NOON – Nobody, Nothing, Nowhere
Bartek Woynicz:

„Above me, below, me all around me”

Desire Marea – Desire
Jarek Szczęsny:

To nie pierwszy taki przypadek.

His Master’s Voice – Log: Canis Majoris
Paweł Gzyl:

Podróż w stronę Syriusza.

Cel (Felix Kubin & Hubert Zemler) – Cel
Jarek Szczęsny:

Radosne odbicie.

Fabrizio Rat – Shades Of Blue
Paweł Gzyl:

Modularna polifonia.

Long Arm – Silent Opera
Jarek Szczęsny:

Trip-hop nigdzie nie odszedł.

Jeff Parker & The New Breed – Suite For Max Brown
Łukasz Komła:

Projekcja magicznych obrazów.

Various Artists – Air Texture Vol. VII
Paweł Gzyl:

Rrose i Silent Servant serwują ambient? Niemożliwe!

Siavash Amini & Saåad – All Lanes Of Lilac Evening
Jarek Szczęsny:

Bez szwów.

Villaelvin – Headroof
Jarek Szczęsny:

Tylko bardziej.

Juno – Young Star
Jarek Szczęsny:

Infiltracja jazzu.

Lonker See – Hamza
Jarek Szczęsny:

Zawsze krok przed nami.

Men With Secrets – Psycho Romance And Other Spooky Ballads
Paweł Gzyl:

Erudycyjne ćwiczenie z ejtisowego electro.

Riverrun – The Same Silent Hill
Przemysław Solski:

Muzyka z krajobrazu.



SØS Gunver Ryberg – Entangled

Ciekawie, ale za krótko.

Pochodząca z Danii producentka działająca jako SØS Gunver Ryberg rozpoczęła swą muzyczną aktywność na początku obecnej dekady. Początkowo głównym polem jej dokonań były soundtracki – przede wszystkim do gier komputerowych, ale potem również do spektakli baletowych i tanecznych, jak i do filmów. Muzyka, którą tworzyła spotkała się z uznaniem, stąd ma ona na swym koncie całą kolekcję branżowych nagród, wyróżnień i nominacji.

Nagrywając ilustracyjną elektronikę, artystka z czasem zwróciła uwagę na klubowe brzmienia. W 2014 roku wystąpiła podczas berlińskiego festiwalu Atonal, serwując swe pierwsze utwory w stylu techno. Prezentacja została dobrze przyjęta i już w tym samym roku wytwórnia Contort, prowadzona przez Samuela Kerridge’a, opublikowała jej pierwszą EP-kę – „AFTRYK”. Potem muzykę producentki firmowała tłocznia Noise Manifesto Pauli Temple, a teraz – Avian, moderowany przez Shifteda.

„Entangled” zaczyna się od mocnego techno – „Palacelike Timescale Of Black” dudni ciężkimi bitami, które uzupełniają pulsujące chrzęsty i wijące się klawisze. W „Spacelike Orphan” i „Trispider” otrzymujemy już rozimprowizowany noise, poddany jednak rytmicznym i dronowym preparacjom. Ambientową stronę muzyki SØS Gunver Ryberg odsłania „The Presence Euridyke”, uwodząc smyczkowymi partiami syntezatorów.

Techno powraca w „Levitation”. To najbardziej rozbudowane nagranie w zestawie, w którym rwane breaki i fabryczne stuki sąsiadują z szeleszczącymi hi-hatami i oniryczną elektroniką. „Magnetic Force” zaskakuje zwrotem w stronę metalicznego IDM-u o spowolnionym pulsie i nostalgicznym klimacie. Na finał dostajemy typowo syntezatorową kompozycję – „Silver Threads”, wpisaną w ramy eksperymentalnej kosmische musik w stylu Conrada Schnitzlera.

„Entangled” to właściwie album – ale tak naprawdę zawiera on tylko sześć pełnych kompozycji. Pozostałe utwory to dźwiękowe miniatury, oddzielające od siebie właściwe nagrania. Muzyka z płyty robi dobre wrażenie, dokumentując w ciekawy sposób rozwój talentu SØS Gunver Ryberg. Ze względu na swój skromny format pozostawia jednak poczucie niedosytu. Szkoda, że duńska producentka nie zamachnęła się na szerszą prezentację swej twórczości.

Avian 2019

www.a-v-n.com

www.facebook.com/AvianUK

www.sosgunverryberg.com

www.facebook.com/soesgunverryberg

 


Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze