Wpisz i kliknij enter

Hector Oaks – Ano V-1

Hiszpański producent wkracza do ekstraklasy.

Żywotność techno jako muzycznego gatunku polega między innymi na tym, że raz za razem pojawią się młodzi artyści, którzy wpompowują w jego żyły świeżą krew. Jednym z nich w minionej dekadzie był hiszpański producent Hektor Oaks. Zaczynał on budować swoją reputację od z roku na rok coraz lepszych setów didżejskich. Kiedy przeprowadził się do Berlina, uruchomił cykl imprez pod nazwą „Herrensauna”, który zdobył taką popularność, iż swoje podwoje udostępnił mu sam Tresor.

Mało tego: wyjątkowo dobre porozumienie znalazł młody Hiszpan z bywalcami gruzińskiego klubu Bassiani. Jego maratońskie sety sprawiły, że Tbilisi stało się pod koniec dekady imprezowym centrum Europy Wschodniej. Nic dziwnego, że kiedy szefowie Bassiani powołali do życia własną wytwórnię, pierwszym wydanym przez nich albumem okazał się krążek Oaksa – „As We Are Saying” z 2018 roku. Wcześniej artysta powołał do życia własną tłocznię i jej nakładem opublikował kilka udanych EP-ek.

W międzyczasie hiszpański producent objawił swój poboczny projekt – Cadency. Pod szyldem tym realizował bardziej urozmaiconą muzykę: nie tylko techno, ale też electro czy breakbeat. Również i nagrania Cadency trafiły do katalogu Oaks, sąsiadując w nim z płytami Prostitute czy Asciona. W tym roku wytwórnia artysty obchodzi pięciolecie działalności i z tej okazji Tresor zafundował mu kompilację najlepszych nagrań z jej katalogu. Zrealizowanych zarówno pod jego imieniem i nazwiskiem, jak i szyldem Cadency.

Osiem utworów z jej pierwszej części objawia Oaksa jako nieustraszonego techno-bombardiera. Otwierający kolekcję „I Learned That On The Street” zaczyna się niczym breakbeat – dopiero po jakimś czasie uderza nieustępliwym bitem, wnoszącym żrący loop. „Please Proceed To Nearest Exit” i „Cybertunnel” to klasyczne hard techno w stylu wczesnych utworów Jeffa Millsa z połowy lat 90., o galopujących rytmach i metalicznym brzmieniu. „Bringing Down Their System” wnosi do zestawu dźwięki rodem z EBM: brzęczące akordy i zdeformowane głosy.

W „All This Was Fire” słychać echo muskularnego techno rodem z Ostgut Ton, w którym tektonicznym bitom towarzyszą huraganowe basy. „I’m Talking To You” w remiksie Cadency wypada najsłabiej w całym zestawie, ze względu na swoją nazbyt monotonną aranżację. Całe szczęście dzika energia powraca w „Despite The Damage”, który bucha plemiennym rytmem i acidowym loopem. Całość wieńczy zaskakująco atmosferyczne nagranie: przestrzenne i melodyjne „Uno A” w stylu europejskiego deep techno.

Ci, którzy śledzili dokładnie twórczość Hektora Oaksa na przestrzeni minionej dekady, nie znajdą tu nic nowego. Reszta powinna poznać ten zestaw, bo hiszpański producent zebrał na nim najlepsze nagrania z pięciu lat działalności swej tłoczni. I „Ano V-1” potwierdza, że jest on jednym z największych talentów na klubowej scenie Europy. Nie decyduje o tym jakaś finezyjność aranżacji czy umiejętność eksperymentowania, lecz nieosiągalna dla wielu producentów techno żywiołowość i energetyczność, którymi nasyca on swe najmocniejsze produkcje.

Tresor 2020

www.tresorberlin.com

www.facebook.com/tresorberlin

www.facebook.com/hector.oaks







Jest nas 14 000 na Facebooku:


Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments

Polecamy

3 pytania – Low Key

Przed chwilą wydali debiutancki album, a dziś mówią nam m.in. czego słuchają na co dzień.