LDY OSC – sōt
Paweł Gzyl:

Click & cuts na nowo.

Nick Cave and the Bad Seeds – Ghosteen
Jarek Szczęsny:

Pomnik żałoby.

Pablo Mateo – Weird Reflections Beyond The Sky
Paweł Gzyl:

Techno do tańca.

Danny Brown – uknowhatimsayin¿
Jarek Szczęsny:

Gorączkowe wizje rapera.

9t Antiope – Grimace
Jarek Szczęsny:

Mikrus.

Malin Genie – Anthropomorphic Sympathy
Paweł Gzyl:

Stylowe electro i IDM w duchu lat 90.

Telefon Tel Aviv – Dreams Are Not Enough
Mateusz Piżyński:

Gdy w Tel Avivie zgaśnie światło…

Philipp Gorbachev – Kolokol
Paweł Gzyl:

Prawosławie i elektronika.

BNNT is Jerusalem in My Heart – Multiversion #4
Jarek Szczęsny:

Część czwarta.

rRoxymore – Face To Phase
Paweł Gzyl:

Introwertyczne bity.

The Big YES! – The Big YES!
Łukasz Komła:

Free jazzowy wybuch!

HTRK – Venus In Leo
Maciej Kaczmarski:

Miłość w czasach zarazy.

Matthias Schaffhauser – Hedonism, What Else
Paweł Gzyl:

Muzyka jako przyjemność.

Manu Delago – Circadian
Jarek Szczęsny:

Cykle snu.



SØS Gunver Ryberg – Entangled

Ciekawie, ale za krótko.

Pochodząca z Danii producentka działająca jako SØS Gunver Ryberg rozpoczęła swą muzyczną aktywność na początku obecnej dekady. Początkowo głównym polem jej dokonań były soundtracki – przede wszystkim do gier komputerowych, ale potem również do spektakli baletowych i tanecznych, jak i do filmów. Muzyka, którą tworzyła spotkała się z uznaniem, stąd ma ona na swym koncie całą kolekcję branżowych nagród, wyróżnień i nominacji.

Nagrywając ilustracyjną elektronikę, artystka z czasem zwróciła uwagę na klubowe brzmienia. W 2014 roku wystąpiła podczas berlińskiego festiwalu Atonal, serwując swe pierwsze utwory w stylu techno. Prezentacja została dobrze przyjęta i już w tym samym roku wytwórnia Contort, prowadzona przez Samuela Kerridge’a, opublikowała jej pierwszą EP-kę – „AFTRYK”. Potem muzykę producentki firmowała tłocznia Noise Manifesto Pauli Temple, a teraz – Avian, moderowany przez Shifteda.

„Entangled” zaczyna się od mocnego techno – „Palacelike Timescale Of Black” dudni ciężkimi bitami, które uzupełniają pulsujące chrzęsty i wijące się klawisze. W „Spacelike Orphan” i „Trispider” otrzymujemy już rozimprowizowany noise, poddany jednak rytmicznym i dronowym preparacjom. Ambientową stronę muzyki SØS Gunver Ryberg odsłania „The Presence Euridyke”, uwodząc smyczkowymi partiami syntezatorów.

Techno powraca w „Levitation”. To najbardziej rozbudowane nagranie w zestawie, w którym rwane breaki i fabryczne stuki sąsiadują z szeleszczącymi hi-hatami i oniryczną elektroniką. „Magnetic Force” zaskakuje zwrotem w stronę metalicznego IDM-u o spowolnionym pulsie i nostalgicznym klimacie. Na finał dostajemy typowo syntezatorową kompozycję – „Silver Threads”, wpisaną w ramy eksperymentalnej kosmische musik w stylu Conrada Schnitzlera.

„Entangled” to właściwie album – ale tak naprawdę zawiera on tylko sześć pełnych kompozycji. Pozostałe utwory to dźwiękowe miniatury, oddzielające od siebie właściwe nagrania. Muzyka z płyty robi dobre wrażenie, dokumentując w ciekawy sposób rozwój talentu SØS Gunver Ryberg. Ze względu na swój skromny format pozostawia jednak poczucie niedosytu. Szkoda, że duńska producentka nie zamachnęła się na szerszą prezentację swej twórczości.

Avian 2019

www.a-v-n.com

www.facebook.com/AvianUK

www.sosgunverryberg.com

www.facebook.com/soesgunverryberg

 

 

Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze