SCSI-9 – Squares & Circles
Paweł Gzyl:

Pierwszy nowy album projektu od siedmiu lat.

Sarathy Korwar – More Arriving
Jarek Szczęsny:

Muzyka migracji.

Sandro Perri – Soft Landing
Jarek Szczęsny:

Chłód melodii.

Rhys Fulber – Ostalgia
Paweł Gzyl:

„I’m living in the 80s”

IRAH – Diamond Grid
Przemysław Solski:

Siatka utkana z ciekawości.

Strycharski Kacperczyk Szpura – I love you SDSS
Jarek Szczęsny:

Oglądanie nerwów.

!!! (Chk Chk Chk) – Wallop
Mateusz Piżyński:

Ciężkość punka z lekkością funka.

cover
Barker – Utility
Paweł Gzyl:

Transhumanistyczne przyjemności.

Monya – Straight Ahead
Paweł Gzyl:

Industrialne techno o pozytywnej energii.

Wojciech Golczewski – The Priests Of Hiroshima
Jarek Szczęsny:

Ścieżka dźwiękowa dla ery atomowej.

Múm – Yesterday Was Dramatic – Today Is OK
Paweł Gzyl:

Klasyk emotroniki.

Hildur Guðnadóttir – Chernobyl (OST)
Jarek Szczęsny:

Wyobrazić sobie niewyobrażalne.

Pruski – Black Birds
Jarek Szczęsny:

Wyszlifowany onyks.

Jaromir Kamiński, Rafał Warszawski, Palms Palms, Break Janek
Ania Pietrzak:

Beats & breaks idealne na koniec wakacji…



Stine Janvin – Fake Synthetic Music

Zaburzenie pracy błędnika.

Urodzona w Norwegii, a obecnie rezydująca w Berlinie Stine Janvin zajmuje się głosem. Tak szerokie postawienie sprawy nie wystarczy, aby uchwycić to co chce przekazać swoją twórczością. Stara się uczynić swój głos nierozpoznawalnym. Można oczywiście wychwycić cechy przynależne głosowi ludzkiemu, ale sposób ich przetwarzania do ludzkiego trudno zaliczyć. Dzikość i fizyczność formy może powodować nawet zaburzenie pracy błędnika. Równie ważna jest częstotliwość dźwięku, który powoduje. Na pewno „Fake Synthetic Music” będzie wyzwaniem, ale warto je podjąć choćby dla próby uchwycenia zmian jakie przechodzi głos w zderzeniu z akustyką otoczenia.

Jest w tym sporo performance`u, nieco teatralności, a całość wymyka się znanym kategoriom. Nie jest łatwo stykać się z czymś tak surowym i dzikim jak utwór „Like Right Now”. Z drugiej strony pociągająca jest ta forma ekspresji, szczególnie w takim wydaniu jak „Mood”. Można natrafić na momenty zredukowanej melodyki („Like Last Night”) czy rzeczy jedynie dźwiękowe („Lips”). Najtrudniej jest zachować równowagę w momentach wyostrzonej sekwencyjności i powtarzanych dźwiękowych strzępów („Glitch” czy „Lean In”). Ciekawy eksperyment.

PAN | 2018
Soundcloud
FB

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze