na wielki finał zagra międzynarodowa Eklektik Orchestra.

Tak było w 2017:

Studnitzky

Najważniejsza postać związana z XJAZZ Festivalem, ponieważ w 2014 roku zainicjował powstanie tego festiwalu, który niemal od razu stał się największą imprezą jazzową w Berlinie. To także założyciel wytwórni płytowej pod nazwą Contemplate, ale przede wszystkim znakomity trębacz oraz pianista, przemierzający rozmaite rejony jazzu, muzyki klasycznej i elektronicznej. Sebastian Studnitzky, jak się okazuje, to nie tylko organizator i multiinstrumentalista, lecz również postać związana ze światem akademickim – we wrześniu 2014 roku objął stanowisko profesorskie na Uniwersytecie Muzycznym w Dreźnie. Niemiecki artysta chyba najbardziej zasłynął z prowadzenia projektu Memento, gdzie w towarzystwie kwartetu smyczkowego lub orkiestry kameralnej tworzy nieszablonowe kompozycje niedające się jednoznacznie zaliczyć do kameralistyki, awangardy czy muzyki współczesnej podpartej elektroniką.

Oprócz wielu działań w innych projektach Studnitzky wydaje także solowe płyty. Najnowsza pochodzi z 2017 roku i nosi tytuł „KY organic”, na której zestawia ze sobą minimalistyczne formy zarówno przy użyciu trąbki i fortepianu, jak i elektroniki wyrastające z minimal techno. Być może nagrania z „KY organic” nie brzmiałaby tak dobrze, gdyby nie udział dwóch zaprzyjaźnionych muzyków poznanych przez Studnitzky’eg na Uniwersytecie, czyli perkusisty Tima Sarhana i gitarzysty Laurenza Karstena. Warto wspomnieć, że materiał na „KY organic” został wyprodukowany w polskim studiu nagraniowym RecPublica. Niemieckie Stowarzyszenie Muzyczne Bundesverband Musikindustrie uhonorowało Studnitzky’ego tytułem Echo Jazz 2015.

Strona Studnitzky »Profil na Facebooku »

Koncert Paris Studnitzky:

 

 


Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze