Makemake – Something Between
Jarek Szczęsny:

Przeciąganie struny.

Juan Atkins & Moritz von Oswald present Borderland – Angles
Krystian Zakrzewski:

Pokątne rozmowy mistrzów.

Jonas Kopp – Cosmic Control Center EP
Krystian Zakrzewski:

Jonas dalej na orbicie.

SassyBlack – New Black Swing
Jarek Szczęsny:

Połowa THEESatisfaction solo.

Karen Gwyer – Rembo
Ania Pietrzak:

Okazuje się, że twarde i szybkie techno może być ciepłe.

Marc Romboy & Dortmunder Philharmoniker – Reconstructing Debussy
Paulina Miedzińska:

Gdzie ten Debussy?

Civvie – Inheritance
Jarek Szczęsny:

Wolność i improwizacja.

Urbanski – Selected Works
Ania Pietrzak:

Muzyczny lek dla wrażliwców, chroniący ich dłonie przed zranieniem.

Andromeda Mega Express Orchestra – Vula
Jarek Szczęsny:

18-osobowa kamanda wywodząca się z Berlina.

Katharina Klement – peripheries
Łukasz Komła:

Austriacka eksperymentatorka wybrała się do Belgradu, żeby odpowiedzieć sobie na kilka pytań związanych z fonosferą tego miejsca.

Yair Elazar Glotman & Mats Erlandsson ‎– Negative Chambers
Mateusz Piżyński:

Harmonia zdefiniowana przez abstrakcyjny i bliżej niezlokalizowany folk.

Pan Daijing – Lack
Paweł Gzyl:

Jeden z najbardziej oczekiwanych debiutów roku.

Kelly Lee Owens – Kelly Lee Owens
Jarek Szczęsny:

Wszystkie grzechy debiutu.

Sharif Sehnaoui / Adam Gołębiewski – Meet The Dragon
Łukasz Komła:

Skrzyżowanie kultur w awangardzie.

тпсб – Hard Drive Tracks Vol. I

Nostalgiczne odcienie „Sankt-Petersburga”

Kolońska oficyna Noorden zaprezentowała na początku tego miesiąca kolejną ciekawą sylwetkę. W progi labelu zawitał тпсб. W informacjach towarzyszących najnowszemu wydawnictwu o samym artyście dowiadujemy się bardzo mało. Wiemy wyłącznie, że nazywa się Grigory Stefanoviћ, a Hard Drive Tracks Vol. I to jego debiutanckie dzieło. Poza pięcioma kawałkami nagranymi dla Noorden na soundcloudzie тпсб odnajdziemy też kilka innych pomysłowych produkcji utrzymanych w stylistyce house/techno.

Hard Drive Tracks Vol. I łączy w sobie niekonwencjonalne wykorzystanie syntezatorów z taneczną rytmiką i subtelną nutą brzmienia acid. Kasetę otwiera eteryczna produkcja дома (иду́щий пря́мо в эфи́р). тпсб startuje z pułapu urokliwej melodii, a z czasem dokłada intrygujące, kosmiczne dźwięki, by po paru minutach okrasić tę mieszankę subtelną stopą i werblem. To, zdecydowanie, najbardziej klimatyczna podróż w obrębie tego dzieła. W kolejnej partii zupełnie przypadkowe dźwięki składają się w jeszcze bardziej groteskową całość. Znów wszystko ociera się o abstrakcję, lecz nie ma tu już takiego ciepła, jakiego spodziewalibyśmy się po bardzo klimatycznym „poprzedniku”. сырье (нервный) to z kolei eksperyment bazujący na lunatycznych padach przełamanych bliżej nieokreślonymi perkusjonaliami. Gdy odwracamy kasetę, naszym uszom ukazuje się solidny taneczny rytm wzbogacony o pierwiastek ducha acid. Kilka minut później zagłębiamy się już głębię kolejnych pokręconych melodii. Jedno należy przyznać: Stefanoviћ ma na swoją muzykę ciekawy pomysł. Oby na następnych wydawnictwach realizował go równie skutecznie.

Tracklista:

A1 дома (иду́щий пря́мо в эфи́р)
A2 иметь в пустыне
A3 сырье (нервный)
B1 мd2 (иду́щий пря́мо в эфи́р a Клавдий)
B2 не слушать

Noorden | 2015

тпсб / SOUNDCLOUD
NOORDEN / SOUNDCLOUD

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze