Giant Swan – Giant Swan
Paweł Gzyl:

Czy znany ze świetnych koncertów duet sprawdził się również w studiu?

Floating Spectrum – A Point Between
Jarek Szczęsny:

Cyfrowy pomnik przyrody.

Bleu Roi – Dark/Light
Łukasz Komła:

Wiosną ubiegłego roku wsłuchiwaliśmy się w singiel szwajcarskiego projektu Bleu Roi, a przed kilkoma dniami ukazała się ich nowa EP-ka „Dark/Light”, którą przybliżamy i jednocześnie o niej rozmawiamy z Jennifer Jans.

Traversable Wormhole – Regions Of Time
Paweł Gzyl:

Adam X wraca do projektu sprzed dekady.

Sudan Archives – Athena
Jarek Szczęsny:

Do diabła z dobrymi radami.

Planetary Assault Systems – Plantae
Paweł Gzyl:

W stronę psychodelii.

Sleep D – Rebel Force
Paweł Gzyl:

Muzyczny zapach minionego lata.

Levitation Orchestra – Inexpressible Infinity
Jarek Szczęsny:

Podpalacze wzniecają eutymię.

Innercity Ensemble – IV
Jarek Szczęsny:

Luz i bogactwo.

Grischa Lichtenberger – RE:PHGRP
Paweł Gzyl:

Free jazz w „rasterowej” wersji.

Jónsi & Alex Somers – Lost and Found
Jarek Szczęsny:

Dla przyjemnego słuchania.

Conforce – Dawn Chorus
Paweł Gzyl:

Mistrzowski popis holenderskiego producenta.

Tunes Of Negation – Reach The Endless Sea
Jarek Szczęsny:

Problem leży gdzie indziej.

BNNT is Jacek Sienkiewicz – Multiversion #5
Jarek Szczęsny:

Część piąta – finał.



Berlin Atonal Festival – kontynuacja ważnej tradycji

Na berlińskiej imprezie zagra w sierpniu po raz pierwszy od 20 lat legendarny projekt Cabaret Voltaire.

W latach 80. odbywający się w Berlinie Zachodnim festiwal pod nazwą Atonal był jednym z ważniejszych miejsc spotkań ówczesnej awangardy wyrosłej z post-punka. Od 1982 do 1990 roku występowały tam takie formacje, jak Psychic TV, Einsturzende Neubauten, Test Dept. czy La Loora. Z czasem muzyka prezentowana na festiwalu ewoluowała w stronę techno – czego dowodem były występy Final Cut (grupy Jeffa Millsa) i 808 State na jego ostatnich edycjach.

W minionym roku Berlin Atonal powrócił na festiwalową mapę Europy. Podobnie jest i w tym sezonie – między 20 a 24 sierpnia w hali Kraftwerk odbędą się koncerty artystów, związanych ze współczesną sceną elektroniczną. Nie zabraknie prawdziwych sensacji – choćby reaktywacji Cabaret Voltaire czy prezentacji legendarnego projektu Monoton. Weterani sceny eksperymentalnej połączą swe siły z młodymi twórcami – i to wszystko w samym sercu Berlina.

W środę 20 sierpnia festiwal otworzy wykonanie słynnej kompozycji Steve’a Reicha „Music For 18 Musicians” przez Ensemble Moderne. Potem zabrzmi na żywo materiał ze słynnej płyty „Monotonprodukt 07” austriackiego prekursora minimalowej elektroniki – Konrada Beckera. Na koniec usłyszymy kosmische musik w wykonaniu Imaginary Softwoods, projektu Johna Elliotta z nieodżałowanego Emeralds.

W czwartek zagra na żywo duet Sendai, tworzony przez Petera Van Hoesena i Yvesa De Meya. Spec od ciężkiego techno – Milton Bradley – zaprezentuje swój soundtrack do końca świata – „The End Of It All”. Podobne obszary mrocznej elektroniki penetrować będzie Miles Whitaker z Demdike Stare. Więcej powietrza do hali Kraftwerk wpuści dopiero duet Dalhous – który specjalizuje się w pastoralnym ambiencie. A na koniec paryscy spece od noise’owej odmiany techno – trio DSCRD.

W piątek koncerty otworzy włoski duet Donato Dozzy i Nuel, którzy zagrają materiał ze swej niedawno wznowionej płyty „The Aquaplano Sessions”. Znana z tektonicznego techno Dasha Rush zabierze nas do krainy lodowatego ambientu podczas audiowizualnego spektaklu „Antarctic Takt”. A na koniec dwaj mistrzowie przestrzennego techno – Headless Horseman i Abdulla Rashim.

Sobota to przede wszystkim pierwszy od 20 lat koncert Cabaret Voltaire. Co prawda na scenie Kraftwerku stanie tylko sam Richard H. Kirk – ale ma zaprezentować specjalny miks dawnych i premierowych nagrań zrealizowanych przez ten projekt. Swoje debiutanckie występy na żywo zaliczą z kolei dwaj producenci młodego pokolenia – Bleed Turquoise i Neel.

Niedziela przyniesie najwięcej koncertów. Zagrają same tuzy nowej elektroniki : Tim Hecker, Ike Yard, Source Direct, Helm oraz UF (duet: Samuel Kerridge i Oake). Specjalnym gościem tego dnia festiwalu będzie In Aeternam Vale – francuski projekt, który już w latach 80. wytyczał szlaki rozwoju minimal wave i industrialu.

W czwarte, piątek i sobotę w specjalnym systemie głośników 4D będzie można posłuchać przed koncertami muzyki Murcofa, Biosphere i Senking. Zaś po głównych występach, zagrają od północy do rana takie gwiazdy, jak ADMX-71 (czyli Adam X), Mille & Andrea czy Sigha. Swoją całonocną prezentację będzie miała wytwórnia Subtext – co oznacza, że pojawi się Roly Porter, James Ginzburg i Paul Purgas (czyli Emptyset).

Fot. Camille Blake

Więcej informacji oraz bilety:

www.berlin-atonal.com

www.facebook.com/berlinatonal

 

 

 

Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.