Polynation – Igneous
Mateusz Piżyński:

Debiutanci z Holandii.

ASUNA & Jan Jelinek – Signals Bulletin
Jarek Szczęsny:

Jest przyjemnie.

Synkro – Images
Paweł Gzyl:

Breakbeatowy ambient w pełnej glorii.

Holly Herndon – PROTO
Jarek Szczęsny:

Genetyczna DJ`ka.

Jonas Kopp – Non Virtual Reality
Paweł Gzyl:

Industrial i drony w służbie ambientu.

Ikarus – Mosaismic
Łukasz Komła:

Wielopoziomowa ekspresja.   

Qasim Naqvi – Teenages
Jarek Szczęsny:

Subtelny, oszczędny i dziwny.

Varg – Sky City Part 1 & 2
Paweł Gzyl:

Powrót syna marnotrawnego.

Samuel Kerridge & Taylor Burch – The Other
Paweł Gzyl:

Nowe oblicze muzyki brytyjskiego producenta.

Vsitor – Keep On Running
Łukasz Komła:

Rozdrapywanie aksamitu.

Paula Temple – Edge Of Everything
Paweł Gzyl:

Techno-huragan.

Little Simz – GREY Area
Jarek Szczęsny:

Istotnie, miażdży.

Watergate 26 – Mixed By WhoMadeWho
Paweł Gzyl:

Powoli i bez pośpiechu.

Michał Turowski – Wormwood And Flame
Jarek Szczęsny:

Witajcie w Prypeci.



3 pytania – Entur a.k.a. Skeletone

Kolejna odsłona cyklu „Polish Juke rekomendują” zapoznaje nas z sylwetką producenta z Szamotuł.

Cykl „Polish Juke Rekomendują” tworzymy w porozumieniu z platformą Polish Juke, za którą stoją Pawel „Paide” Dunajko, Bartosz Hołoszkiewicz i Mateo Kamiński. Całość cyklu przybrała zadomowioną na nowamuzyka.pl formę 3 pytań. Dotychczas odpowiedzieli Lux FamiliarFidserCOMOCMiko, xtntK.R.Ufo,  MusleyRhythm Baboon, Benncart, Symbiotic Sounds, Spisek JednegoCLN3000, Dubsknit25 Grind oraz TVB.
Juke wywodzi się z tzw. ghetto house’u czyli surowszej i mocniejszej wersji muzyki house’owej, z dodatkowym wykorzystaniem charakterystycznych brzmień Rolanda 808 oraz sporą ilością sampli hip-hopowych. Jest można rzec przyspieszoną wersją ghetto house’u. Footwork wyróżnia się synkopowanym rytmem, powtarzalnością, bardzo szybkim tempem (powyżej 150 bpm) i pozornym „niedopracowaniem” w postaci potężnego basu i stopy. Gatunki kształtowały się na przełomie dekad 90′/2000 w Chicago, a wcześniej footworkiem nazywano rodzaj tańca, w którym tancerze najczęściej podczas „battles” skupiali się głównie na wykorzystywaniu swych nóg w skomplikowanych i bardzo szybkich układach.

Entur aka Skeletone, znany również jako Arturo von Knie, to młody producent i Dj z Szamotuł. Jego zainteresowania muzyczne to podróż po całym świecie, zaczynając od Jamajki i jej brudnego dubu, a kończąc na rytmach berlińskiego techno. Wyprawa ta trwa już 7 lat i szybko stała się wyznacznikiem jego życia. Właśnie wtedy poznał ta inna, „mniej komercyjna” stronę muzyki oraz prawdziwe znaczenie minimalizmu, do którego cały czas dąży. Oprócz minimalizmu ceni sobie oryginalność oraz nutkę inspiracji dobrymi, starymi kawałkami. Entur należy do dwóch labeli takich jak Ghostmental i Sinus Records. W tej pierwszej można usłyszeć jego trzy kawałki, gdzie – co ciekawe – każdy ze względu na różnorodność odbioru, powstał pod innym pseudonimem artystycznym (Entur, Arturo von Knie, Skeletone). Zarówno mieszkańcy Poznania, Krakowa jak i jego rodzinnego miasta mogli usłyszeć jego sety na żywo.


Entur – „Are You Here”

Czego ostatnio słuchasz?
Moje gusta nigdy nie były jakoś szczególnie sprecyzowane, świat się zmienia, a wraz z nim muzyka, której słucham i jestem jej niewolnikiem. Jednym z gatunków który odkrywam jest z pewnością Trap. Trap nie zaczyna się w jednej stylistyce, jest cała masa różnych jego odmian, których wciąż poszukuj ęi odkrywam. Parę lat temu podczas tych poszukiwań znalazłem muzykę, która wdarła się w moje serce i została w nim do dziś. Wciąż pozostaje wierny takim wytwórniom jak Hyperdub, DeepMedi, czy Ninja Tune.


Bones – „Skinny”


Just In Case The World Ends


Flatbush Zombies – „Palm Trees”


FaltyDL – „New Haven”


Bro Safari & UFO! – „Drama”


DJ Tre: DnB Funk

Nad czym obecnie pracujesz?
Ostatnio doświadczyłem w życiu sytuacji, które odebrały mi możliwości tworzenia tego, co chciałem. Straciłem główne narzędzia pracy, ale już wychodzę na prosta, wracam do gry. Mam kilka projektów. Narazie nie jestem wstanie się określić w żaden konkretny sposób czym one będą, jedyne co wiem: czeka mnie sporo pracy.


Entur -„Gramatyczny labirynt myśli”

Jaki cudzy koncert/set zrobił ostatnio lub w ogóle na Tobie największe wrażenie?
Imprezy które robimy w naszym szamotulskim gronie zawsze będą dla mnie tymi najlepszymi. Każdy z nas wchodząc „za deki” daje z siebie wszystko. Na ogromną uwagę zasługuje tegoroczna scena muzyczna Croppa na Baltic Games. Dub Phizix z Mc Strategy, Fracture, Dj Marky zrobili po prostu zajebistą imprezę. Cropp zapewnił solidną dawkę dobrej muzyki, a headlinerzy nie zawiedli nikogo, no, na pewno nie mnie.


Dub Phizix and Strategy Live, Baltic Games 2014

www.soundcloud.com/entur

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.