Piernikowski – The best of moje getto
Jarek Szczęsny:

Ile w tobie jest z białasa. (Tekst zawiera przekleństwa)

Pyur – Oratorio For The Underworld
Paweł Gzyl:

Wędrówka do krainy między życiem a śmiercią.

Kim Gordon – No Home Record
Jarek Szczęsny:

Zaskoczenie? Niekoniecznie.

Boreal Massif – We All Have Impact (Even Hippies Do)
Paweł Gzyl:

Trip-hop is not dead (yet).

Electric Sewer Age – Contemplating Nothingness
Maciej Kaczmarski:

Kopia mistrza.

Emptyset – Blossoms
Paweł Gzyl:

Producenci z Bristolu wkraczają na nowe terytoria.

Nagrobki – Pod Ziemią
Jarek Szczęsny:

Poważni jak śmierć.

LDY OSC – sōt
Paweł Gzyl:

Click & cuts na nowo.

Nick Cave and the Bad Seeds – Ghosteen
Jarek Szczęsny:

Pomnik żałoby.

Pablo Mateo – Weird Reflections Beyond The Sky
Paweł Gzyl:

Techno do tańca.

Danny Brown – uknowhatimsayin¿
Jarek Szczęsny:

Gorączkowe wizje rapera.

9t Antiope – Grimace
Jarek Szczęsny:

Mikrus.

Malin Genie – Anthropomorphic Sympathy
Paweł Gzyl:

Stylowe electro i IDM w duchu lat 90.

Telefon Tel Aviv – Dreams Are Not Enough
Mateusz Piżyński:

Gdy w Tel Avivie zgaśnie światło…



Bocian Records

„Pomysł narodził się pewnej czerwcowej nocy 2009 roku na tarasie kawiarni Kulturalna, gdzie podczas festiwalu Musica Genera rozmawiałem z Jeromem Noetingerem i Robertem Piotrowiczem na temat możliwości wydawania ich płyt” – wspomina początki Bocian Records Grzegorz Tyszkiewicz. Jeszcze w tym samym roku sfinalizowana została pierwsza płyta w formacie winylowego singla, „Rurokura And Eastern European Folk Music Research Volume 2” – entuzjastycznie przyjęty przez zagraniczną krytykę solowy album Roberta Piotrowicza. „Pierwszy singiel nie ma żadnego oznaczenia, roku, nazwy wydawcy, nic.” – podkreśla Tyszkiewicz – „To mniej więcej pokrywało się z moim podejściem z zamierzchłych czasów, gdy w grupie Marchlevski na płytach, nagraniach nie podawaliśmy o sobie dokładnych informacji, instrumentów które używamy, dat i faktów. Uważaliśmy to wtedy za zbędne.”

Założyciel wydawnictwa nawiązuje do heroicznego okresu, kiedy to na przełomie lat 80. i 90. współtworzył prekursorską dla polskiego industrialu grupę Marchlevski. Jej archiwalne nagrania zebrane zostały na płycie CD, która niedawno ukazała się nakładem Requiem Records. Twórca labelu jest znanym w środowisku i aktywnym od lat propagatorem niszowej muzyki, który organizował koncerty i zdarzenia (m.in. cykl Night Of The Living Dead w klubie Jazgot Dramatyczny w Warszawie), cały czas udziela się na forach popularyzujących sztukę dźwięku (harshnoise.art.pl), okazjonalnie publikuje teksty (pismo M|I).

Dotychczas nakładem Bocian Records ukazało się dziesięć tytułów – wszystkie na winylu, opakowane w minimalistyczny sposób z prostymi, ale efektownymi czarno-białymi grafikami. Dźwiękowo oscylują one wokół abstrakcyjnej elektroniki i noisu (Robert Piotrowicz, Ferran Fages, Robin Fox) oraz analogowych brzmień (perkusyjne płyty Tomasza Krakowiaka i Seana Baxtera). „Bocian jest labelem eksperymentalnym, zarówno jeśli chodzi o nietypowe formaty (single), jak i dobór muzyków.” – wyjaśnia linię programową Tyszkiewicz – „Istotne przy wyborze artystów jest ich zainteresowanie dźwiękiem (sonoryzm). Nie podoba mi się „muzyka przegadana”, oczywista, stylistycznie zamknięta.”

W zapowiedziach na najbliższy rok znalazło się aż dziesięć nowych wydawnictw (również na płytach CD) – w najbliższym czasie ukaże się wyprodukowana we współpracy z Bółt Records płyta „Mutanza” znanego z Zeitkratzer pianisty, Reinholda Friedla.

Odsłuch fragmentów oraz zamawianie płyt:
www.bocianrecords.com

 

 

Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze