Kim Gordon – No Home Record
Jarek Szczęsny:

Zaskoczenie? Niekoniecznie.

Boreal Massif – We All Have Impact (Even Hippies Do)
Paweł Gzyl:

Trip-hop is not dead (yet).

Electric Sewer Age – Contemplating Nothingness
Maciej Kaczmarski:

Kopia mistrza.

Emptyset – Blossoms
Paweł Gzyl:

Producenci z Bristolu wkraczają na nowe terytoria.

Nagrobki – Pod Ziemią
Jarek Szczęsny:

Poważni jak śmierć.

LDY OSC – sōt
Paweł Gzyl:

Click & cuts na nowo.

Nick Cave and the Bad Seeds – Ghosteen
Jarek Szczęsny:

Pomnik żałoby.

Pablo Mateo – Weird Reflections Beyond The Sky
Paweł Gzyl:

Techno do tańca.

Danny Brown – uknowhatimsayin¿
Jarek Szczęsny:

Gorączkowe wizje rapera.

9t Antiope – Grimace
Jarek Szczęsny:

Mikrus.

Malin Genie – Anthropomorphic Sympathy
Paweł Gzyl:

Stylowe electro i IDM w duchu lat 90.

Telefon Tel Aviv – Dreams Are Not Enough
Mateusz Piżyński:

Gdy w Tel Avivie zgaśnie światło…

Philipp Gorbachev – Kolokol
Paweł Gzyl:

Prawosławie i elektronika.

BNNT is Jerusalem in My Heart – Multiversion #4
Jarek Szczęsny:

Część czwarta.



3 pytania – Entur a.k.a. Skeletone

Kolejna odsłona cyklu „Polish Juke rekomendują” zapoznaje nas z sylwetką producenta z Szamotuł.

Cykl „Polish Juke Rekomendują” tworzymy w porozumieniu z platformą Polish Juke, za którą stoją Pawel „Paide” Dunajko, Bartosz Hołoszkiewicz i Mateo Kamiński. Całość cyklu przybrała zadomowioną na nowamuzyka.pl formę 3 pytań. Dotychczas odpowiedzieli Lux FamiliarFidserCOMOCMiko, xtntK.R.Ufo,  MusleyRhythm Baboon, Benncart, Symbiotic Sounds, Spisek JednegoCLN3000, Dubsknit25 Grind oraz TVB.
Juke wywodzi się z tzw. ghetto house’u czyli surowszej i mocniejszej wersji muzyki house’owej, z dodatkowym wykorzystaniem charakterystycznych brzmień Rolanda 808 oraz sporą ilością sampli hip-hopowych. Jest można rzec przyspieszoną wersją ghetto house’u. Footwork wyróżnia się synkopowanym rytmem, powtarzalnością, bardzo szybkim tempem (powyżej 150 bpm) i pozornym „niedopracowaniem” w postaci potężnego basu i stopy. Gatunki kształtowały się na przełomie dekad 90′/2000 w Chicago, a wcześniej footworkiem nazywano rodzaj tańca, w którym tancerze najczęściej podczas „battles” skupiali się głównie na wykorzystywaniu swych nóg w skomplikowanych i bardzo szybkich układach.

Entur aka Skeletone, znany również jako Arturo von Knie, to młody producent i Dj z Szamotuł. Jego zainteresowania muzyczne to podróż po całym świecie, zaczynając od Jamajki i jej brudnego dubu, a kończąc na rytmach berlińskiego techno. Wyprawa ta trwa już 7 lat i szybko stała się wyznacznikiem jego życia. Właśnie wtedy poznał ta inna, „mniej komercyjna” stronę muzyki oraz prawdziwe znaczenie minimalizmu, do którego cały czas dąży. Oprócz minimalizmu ceni sobie oryginalność oraz nutkę inspiracji dobrymi, starymi kawałkami. Entur należy do dwóch labeli takich jak Ghostmental i Sinus Records. W tej pierwszej można usłyszeć jego trzy kawałki, gdzie – co ciekawe – każdy ze względu na różnorodność odbioru, powstał pod innym pseudonimem artystycznym (Entur, Arturo von Knie, Skeletone). Zarówno mieszkańcy Poznania, Krakowa jak i jego rodzinnego miasta mogli usłyszeć jego sety na żywo.


Entur – „Are You Here”

Czego ostatnio słuchasz?
Moje gusta nigdy nie były jakoś szczególnie sprecyzowane, świat się zmienia, a wraz z nim muzyka, której słucham i jestem jej niewolnikiem. Jednym z gatunków który odkrywam jest z pewnością Trap. Trap nie zaczyna się w jednej stylistyce, jest cała masa różnych jego odmian, których wciąż poszukuj ęi odkrywam. Parę lat temu podczas tych poszukiwań znalazłem muzykę, która wdarła się w moje serce i została w nim do dziś. Wciąż pozostaje wierny takim wytwórniom jak Hyperdub, DeepMedi, czy Ninja Tune.


Bones – „Skinny”


Just In Case The World Ends


Flatbush Zombies – „Palm Trees”


FaltyDL – „New Haven”


Bro Safari & UFO! – „Drama”


DJ Tre: DnB Funk

Nad czym obecnie pracujesz?
Ostatnio doświadczyłem w życiu sytuacji, które odebrały mi możliwości tworzenia tego, co chciałem. Straciłem główne narzędzia pracy, ale już wychodzę na prosta, wracam do gry. Mam kilka projektów. Narazie nie jestem wstanie się określić w żaden konkretny sposób czym one będą, jedyne co wiem: czeka mnie sporo pracy.


Entur -„Gramatyczny labirynt myśli”

Jaki cudzy koncert/set zrobił ostatnio lub w ogóle na Tobie największe wrażenie?
Imprezy które robimy w naszym szamotulskim gronie zawsze będą dla mnie tymi najlepszymi. Każdy z nas wchodząc „za deki” daje z siebie wszystko. Na ogromną uwagę zasługuje tegoroczna scena muzyczna Croppa na Baltic Games. Dub Phizix z Mc Strategy, Fracture, Dj Marky zrobili po prostu zajebistą imprezę. Cropp zapewnił solidną dawkę dobrej muzyki, a headlinerzy nie zawiedli nikogo, no, na pewno nie mnie.


Dub Phizix and Strategy Live, Baltic Games 2014

www.soundcloud.com/entur

 

 

Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.