Avion – Untrod
Paweł Gzyl:

Mocne techno podane w przystępny sposób.

Centralia – Ghost Report
Jarek Szczęsny:

Od krzyku po wybuch industrialnego granatu.

Ovandra – Retrofuture
Paweł Gzyl:

Radosne buszowanie w skarbcu trance’owych brzmień.

Ben LaMar Gay – Confetti In The Sky Like Fireworks (This Is Bate Bola OST)
Łukasz Komła:

Tym razem Ben LaMar Gay w roli kompozytora muzyki filmowej. Obraz „This Is Bate Bola” pokazuje mało znane oblicze brazylijskiego karnawału.

William Basinski – On Time Out of Time
Ania Pietrzak:

Powrót do przyszłości.

Lakker – Epoca
Paweł Gzyl:

Zwierciadło naszych czasów.

Abul Mogard – And We Are Passing Through Silently
Maciej Kaczmarski:

Zjawiska duszy.

Recent Arts – Skin
Paweł Gzyl:

Ambient, minimal, industrial i… piosenki.

Spopielony – Legendy
Jarek Szczęsny:

Duchologia, analogowy anturaż i zakurzony ambient.

Klangwart – Bogotá
Łukasz Komła:

Niemiecka elektronika spotyka kolumbijskie szaleństwo.  

Locked Groove – Sunset Service
Paweł Gzyl:

Hołd dla belgijskiej muzyki klubowej sprzed ćwierć wieku.

Gesaffelstein – Hyperion
Maciej Kaczmarski:

W czarnej dupie.

Hugh Marsh – Violinvocations
Jarek Szczęsny:

Dowód na istnienie skrzypiec.

Pfirter – The Empty Space
Paweł Gzyl:

Spóźniony, ale udany debiut.



3 pytania – xtnt

Piątą osobą, która odpowiedziała na nasze pytania w ramach „Polish Juke rekomendują” jest xtnt.

Cykl tworzymy w porozumieniu z platformą Polish Juke, za którą stoją Pawel „Paide” Dunajko, Bartosz Hołoszkiewicz i Mateo Kamiński. Całość cyklu przybrała zadomowioną na nowamuzyka.pl formę 3 pytań. Dotychczas odpowiedzieli Lux Familiar, Fidser, COMOC i Miko.

Juke wywodzi się z tzw. ghetto house’u czyli surowszej i mocniejszej wersji muzyki house’owej, z dodatkowym wykorzystaniem charakterystycznych brzmień Rolanda 808 oraz sporą ilością sampli hip-hopowych. Jest można rzec przyspieszoną wersją ghetto house’u. Footwork wyróżnia się synkopowanym rytmem, powtarzalnością, bardzo szybkim tempem (powyżej 150 bpm) i pozornym „niedopracowaniem” w postaci potężnego basu i stopy. Gatunki kształtowały się na przełomie dekad 90′/2000 w Chicago, a wcześniej footworkiem nazywano rodzaj tańca, w którym tancerze najczęściej podczas „battles” skupiali się głównie na wykorzystywaniu swych nóg w skomplikowanych i bardzo szybkich układach.

xtxt to Dj i producent mieszkający na codzień we Wrocławiu. Od ponad 3 lat tworzy autorskie tracki oscylując wokół gatunków juke, footwork, future garage, ambient, post-dubstep.


xtnt – „Do I Want You”

Czego ostatnio słuchasz?
Idzie jesień, więc jak co roku od lat kilku, odkurzam „Studio Games” oraz „Bleak Output” Noona oraz „Untrue” Buriala – 3 wydawnictwa, które zawsze mam przy sobie w formie elektronicznej. Wszystkie dla mnie w jakiś sposób wyjątkowe, wszystkie stanowiące idealną ścieżkę dźwiękową pod krótsze, zimniejsze dni. Z wydawnictw bardziej aktualnych: regularnie wracam do obydwu części „Da Mind of Traxman”. Mnóstwo niesamowitego samplingu, calość podana w surowej, niezbyt „wyheblowanej” formie – dla mnie to podziemie Chicago w pigułce. A przynajmniej tak je sobie wyobrażam. Do tego oczywiście „Legacy” RP Boo oraz „Double Cup” i po lub tuż przedśmiertnie wydana EPka „We on 1” nieodżałowanego propagatora juke, DJ Rashada. Sporym zaskoczeniem (zdecydowanie na plus!) było odkrycie niedawno zupełnym przypadkiem longplaya Akkord. Na swoje usprawiedliwienie mam tylko tyle, ze w ostatnich miesiącach moje muzyczne eksploracje zawiodły mnie w zupełnie inne rejony. Mianowicie… Techno. Nie uważam się za znawcę gatunku, jednak to właśnie dzięki techno wróciłem do zbierania winyli. Natomiast nasza rodzima scena głębokiego, smolistego techno mocno rozwinęła skrzydła w ciągu ostatniego roku-dwóch, a kilka podcastów (ostatnio na topie Błażej Malinowski oraz fenomenalna seria mixów pod kuratelą krakowskiego Deep Impact, do znalezienia na soundcloudach wyżej wymienionych) na telefonie daje dobre tło do nocnego szwendacza.


Noon – „Gry Studyjne”


TRAXMAN – „Your Just Movin”


RP Boo – „Speakers R-4 (Sounds)”


DJ Rashad – „We On 1”


Błażej Malinowski – „Dual Reality”

Nad czym obecnie pracujesz?
Wstyd przyznać, ale nad niczym konkretnym. Mój laptop przyjął na siebie porcje płynu, z opłakanymi konsekwencjami – wszystkie projekty z ostatnich kilku miesięcy poszły z dymem (robisz muze – rób back’upy projektów!). Zbiegło się to jednak w czasie z nowymi nabytkami do domowej namiastki studio, zatem planuję w niedługim czasie (, czyli po oswojeniu nowych „zabawek”) powrócić, mam nadzieję z nową jakością. Jeden konkretny temat chodzi mi po głowie od dawna – mianowicie, by nasz Polish Juke byl bardziej Polish. Przekopuję więc pokaźne zasoby polskiego hiphopu w poszukiwaniu sampli, które godnie zniosą wściekłe ich cięcie w ramach adaptacji do juke’owych produkcji. Potencjał jest, czego małą próbkę można znaleźć na moim soundcloudzie w postaci jedynej ocalałej „wersji alpha” numeru „Hotel Bristol”. Zródła sampelka myślę, że przedstawiać nie trzeba.


xtnt – „Hotel Bristol”

Jaki cudzy koncert/set zrobił ostatnio lub w ogóle na Tobie największe wrażenie?
Rashad & Spinn na Unsoundzie 2011. Spinn oraz TNGHT na Tauronie 2012. Traxman, Mala, Kuedo na Unsoundzie 2012. Rashad & Spinn w 1500m2, grudzien 2012. Trudno mi wybrać jeden konkretny. Jakoś tak się złożyło, że lwia część najbardziej pamiętnych dla mnie setów / koncertów to okolice 160BPM. Gdyby natomiast pytanie padło za miesiąc-dwa, pewnie dorzuciłbym zapowiedziany showcase Teklife na tegorocznej edycji Unsound oraz coś z potężnego line’upu Up To Date.


Hudson Mohawke – Chimes / TNGHT live at Tauron Nowa Muzyka 2012


Mala in Cuba live at Unsound 2012

www.facebook.com/xtntmusic
www.soundcloud.com/xtnt
www.twitter.com/xtntmusic

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.