LDY OSC – sōt
Paweł Gzyl:

Click & cuts na nowo.

Nick Cave and the Bad Seeds – Ghosteen
Jarek Szczęsny:

Pomnik żałoby.

Pablo Mateo – Weird Reflections Beyond The Sky
Paweł Gzyl:

Techno do tańca.

Danny Brown – uknowhatimsayin¿
Jarek Szczęsny:

Gorączkowe wizje rapera.

9t Antiope – Grimace
Jarek Szczęsny:

Mikrus.

Malin Genie – Anthropomorphic Sympathy
Paweł Gzyl:

Stylowe electro i IDM w duchu lat 90.

Telefon Tel Aviv – Dreams Are Not Enough
Mateusz Piżyński:

Gdy w Tel Avivie zgaśnie światło…

Philipp Gorbachev – Kolokol
Paweł Gzyl:

Prawosławie i elektronika.

BNNT is Jerusalem in My Heart – Multiversion #4
Jarek Szczęsny:

Część czwarta.

rRoxymore – Face To Phase
Paweł Gzyl:

Introwertyczne bity.

The Big YES! – The Big YES!
Łukasz Komła:

Free jazzowy wybuch! Sesja nagraniowa na tzw. setkę odbyła się w szwedzkim studiu na początku 2018 roku. A kto w niej uczestniczył? Saksofonistka Anna Högberg (Fire! Orchestra, Dog Life), puzonistka Maria Bertel, basista Christian Meaas Svendsen (Large Unit) i perkusista […]

HTRK – Venus In Leo
Maciej Kaczmarski:

Miłość w czasach zarazy.

Matthias Schaffhauser – Hedonism, What Else
Paweł Gzyl:

Muzyka jako przyjemność.

Manu Delago – Circadian
Jarek Szczęsny:

Cykle snu.



The Big YES! – The Big YES!

Free jazzowy wybuch!

Sesja nagraniowa na tzw. setkę odbyła się w szwedzkim studiu na początku 2018 roku. A kto w niej uczestniczył? Saksofonistka Anna Högberg (Fire! Orchestra, Dog Life), puzonistka Maria Bertel, basista Christian Meaas Svendsen (Large Unit) i perkusista Ole Mofjell.

fot. Thor Egil Leirtrø

The Big YES! to norwesko-szwedzki skład bardzo sprawnie radzący sobie na polu muzyki improwizowanej, co pokazuje trzydziestominutowy materiał z ich pierwszego krążka „The Big YES!”, wydany pod koniec sierpnia tego roku. Tytuł jedynego nagrania na albumie to „Unia Kalmar”, nawiązujący do historycznej unii z 17 czerwca 1397 r. zawartej między Danią, Szwecją i Norwegią. To alegoryczne rozumowanie muzyków oczywiście dotyczy swobodnego przekraczania granic, a w tym przypadku stylistycznych. The Big YES! wykreowali w studiu inspirujące stężenie muzycznej energii. Pierwsze dziesięć minut to istna nawałnica dźwięków oraz dzikie szukanie wspólnego języka (trafiają w punkt!).


Mięsiste, muskularne i bijące po trzewiach partie saksofonu Högberg przenikają się z równie obłąkanym basem Svendsena, rozwścieczoną perkusją Mofjella i kontrapunktującym całość puzonem Bertel. W pewnym momencie milknie ten huragan, i ewoluuje do poziomu znakomitej sonorystyki – dygoczący bas, a także przedziwne odgłosy wydobywane z innych instrumentów. Z tej pozornej ciszy wyrasta perkusyjny monolog – niczym zanęta do rozpętania kolejnej free jazzowej wichury, co skończyło się niesamowitym odjazdem do innej galaktyki w końcowych minutach.

Muzykę The Big YES! nazwałbym bezkompromisowym skowytem dzikiego stada. I niech to nieoswojone z mainstreamem stadko przyjedzie do Polski. Będę wyczekiwał!

23.08.2019 | Nakama Records

Strona Nakama Records »
 

 

Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze