The Primitive Painter – The Primitive Painter
Paweł Gzyl:

Dźwiękowy klejnot z dawnej epoki.

DIVVAS – Challenger Deep
Łukasz Komła:

W głębinach myśli.

The Exaltics & Heinrich Mueller – Dimensional Shifting
Paweł Gzyl:

Mistrzowska wersja detroitowego electro.

Julius Aglinskas – Daydreamer
Łukasz Komła:

W ambientowym zastygnięciu.

Soft Boi – So Nice
Paweł Gzyl:

O miłości w rytmie downtempo.

Ehh hahah – House ze skrzypcami w tle
Jarek Szczęsny:

Pod znakiem internetu.

Alva Noto – Xerrox Vol. 4
Mateusz Piżyński:

Czwarta odsłona cyklu Xerrox, na którą przyszło nam czekać pięć lat.

Various Artists – Kern Vol. 5 Mixed By Helena Hauff
Paweł Gzyl:

„For those who knows”

Amnesia Scanner – Tearless
Paweł Gzyl:

Finowie serwują miłosne ballady.

Michael Lightborne – Ring Road Ring
Łukasz Komła:

Dźwiękowy świat obwodnicy w Coventry.

Christine Ott – Chimères (pour ondes Martenot)
Jarek Szczęsny:

Geometria dźwięków.

Deadbeat And Paul St. Hilaire – 4 Quarters Of Love And Modern Lash
Paweł Gzyl:

Scott i Paul medytują.

Vysoké Čelo – Űrkutatás
Jarek Szczęsny:

Grzechem byłoby nie skorzystać.

Ellen Allien – AurAA
Paweł Gzyl:

Hołd dla czasów, kiedy techno i trance były jednym.



Nowości z Klanggalerie

Austriacka wytwórnia przypomina w kompaktowej wersji dawne płyty z kręgu industrialnego funku w wykonaniu projektów Hula, Nort i C Cat Trance.

„Cut From The Inside” to debiutancki album pochodzącego z Sheffield zespołu Hula. Mający swoją premierę w 1983 roku materiał ukazywał młody kwartet jako grupę próbującą łączyć funkowy puls z industrialną obróbką dźwięku. Takie też utwory rozbrzmiewają na jego pełnowymiarowym debiucie. Mamy tu plemienne perkusjonalia, które łączą się z free jazzowymi partiami dęciaków („Flesh Metal)”, gęste partie zimnej gitary wchodzące w interakcję z przemysłowymi odgłosami („Church Juice”), ale też schizofreniczne wokale („Dirt Talk”). W kompaktowej wersji materiał z „Cut From The Inside” wzbogacają nagrania z wydanej rok wcześniej przez Hula EP-ki „Black Pop Workout”. To bardziej surowa i plemienna muzyka, w której jest miejsce na filmowe sample („Sacred Serials”) i dubowe efekty („Junshi”). Co ciekawe – utwory te zostały zarejestrowane w studiu grupy Cabaret Voltaire w Sheffield – Western Works, a na perkusji zagrał w nich Mark Brydon, późniejszy lider Moloko.

„Games Of Dance & Muscle Blood” to solowy materiał nagrany przez perkusistę grupy Hula, ukrywającego się pod pseudonimem Nort. Wiele w tej muzyce wpływów macierzystej grupy bębniarza: funkowe rytmy i paranoiczne wokale („Its A Dream”) czy radiowe sample i jazzowe dęciaki („An Angel In My Glass”). Muzyka ta powstała jednak już w 1987 roku – dlatego ma zdecydowanie bardziej taneczny sznyt. Nort odważa się tutaj na stworzenie własnej wersji downtempo („Bad Daddy”) i psychodleicznego ambientu („Looking For Letter”). Płyta ma nawet własną wersję klubowego przeboju – to „Cool On The Loop” z chwytliwą melodią i tanecznym pulsem.

„C Cat Trance” to tytuł debiutanckiej płyty i nazwa kolejnego zespołu z kręgu funkowego industrialu. Założył go multiinstrumentalista z grupy Medium Medium – John Rees Lewis. Podobnie jak w jego macierzystej grupie i w tej nowej ważny był taneczny puls. Nic więc dziwnego, że podstawą brzmienia C Cat Trance były funkowe rytmy i jazzowe dęciaki („Hypnotised”). Lewis nie rezygnował także z zimnych gitar („Let Me Sleep”) i nerwowych basów („Railway Magazine”). Nowością wprowadzoną przez C Cat Trance były echa muzyki etnicznej – z północnej Afryki i Bliskiego Wschodu („Untitled” czy „She Steals A Car”). Kiedy debiutancki minialbum zespołu ujrzał światło dzienne był rok 1983 – i było naprawdę coś świeżego.

Więcej informacji:

www.klanggalerie.com

 


Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze