LDY OSC – sōt
Paweł Gzyl:

Click & cuts na nowo.

Nick Cave and the Bad Seeds – Ghosteen
Jarek Szczęsny:

Pomnik żałoby.

Pablo Mateo – Weird Reflections Beyond The Sky
Paweł Gzyl:

Techno do tańca.

Danny Brown – uknowhatimsayin¿
Jarek Szczęsny:

Gorączkowe wizje rapera.

9t Antiope – Grimace
Jarek Szczęsny:

Mikrus.

Malin Genie – Anthropomorphic Sympathy
Paweł Gzyl:

Stylowe electro i IDM w duchu lat 90.

Telefon Tel Aviv – Dreams Are Not Enough
Mateusz Piżyński:

Gdy w Tel Avivie zgaśnie światło…

Philipp Gorbachev – Kolokol
Paweł Gzyl:

Prawosławie i elektronika.

BNNT is Jerusalem in My Heart – Multiversion #4
Jarek Szczęsny:

Część czwarta.

rRoxymore – Face To Phase
Paweł Gzyl:

Introwertyczne bity.

The Big YES! – The Big YES!
Łukasz Komła:

Free jazzowy wybuch!

HTRK – Venus In Leo
Maciej Kaczmarski:

Miłość w czasach zarazy.

Matthias Schaffhauser – Hedonism, What Else
Paweł Gzyl:

Muzyka jako przyjemność.

Manu Delago – Circadian
Jarek Szczęsny:

Cykle snu.



3 pytania – Avbvrn

Ian Rodriquez, DJ i producent tworzący pod pseudonimem Avbvrn, dotychczas wydał dwa mini albumy w Decisions oraz Jerome, a także samodzielnie wydany album “Embers”. Wszystkie są polem badań, w którym obszarem zainteresowań artysty jest deformacja i przetwarzanie, prowadzące do powstania kompozycyjnie zaburzonych oraz klaustrofobicznych, a jednak potencjalnie tanecznych i klubowych utworów. Ostatnim wydawnictwem Rodriqueza jest zbiór miksów, w których, pamiętające lata ‘90 piosenki, dezorganizują dźwięki i fragmenty utworów, będących globalnym dorobkiem artystycznym nowej fali klubowej muzyki eksperymentalnej.

Avbvrn obecnie studiuje kompozycję we Frankfurcie nad Menem, gdzie krąg jego muzycznych badań poszerza się. Opowiada o tym w nowomuzycznym cyklu „3 pytania”. W najbliższy weekend, 15 i 16 lutego, Avbvrn odwiedzi Wrocław i Warszawę, gdzie zagra na kolejnych edycjach imprez organizowanych przez regime brigade oraz MESTIÇO.

Czego ostatnio słuchasz?

Niestety nie nadążam za muzycznymi nowościami. Jednak, już po raz kolejny, bardzo inspirujący ostatnio był dla mnie Alexander Scriabin, w szczególności jego preludia i sonaty na pianino. Próbuję teraz eksperymentować z różnymi formami i skalami ciągłości a Scriabin wprowadza nieoczywiste, według mnie, modele.

Szare, wydają bardzo ciekawą muzykę. Doceniam ich podejście do pracy motywicznej – ich utwory ulegają ciągłym transformacjom, jednak pozostają naturalnie czyste, samorozwijające się i zaskakująco rytmiczne.

“Evnika” EP, ostatnie wydawnictwo Kilbourne jest genialne! Ma bardzo twórcze podejście do rytmu i piękne melodyjne improwizacje. Jej utwory cały czas pozytywnie mnie zaskakują, podoba mi się ich długość oraz bezlitosne bity.

Wreszcie, słucham też podcastów New Models, którzy w angażujący i zabawny sposób komentują wszystko od sztuki nowoczesnej po nastoletnich twórców memów. Często zapraszają niesamowicie bystre osoby, których aż przyjemnie się słucha.

Nad czym pracujesz?

Pracuję nad nadchodzącym albumem, który będzie wydany przez wytwórnię Decisions. Nie mogę zbyt wiele o nim powiedzieć, ale rozwijam tam moje badania nad kompozycją i reinterpretuję motywy, które dotychczas już pojawiały się w mojej muzyce. Pracuję też nad live actami, które chcę grać w nadchodzącym roku. Chyba zbliżam się do wydania piątej już edycji “Snacks”, czyli serii miksów, które tworzę regularnie.

Czyj występ zrobił na Tobie ostatnio największe wrażenie?

Występ Ziur na festiwalu Hyperreality w Wiedniu w zeszłym roku był ostatnim, który dosłownie wrył mnie w ziemię, zmotywował i zainspirował do działania. Zagrała bardzo spójny, dynamiczny set, wymagający i porywający. Myślę, że jej sety naprawdę przesuwają granicę pod kątem, zarówno treści, jak i umiejętności technicznych – jej podejście do produkcji muzycznej jest dla mnie największą inspiracją i zachęcałbym każdego do wybrania się na jej występ, jeśli tylko będzie to możliwe!

 

15/02/2019 MESTIÇO presents: AVBVRN, Pogłos, Warszawa

16/02/2019 regime pres. Avbvrn, Uczulenie, Wrocław

 

 

 

Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze