Kompozyt – Hybridism
Jarek Szczęsny:

Rozbudzić może uśpione pokłady filozoficznej głębi.

New Rome (Tomasz Bednarczyk) – New Rome
Ania Pietrzak:

Nowe oblicze wrocławskiego producenta.

Catnapp – Break
Paweł Gzyl:

Basowe piosenki.

Joshua Sabin – Sutarti
Paweł Gzyl:

Zew z litewskich lasów.

Thom Yorke – Anima
Maciej Kaczmarski:

1997-2019-2049?

Koza – Mystery Dungeon
Jarek Szczęsny:

Moby Dick.

D. Carbone – A.C.A.B.
Paweł Gzyl:

D. Carbone idzie na wojnę.

Fire! Orchestra – Arrival
Jarek Szczęsny:

Zrobiło się ciszej.

SØS Gunver Ryberg – Entangled
Paweł Gzyl:

Ciekawie, ale za krótko.

Palmer Eldritch – [dog]
Jarek Szczęsny:

Nieustanny proces chwalenia.

LSD – Second Process
Paweł Gzyl:

Kreatywna kooperacja czy skok na kasę?

Lena Andersson – Söder Mälarstrand
Paweł Gzyl:

Owoc studyjnego spotkania Eomaca i Kyoki.

Michał Miegoń & Adam Witkowski – Dwuja
Jarek Szczęsny:

Zawsze słucha się inaczej.

Lost Few – Between The Silence
Paweł Gzyl:

Muzyka na poprzemysłowe przestrzenie.



Tobias Preisig & Stefan Rusconi

Można by powiedzieć, że połączenie brzmienia organów kościelnych ze skrzypcami to wręcz oczywiste zestawienie. Preisig i Rusconi podchodzą do tych instrumentów w niekonwencjonalny sposób.

11 marca ukazała się pierwsza płyta „Levitation” (Qilin Records) szwajcarsko-włoskiego projektu. Tobias Preisig (skrzypce) i Stefan Rusconi (organy) w ciągu pięciu dni zarejestrowali swój materiał w neogotyckim kościele Saint-Etienne w Cully (Szwajcaria). Artyści wspominają, iż ogromne wrażenie zrobiła na nich akustyka tego miejsca. W efekcie organiczna twórczość duetu miejscami ociera się o ambient, muzykę filmową i swoisty dźwiękowy eksperyment (np. w „Marie”).

Niekiedy klimat ich nagrań mocno kojarzy się z islandzką sceną, szczególnie wywodzącą się ze środowiska oficyny Bedroom Community. Dobrym przykładem jest syntezatorowo-organowy album „Cycles” Jamesa McVinnie’ego. W kompozycjach „Béatrice” oraz „Mme Tempête” Preisig i Rusconi nie zapomnieli też o organowych dronach w stylu Alexandera Rishauga (w ubiegłym roku Norweg wydał bardzo ciekawy longplay – „Ma.Org Pa.Git”). Z kolei awangardowe oblicze duet zaprezentował w „Chantal”, zaś afrykański puls pojawił się w znakomitej miniaturze „Fiona”.

 

Strona Tobiasa Preisiga »Profil na Facebooku »Strona Stefana Rusconiego »Profil na Facebooku »

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.