Sandro Perri – Soft Landing
Jarek Szczęsny:

Chłód melodii.

Rhys Fulber – Ostalgia
Paweł Gzyl:

„I’m living in the 80s”

IRAH – Diamond Grid
Przemysław Solski:

Siatka utkana z ciekawości.

Strycharski Kacperczyk Szpura – I love you SDSS
Jarek Szczęsny:

Oglądanie nerwów.

!!! (Chk Chk Chk) – Wallop
Mateusz Piżyński:

Ciężkość punka z lekkością funka.

cover
Barker – Utility
Paweł Gzyl:

Transhumanistyczne przyjemności.

Monya – Straight Ahead
Paweł Gzyl:

Industrialne techno o pozytywnej energii.

Wojciech Golczewski – The Priests Of Hiroshima
Jarek Szczęsny:

Ścieżka dźwiękowa dla ery atomowej.

Múm – Yesterday Was Dramatic – Today Is OK
Paweł Gzyl:

Klasyk emotroniki.

Hildur Guðnadóttir – Chernobyl (OST)
Jarek Szczęsny:

Wyobrazić sobie niewyobrażalne.

Pruski – Black Birds
Jarek Szczęsny:

Wyszlifowany onyks.

Jaromir Kamiński, Rafał Warszawski, Palms Palms, Break Janek
Ania Pietrzak:

Beats & breaks idealne na koniec wakacji…

Lech Nienartowicz – Wrażenia i Mechanizmy
Jarek Szczęsny:

Pierwsze wrażenie.

The Future Eve feat. Robert Wyatt – KiTsuNe / Brian The Fox
Łukasz Komła:

Na łączach z Robertem Wyattem.



Nowości z Zohoraum

Tym razem przede wszystkim cenne archiwalia z kręgu etno ambientu – dwie klasyczne płyty Vidna Obmana i znakomity album Rapoon.

Dwie nowe płyty Vidna Obmana w katalogi Zoharum, ”The Surreal Sanctuary” oraz ”The Contemporary Nocturne”, nagrane z gościnnym udziałem Steve’a Roacha, Jima Cole’a oraz Jorisa De Backera, pierwotnie ukazały się w 2000 roku za sprawą wydawnictwa Hypnos jako odrębne publikacje. Natomiast ich charakter, czas, w którym powstały kompozycje oraz udział tych samych gości, sprawiają, że tworzą one wspólny, niezwykle przejmującą i bogatą muzycznie spójną całość. Dlatego też, wspólnie z artystą, szefostwo Zoharum, zdecydowało się na wydawnictwo dwupłytowe, zamykające ten rozdział w dyskografii Vidna Obmana.

Kolejnym krążkiem w serii reedycji rzadkich wydawnictw projektu Rapoon jest ”Darker by Light”. Oryginalnie wydany w 1996 roku, stanowi dokument wczesnego okresu twórczości Rapoona. Przypada on na lata 90.  poprzedniego stulecia, a reprezentują go również trzy dotychczas wydane przez Zoharum krążki – ”Vernal Crossing” (1993), ”The Kirghiz Light” (1995) oraz ”The Fires of the Borderlands” (1998). ”Darker by Light” jest również częścią tej stylistyki, na którą składają się statyczne ściany ambientowego dźwięku, dochodzące jakby z oddali i przetworzone rytmy, zainspirowane muzyką etniczną, czasami uzupełnione brzmieniami fletów i piszczałek.

Machinefabriek, czyli Rutger Zuydervelt, jest jednym z najbardziej płodnych twórców na współczesnej scenie muzyki eksperymentalnej. W przeciwieństwie jednak do wielu muzyków posiadających rozbudowane dyskografie, u niego ilość idzie w parze nie tylko z jakością, ale także różnorodnością. ”Short Scenes” to mieszanka elektronicznych faktur i neoklasycznych partii skrzypiec zamknięta w dwudziestu miniaturach. „„Short Scenes” powstały podczas pracy nad ścieżką dźwiękową, na którą pracowałem ze skrzypaczką Anne Bakker. Biorąc serię jej improwizacji jako punkt wyjścia, zacząłem obrabiać i konstruować je w nowe utwory – bez wcześniejszego planu, po prostu dałem się prowadzić przez te nagrania na skrzypce” – opowiada Zuydervelt.

”Meander” to drugi album Tańców Snu, ansamblu stworzonego kilka lat temu przez Indię Czajkowską i Sebastiana Madejskiego, a teraz poszerzonego o gitarzystę Christopha Matyaschka – pasjonata jazzowo-bluesowych brzmień – i perkusjonalistę Adama Rozenmana. Na nowym krążku artyści zapraszają nas do muzycznej podróży, inspirowanej dźwiękami przeszłości, często przeplatanej awangardowymi brzmieniami neoklasycyzujących improwizacji. W gąszczu melodii, brzmień cymbałów i cytry, odbywa się wokalny pojedynek, swoisty dialog głosów, które raz za razem kłócą się, dyskutują, aby w efekcie łączyć się w harmonii.

Kolejną płytą w cyklu reedycji dokonań projektu Genetic Transmission przez Zoharum jest wydany pierwotnie w 2002 roku przez D.S.B.M.W. album „Spójrzcie Пожалуйста, Jakie Piękne Macie Gęby”. Dźwięki zawarte na tym krążku oscylują w rejonach, z których dał się już poznać projekt Tomasza Twardawy (brutuizm, plądrofonia, nagrania terenowe, industrial), jednak w odróżnieniu od wydanych wcześniej sesji, znajdziemy tu o wiele więcej eksperymentów, odwołujących się do techniki cut-up (w duchu Nurse With Wound) oraz preparacji dźwiękowych przy użyciu (po raz pierwszy w ramach Genetic Transmission) komputera.

Wszystkie informacje:

www.zoharum.com

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze