Moor Mother – Analog Fluids Of Sonic Black Holes
Jarek Szczęsny:

Hałas i chaos.

Jazz Band Młynarski-Masecki – Płyta z zadrą w sercu
Jarek Szczęsny:

Jedna dla wszystkich.

Shapednoise – Aesthesis
Paweł Gzyl:

Nieznane mutacje basowych brzmień.

A Winged Victory for the Sullen – „The Undivided Five”
Mateusz Piżyński:

Ambientowe nowości z Ninja Tune

Enchanted Hunters – Dwunasty Dom
Krzysiek Stęplowski:

Czasem naprawdę warto czekać. Warto wypatrywać, nawet latami, jeśli tylko cierpliwość nagrodzona ma być w taki sposób.

Ecnahnted Hunters Dwunasty Dom
Rrose – Hymn To Moisture
Paweł Gzyl:

Techno w stylu Marcela Duchampa.

Trzaska/Mazurkiewicz/Szpura – North Meridian
Jarek Szczęsny:

Można się spocić od samego słuchania.

Giant Swan – Giant Swan
Paweł Gzyl:

Czy znany ze świetnych koncertów duet sprawdził się również w studiu?

Floating Spectrum – A Point Between
Jarek Szczęsny:

Cyfrowy pomnik przyrody.

Bleu Roi – Dark/Light
Łukasz Komła:

Wiosną ubiegłego roku wsłuchiwaliśmy się w singiel szwajcarskiego projektu Bleu Roi, a przed kilkoma dniami ukazała się ich nowa EP-ka „Dark/Light”, którą przybliżamy i jednocześnie o niej rozmawiamy z Jennifer Jans.

Traversable Wormhole – Regions Of Time
Paweł Gzyl:

Adam X wraca do projektu sprzed dekady.

Sudan Archives – Athena
Jarek Szczęsny:

Do diabła z dobrymi radami.

Planetary Assault Systems – Plantae
Paweł Gzyl:

W stronę psychodelii.

Sleep D – Rebel Force
Paweł Gzyl:

Muzyczny zapach minionego lata.



rRoxymore – Face To Phase

Introwertyczne bity.

Ukrywająca się pod pseudonimem rRoxymore producentka naprawdę nazywa się Hermione Frank i pochodzi z Francji. Muzyką klubową zainteresowała się, gdy przeprowadziła się z rodzinnego Montpelier do Paryża. „Zostałam zahipnotyzowana didżejowaniem” – wspominała potem. I rzeczywiście: dziewczyna pożyczyła od przyjaciół dwa Techniksy i zaczęła samemu występować, serwując najpierw klasyczne disco, a potem house.

W arkany tworzenia własnej muzyki wprowadził ją kumpel, który nagrywał hip-hop. Dlatego sama też zaczynała od takich dźwięków. Przeprowadzka do Berlina sprawiła jednak, że wsiąkła w tamtejszą scenę techno. Jej mentorem został starszy od niej kolega po fachu – Jam Rostron znany jako Planningtorock. To właśnie w jego wytwórni Human Level ukazały się w 2012 roku pierwsze nagrania rRoxymore.

Niebawem muzykę czarnoskórej Francuzki umieściły w swych katalogach takie tłocznie, jak Macro, prowadzona przez Stefana Goldmana, czy Noise Manifesto, należąca do Pauli Temple. Najlepsze porozumienie Hermione znalazła jednak z Benem Rothem znanym jako Semtek, wydającym nakładem swej firmy Don’t Be Afraid z Bristolu. Do dziś opublikowała ona trzy najważniejsze EP-ki autorstwa rRoxymore. A teraz firmuje debiutancki album producentki.

Zaczyna się od syntezatorowej wariacji z pogranicza ambientu i kosmische musik – dedykowanej Planningtorockowi kompozycji „Home Is Where Music Is”. Tektoniczne breaki uderzają dopiero w „Passages”, nurzając się w filmowej elektronice. „Forward Flamingo” to właściwie klasyczny house – z tym, że wypełniony melodyjnymi klawiszami i zdubowanymi głosami. „Energy Points” zaczyna się jak egzotyczny ambient wymodelowany na gamelanową modłę – ale z czasem i on zostaje podszyty połamanym rytmem.

„Someone Else’s Memory” otwierają wokalne efekty – dopiero potem dostajemy mocne breaki i rave’owy bas, uzupełnione strzelistymi syntezatorami. „Hectadrums” i „PPS21” to w sumie abstrakcyjna wizja IDM-u. W pierwszym z nagrań sprężyste rytmy wnoszą stukające perkusjonalia i orkiestrowe klawisze. W drugim – pulsujące warkoty spotykają się z jazzowymi organami. Całość kończy „What’s The Plan” – smolisty trip-hop ozdobiony pohukującymi klawiszami.

Debiutancki album rRoxymore przypomina pamiętną płytę Kassema Mosse sprzed trzech lat – „Disclosure”. Oba krążki łączy introwertyczne podejście do klubowych gatunków – techno, house’u czy breakbeatu. Zarówno Francuzka, jak i jej niemiecki kolega, próbują za wszelką cenę uciec od oczywistości typowych dla tych stylistyk. Niestety: czasem sprawia to, że muzyce brakuje naturalności. Całe szczęście na „Faze To Phaze” więcej jest luzu i ciepła niż niepotrzebnych udziwnień.

Don’t Be Afraid 2019

www.dontbeafraidrecordings.com

www.facebook.com/dontbeafraidrecordings

www.facebook.com/rROXYMORE

 

 

 

Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze