Gas – Narkopop
Paweł Gzyl:

Jeden z najbardziej oczekiwanych powrotów w historii nowej elektroniki.

P.E.A.R.L. – Temptation Through Impatience
Paweł Gzyl:

Sztuka umierania w rytmie techno.

Blaine Todd – Golden Apples of the West
Łukasz Komła:

Czy jedne z najpiękniejszych piosenek tego roku napisał Blaine Todd?

Ulver – The Assassination of Julius Caesar
Adam Mańkowski:

Wilki z północy wciąż kondensują muzyczne stylistyki.

Air Texture Vol. V – Compiled By Spacetime Continuum & Juju & Jordash
Paweł Gzyl:

Ambient to nie zawsze znaczy to samo.

Miwon – Jigsawtooth
Paweł Gzyl:

Wbrew modzie.

Gary Holldman – My Trips EP
Paweł Gzyl:

Tym razem swoje producenckie talenty objawia nam sam szef poznańskiej wytwórni.

Dark Sky – Othona
Paweł Gzyl:

Koniec z komercyjnymi ambicjami.

Go Hiyama – I Am Goodbye
Maciej Kaczmarski:

Go, Hiyama, go!

Ben Long – Standing Alone
Paweł Gzyl:

Kiepska okładka, ale muzyka przednia.

King Ayisoba – 1000 Can Die
Łukasz Komła:

Król na pokładzie Glitterbeatu! 

Anthony Parasole – Infrared Vision
Paweł Gzyl:

Mistrz krótkich form mocuje się z albumem.

Cologne Tape – Welt
Paweł Gzyl:

W kolektywie siła.

Khan Of Finland – Nicht Nur Sex
Paweł Gzyl:

Czas na psychoanalizę.

тпсб – Hard Drive Tracks Vol. I

Nostalgiczne odcienie „Sankt-Petersburga”

Kolońska oficyna Noorden zaprezentowała na początku tego miesiąca kolejną ciekawą sylwetkę. W progi labelu zawitał тпсб. W informacjach towarzyszących najnowszemu wydawnictwu o samym artyście dowiadujemy się bardzo mało. Wiemy wyłącznie, że nazywa się Grigory Stefanoviћ, a Hard Drive Tracks Vol. I to jego debiutanckie dzieło. Poza pięcioma kawałkami nagranymi dla Noorden na soundcloudzie тпсб odnajdziemy też kilka innych pomysłowych produkcji utrzymanych w stylistyce house/techno.

Hard Drive Tracks Vol. I łączy w sobie niekonwencjonalne wykorzystanie syntezatorów z taneczną rytmiką i subtelną nutą brzmienia acid. Kasetę otwiera eteryczna produkcja дома (иду́щий пря́мо в эфи́р). тпсб startuje z pułapu urokliwej melodii, a z czasem dokłada intrygujące, kosmiczne dźwięki, by po paru minutach okrasić tę mieszankę subtelną stopą i werblem. To, zdecydowanie, najbardziej klimatyczna podróż w obrębie tego dzieła. W kolejnej partii zupełnie przypadkowe dźwięki składają się w jeszcze bardziej groteskową całość. Znów wszystko ociera się o abstrakcję, lecz nie ma tu już takiego ciepła, jakiego spodziewalibyśmy się po bardzo klimatycznym „poprzedniku”. сырье (нервный) to z kolei eksperyment bazujący na lunatycznych padach przełamanych bliżej nieokreślonymi perkusjonaliami. Gdy odwracamy kasetę, naszym uszom ukazuje się solidny taneczny rytm wzbogacony o pierwiastek ducha acid. Kilka minut później zagłębiamy się już głębię kolejnych pokręconych melodii. Jedno należy przyznać: Stefanoviћ ma na swoją muzykę ciekawy pomysł. Oby na następnych wydawnictwach realizował go równie skutecznie.

Tracklista:

A1 дома (иду́щий пря́мо в эфи́р)
A2 иметь в пустыне
A3 сырье (нервный)
B1 мd2 (иду́щий пря́мо в эфи́р a Клавдий)
B2 не слушать

Noorden | 2015

тпсб / SOUNDCLOUD
NOORDEN / SOUNDCLOUD

Rekrutujemy! Dołącz do redakcji Nowamuzyka.pl

Chcesz pisać o muzyce? Napisz do nas! Rozpoczęliśmy rekrutację do naszego zespołu. Po prostu wyślij maila z przykładowym tekstem. Dowiedz się więcej tutaj »



Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze