Synkro – Images
Paweł Gzyl:

Breakbeatowy ambient w pełnej glorii.

Holly Herndon – PROTO
Jarek Szczęsny:

Genetyczna DJ`ka.

Jonas Kopp – Non Virtual Reality
Paweł Gzyl:

Industrial i drony w służbie ambientu.

Ikarus – Mosaismic
Łukasz Komła:

Wielopoziomowa ekspresja.   

Qasim Naqvi – Teenages
Jarek Szczęsny:

Subtelny, oszczędny i dziwny.

Varg – Sky City Part 1 & 2
Paweł Gzyl:

Powrót syna marnotrawnego.

Samuel Kerridge & Taylor Burch – The Other
Paweł Gzyl:

Nowe oblicze muzyki brytyjskiego producenta.

Vsitor – Keep On Running
Łukasz Komła:

Rozdrapywanie aksamitu.

Paula Temple – Edge Of Everything
Paweł Gzyl:

Techno-huragan.

Little Simz – GREY Area
Jarek Szczęsny:

Istotnie, miażdży.

Watergate 26 – Mixed By WhoMadeWho
Paweł Gzyl:

Powoli i bez pośpiechu.

Michał Turowski – Wormwood And Flame
Jarek Szczęsny:

Witajcie w Prypeci.

Gary Holldman – Celina EP
Paweł Gzyl:

Poznański producent rozwija skrzydła.

Brzoska/Marciniak/Markiewicz – Wpław
Jarek Szczęsny:

Sprawdzona formuła.



Bocian Records

„Pomysł narodził się pewnej czerwcowej nocy 2009 roku na tarasie kawiarni Kulturalna, gdzie podczas festiwalu Musica Genera rozmawiałem z Jeromem Noetingerem i Robertem Piotrowiczem na temat możliwości wydawania ich płyt” – wspomina początki Bocian Records Grzegorz Tyszkiewicz. Jeszcze w tym samym roku sfinalizowana została pierwsza płyta w formacie winylowego singla, „Rurokura And Eastern European Folk Music Research Volume 2” – entuzjastycznie przyjęty przez zagraniczną krytykę solowy album Roberta Piotrowicza. „Pierwszy singiel nie ma żadnego oznaczenia, roku, nazwy wydawcy, nic.” – podkreśla Tyszkiewicz – „To mniej więcej pokrywało się z moim podejściem z zamierzchłych czasów, gdy w grupie Marchlevski na płytach, nagraniach nie podawaliśmy o sobie dokładnych informacji, instrumentów które używamy, dat i faktów. Uważaliśmy to wtedy za zbędne.”

Założyciel wydawnictwa nawiązuje do heroicznego okresu, kiedy to na przełomie lat 80. i 90. współtworzył prekursorską dla polskiego industrialu grupę Marchlevski. Jej archiwalne nagrania zebrane zostały na płycie CD, która niedawno ukazała się nakładem Requiem Records. Twórca labelu jest znanym w środowisku i aktywnym od lat propagatorem niszowej muzyki, który organizował koncerty i zdarzenia (m.in. cykl Night Of The Living Dead w klubie Jazgot Dramatyczny w Warszawie), cały czas udziela się na forach popularyzujących sztukę dźwięku (harshnoise.art.pl), okazjonalnie publikuje teksty (pismo M|I).

Dotychczas nakładem Bocian Records ukazało się dziesięć tytułów – wszystkie na winylu, opakowane w minimalistyczny sposób z prostymi, ale efektownymi czarno-białymi grafikami. Dźwiękowo oscylują one wokół abstrakcyjnej elektroniki i noisu (Robert Piotrowicz, Ferran Fages, Robin Fox) oraz analogowych brzmień (perkusyjne płyty Tomasza Krakowiaka i Seana Baxtera). „Bocian jest labelem eksperymentalnym, zarówno jeśli chodzi o nietypowe formaty (single), jak i dobór muzyków.” – wyjaśnia linię programową Tyszkiewicz – „Istotne przy wyborze artystów jest ich zainteresowanie dźwiękiem (sonoryzm). Nie podoba mi się „muzyka przegadana”, oczywista, stylistycznie zamknięta.”

W zapowiedziach na najbliższy rok znalazło się aż dziesięć nowych wydawnictw (również na płytach CD) – w najbliższym czasie ukaże się wyprodukowana we współpracy z Bółt Records płyta „Mutanza” znanego z Zeitkratzer pianisty, Reinholda Friedla.

Odsłuch fragmentów oraz zamawianie płyt:
www.bocianrecords.com

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze