LDY OSC – sōt
Paweł Gzyl:

Click & cuts na nowo.

Nick Cave and the Bad Seeds – Ghosteen
Jarek Szczęsny:

Pomnik żałoby.

Pablo Mateo – Weird Reflections Beyond The Sky
Paweł Gzyl:

Techno do tańca.

Danny Brown – uknowhatimsayin¿
Jarek Szczęsny:

Gorączkowe wizje rapera.

9t Antiope – Grimace
Jarek Szczęsny:

Mikrus.

Malin Genie – Anthropomorphic Sympathy
Paweł Gzyl:

Stylowe electro i IDM w duchu lat 90.

Telefon Tel Aviv – Dreams Are Not Enough
Mateusz Piżyński:

Gdy w Tel Avivie zgaśnie światło…

Philipp Gorbachev – Kolokol
Paweł Gzyl:

Prawosławie i elektronika.

BNNT is Jerusalem in My Heart – Multiversion #4
Jarek Szczęsny:

Część czwarta.

rRoxymore – Face To Phase
Paweł Gzyl:

Introwertyczne bity.

The Big YES! – The Big YES!
Łukasz Komła:

Free jazzowy wybuch!

HTRK – Venus In Leo
Maciej Kaczmarski:

Miłość w czasach zarazy.

Matthias Schaffhauser – Hedonism, What Else
Paweł Gzyl:

Muzyka jako przyjemność.

Manu Delago – Circadian
Jarek Szczęsny:

Cykle snu.



Scan 7 – Between Worlds

Pierwszy album projektu z Motor City od 17 lat.

Pod nazwą Scan 7 ukrywa się pochodzący z Detroit tajemniczy kolektyw. Wiadomo jedynie, że na jego czele stoi producent występujący pod pseudonimem Trackmaster Lou – a kolejni jego członkowie zmieniają się w zależności od nagrywanej płyty. Projekt zadebiutował w 1993 roku słynną już dziś EP-ką „Bad Moon Rising”, którą umieściła w swym katalogu wytwórnia należąca do innego kolektywu z Motor City – Underground Resistance.

Od tamtej pory Scan 7 dorobił się kilkunastu EP-ek i trzech albumów. Do szerszej grupy słuchaczy w Europie udało mu się dotrzeć w drugiej połowie lat 90., kiedy jego płyty „Dark Territory” i „Resurfaced” opublikował berliński Tresor. W kolejnych latach projekt serwował regularne nowe nagrania, wydając głównie winylowe dwunastocalówki w detroitowych tłoczniach, takich jak Cratesavers Muzik, Detroit Underground czy Transmat.

Zmieniło się to ostatnio, kiedy Scan 7 nawiązał bliższe kontakty z wytwórniami z krajów Beneluksu – Elypsia, Solar One Music i Deeptrax. Tej ostatniej udało się nawet namówić detroitowych producentów do wydania większego materiału. W efekcie otrzymujemy właśnie czwarty album w dorobku kolektywu – pierwszy od 2002 roku. Tym razem Scan 7 jawi się jako duet, bo muzykę z „Between Worlds” firmuje tylko dwóch artystów: Trackmaster Lou i niejaki Mr. Hooper.

Trzynaście nagrań z płyty oddaje wszystkie kolory muzyki klubowej z Detroit. Najwięcej tu ciepłego i nastrojowego techno, którego głównymi elementami są strzeliste partie klawiszy („Stringin Me Along”), melodyjne zagrywki piano („Smooth Scan”) czy futurystyczne wokalizy („I’m Covered”). Mamy na płycie także stylowe electro, łączące nastrojowe akordy z połamanymi bitami i wokoderowymi śpiewami („It’s Time”). No i oczywiście korzenny house – organiczny, z funkowym pulsem, ozdobiony jazzowym fortepianem lub Rhodesem („Deep Roots” czy „Shadow Spirit”).

Tak właściwie nie wiadomo z jakiego okresu pochodzą nagrania zamieszczone na „Between Worlds”. To ponadczasowa muzyka, która równie dobrze mogłaby powstać ćwierć wieku temu, jak i współcześnie. Zamaskowani członkowie Scan 7 (niczym Underground Resistance czy DJ Stingray) potrafią bowiem tchnąć w techno czy electro głębokie i pozytywne emocje. Jak im się to udaje? Być może wyjaśnia to inskrypcja z okładki płyty: „Given God All praises from where our blessings come”.

Deeptrax 2019

www.facebook.com/DeeptraxRecords

www.deeptrax.bandcamp.com

www.facebook.com/scan7detroit

 

 

Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze