Leandro Fresco & Rafael Anton Irisarri – Una Presencia En La Brisa
Jarek Szczęsny:

Niepewność własnego słuchu.

Flaner Klespoza – Przygody i tajemnice
Jarek Szczęsny:

Debiut podwójny.

Max Andrzejewski’s Hütte – Hütte & Guests Play the Music of Robert Wyatt
Łukasz Komła:

Robert Wyatt na ujazzowionym spacerze.

Fumiya Tanaka – Right Moment
Paweł Gzyl:

Spójna całość zbudowana z kontrastowych elementów.

Król – Nieumiarkowania
Jarek Szczęsny:

Nie chce nam mówić niczego wprost.

Burial – Tunes 2011-2019
Jarek Szczęsny:

Brama do innej rzeczywistości.

Zaumne – Contact
Jarek Szczęsny:

Niezwykła bliskość.

Various Artists – Consortium Vol. 1
Paweł Gzyl:

Z Albanii do Detroit.

ARRM – II
Jarek Szczęsny:

Dzieło spokoju.

Floating Points – Crush
Jarek Szczęsny:

Stare w służbie nowoczesności.

Stefan Goldmann – Veiki
Paweł Gzyl:

Najbardziej taneczny materiał niemieckiego producenta.

True – Made Of Glass
Łukasz Komła:

Pod rękę ze smutkiem i tańczmy!

Akwizgram – Nü romantik
Jarek Szczęsny:

Próg do przeskoczenia jest niewielki.

Claro Intelecto – In Vitro – Volume 1 & 2
Paweł Gzyl:

Piękna, ale niemodna muzyka.



Scan 7 – Between Worlds

Pierwszy album projektu z Motor City od 17 lat.

Pod nazwą Scan 7 ukrywa się pochodzący z Detroit tajemniczy kolektyw. Wiadomo jedynie, że na jego czele stoi producent występujący pod pseudonimem Trackmaster Lou – a kolejni jego członkowie zmieniają się w zależności od nagrywanej płyty. Projekt zadebiutował w 1993 roku słynną już dziś EP-ką „Bad Moon Rising”, którą umieściła w swym katalogu wytwórnia należąca do innego kolektywu z Motor City – Underground Resistance.

Od tamtej pory Scan 7 dorobił się kilkunastu EP-ek i trzech albumów. Do szerszej grupy słuchaczy w Europie udało mu się dotrzeć w drugiej połowie lat 90., kiedy jego płyty „Dark Territory” i „Resurfaced” opublikował berliński Tresor. W kolejnych latach projekt serwował regularne nowe nagrania, wydając głównie winylowe dwunastocalówki w detroitowych tłoczniach, takich jak Cratesavers Muzik, Detroit Underground czy Transmat.

Zmieniło się to ostatnio, kiedy Scan 7 nawiązał bliższe kontakty z wytwórniami z krajów Beneluksu – Elypsia, Solar One Music i Deeptrax. Tej ostatniej udało się nawet namówić detroitowych producentów do wydania większego materiału. W efekcie otrzymujemy właśnie czwarty album w dorobku kolektywu – pierwszy od 2002 roku. Tym razem Scan 7 jawi się jako duet, bo muzykę z „Between Worlds” firmuje tylko dwóch artystów: Trackmaster Lou i niejaki Mr. Hooper.

Trzynaście nagrań z płyty oddaje wszystkie kolory muzyki klubowej z Detroit. Najwięcej tu ciepłego i nastrojowego techno, którego głównymi elementami są strzeliste partie klawiszy („Stringin Me Along”), melodyjne zagrywki piano („Smooth Scan”) czy futurystyczne wokalizy („I’m Covered”). Mamy na płycie także stylowe electro, łączące nastrojowe akordy z połamanymi bitami i wokoderowymi śpiewami („It’s Time”). No i oczywiście korzenny house – organiczny, z funkowym pulsem, ozdobiony jazzowym fortepianem lub Rhodesem („Deep Roots” czy „Shadow Spirit”).

Tak właściwie nie wiadomo z jakiego okresu pochodzą nagrania zamieszczone na „Between Worlds”. To ponadczasowa muzyka, która równie dobrze mogłaby powstać ćwierć wieku temu, jak i współcześnie. Zamaskowani członkowie Scan 7 (niczym Underground Resistance czy DJ Stingray) potrafią bowiem tchnąć w techno czy electro głębokie i pozytywne emocje. Jak im się to udaje? Być może wyjaśnia to inskrypcja z okładki płyty: „Given God All praises from where our blessings come”.

Deeptrax 2019

www.facebook.com/DeeptraxRecords

www.deeptrax.bandcamp.com

www.facebook.com/scan7detroit

 


Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze