LDY OSC – sōt
Paweł Gzyl:

Click & cuts na nowo.

Nick Cave and the Bad Seeds – Ghosteen
Jarek Szczęsny:

Pomnik żałoby.

Pablo Mateo – Weird Reflections Beyond The Sky
Paweł Gzyl:

Techno do tańca.

Danny Brown – uknowhatimsayin¿
Jarek Szczęsny:

Gorączkowe wizje rapera.

9t Antiope – Grimace
Jarek Szczęsny:

Mikrus.

Malin Genie – Anthropomorphic Sympathy
Paweł Gzyl:

Stylowe electro i IDM w duchu lat 90.

Telefon Tel Aviv – Dreams Are Not Enough
Mateusz Piżyński:

Gdy w Tel Avivie zgaśnie światło…

Philipp Gorbachev – Kolokol
Paweł Gzyl:

Prawosławie i elektronika. Nie wszyscy wiedzą, ale Philipp Gorbachev to nie tylko didżej i producent klubowej elektroniki, ale również… dzwonnik. To właśnie on wzywał na msze wiernych rosyjskiej cerkwi Świętego Mikołaja w Moskwie, a teraz robi to w cerkwi Zmartwychwstania […]

BNNT is Jerusalem in My Heart – Multiversion #4
Jarek Szczęsny:

Część czwarta.

rRoxymore – Face To Phase
Paweł Gzyl:

Introwertyczne bity.

The Big YES! – The Big YES!
Łukasz Komła:

Free jazzowy wybuch!

HTRK – Venus In Leo
Maciej Kaczmarski:

Miłość w czasach zarazy.

Matthias Schaffhauser – Hedonism, What Else
Paweł Gzyl:

Muzyka jako przyjemność.

Manu Delago – Circadian
Jarek Szczęsny:

Cykle snu.



Philipp Gorbachev – Kolokol

Prawosławie i elektronika.

Nie wszyscy wiedzą, ale Philipp Gorbachev to nie tylko didżej i producent klubowej elektroniki, ale również… dzwonnik. To właśnie on wzywał na msze wiernych rosyjskiej cerkwi Świętego Mikołaja w Moskwie, a teraz robi to w cerkwi Zmartwychwstania Pańskiego w Berlinie. Jak sam przyznaje realizuje w ten sposób swoje duchowe powołanie – pokazując ludziom drogę do odkupienia i zbawienia. Do tej pory ta dziedzina jego życia nie miała wpływu na to, jakie tworzył nagrania i co grywał podczas imprez.

Większość z nas poznała muzykę Gorbacheva na początku obecnej dekady. Stał się on wtedy jednym z artystów związanych z wytwórnią Cómeme, prowadzoną przez Matiasa Aguyayo. To właśnie ta tłocznia opublikowała rosyjskiemu producentowi najpierw dwie EP-ki, a potem debiutancki „Silver Album”. Ostatecznie powołał on do życia własną tłocznię – PG Tunes. Pozwoliła mu ona zaserwować drugą płytę solową oraz krążek efemerycznej grupy Philipp Gorbachev & Naked Men. Teraz przyszedł czas na specjalny projekt.

Jedenaście nagrań z albumu „Kolokol” zaskakuje swym  eksperymentalnym brzmieniem. Tu nie ma miejsca na klubowe techno czy electro: jeśli już pojawiają się jakieś bity, to mają one charakter rytmicznych pulsacji („New World”) lub mechanicznych loopów („Trisvyatoe”). Towarzyszą im wokalne efekty („I Am Saved”) lub spreparowane dźwięki dzwonów („Soedinitilnyi Zvon”). Wszystko to ma oszczędny i surowy ton, przypominający wczesne dokonania rytualnego industrialu w stylu legendarnego projektu Aporea.

„Kolokol” to nie materiał, którym łatwo się zachwycić. Gorbachev mówiąc o swych inspiracjach, przywołuje nagrania Roberta Hooda pod szyldem Floorplan. O ile połączenie gospel z techno okazało się taneczną petardą, tak wpisanie dźwięków cerkiewnych dzwonów w elektroniczne eksperymenty nie przemawia do słuchacza z taką siłą. Trzeba jednak docenić odwagę i pomysłowość rosyjskiego producenta w łączeniu chrześcijańskiej duchowości z nowoczesnymi brzmieniami.

PG Tune 2019

www.philippgorbachev.com

www.facebook.com/gorbachevofficial

 

 

Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze