KTLH – Azathoth
Jarek Szczęsny:

Egzorcyści będą mieć pełne ręce roboty.

Koenraad Ecker & Frederik Meulyzer – Carbon
Paweł Gzyl:

Wizyta na Spitsbergenie.

Planetary Assault Systems – Live At Cocoon Ibiza
Paweł Gzyl:

Techno z saksofonem? Czemu nie!

Olo Walicki & Jacek Prościński – Llovage
Jarek Szczęsny:

Uciekająca sekcja rytmiczna.

Abul Mogard – Kimberlin
Maciej Kaczmarski:

Elegia na odejście.

Tobias Preisig – Diver
Łukasz Komła:

Skoncentrowana powódź.

Lee Gamble – Exhaust (Flush Real Pharynx Part 2)
Paweł Gzyl:

Powrót do korzeni.

Various Artists – Pop Ambient 2020
Paweł Gzyl:

Ambient jak skała.

FKA Twigs – Magdalene
Jarek Szczęsny:

Jedno płuco.

Sarin – Moral Cleansing
Paweł Gzyl:

EBM wyszlifowany na najwyższy połysk.

Mary Komasa – Disarm
Przemysław Solski:

Rozbrójmy się.

Black Sea Dahu – No Fire in the Sand
Łukasz Komła:

Tonąc w lekkości.

DJ Shadow – Our Pathetic Age
Jarek Szczęsny:

Ilość nie przekłada się na jakość.

Shanti Celeste – Tangerine
Paweł Gzyl:

Na poprawę nastroju.



Nowości z Denovali

Tym razem ujrzały światło dzienne nowe płyty projektów Kuba Kapsa Ensemble i Ricardo Donoso.

KubaKapsaEnsemble_Vantraught4

Kuba Kapsa Ensemble – „Vantdraught 4″ (22.07.2016 | Denovali)

„Kompozycje Kuby Kapsy wyróżniają się pod względem lekkości, przestrzeni i przede wszystkim mają określoną formę, którą mam nadzieję artysta jeszcze rozwinie” – tak pisałem o ubiegłorocznym wydawnictwie „Vandraught 10 Vol. 1” przygotowanym przez Kapsę oraz członków zespołów Neoquartet i Kwartludium. W swojej muzyce wyraźnie nawiązuje do Steve’a Reicha, Igora Strawińskiego, Edgara Varese’a, Henryka Mikołaja Góreckiego czy Wojciecha Kilara.

Odnośnie samego artysty przypomnę, że Kapsa (kompozytor, pianista) był przez wiele lat związany z Contemporary Noise Sextet. Ale już od jakiegoś czasu pracuje na własne konto. Na „Vandraught 10 Vol. 1” mieliśmy brzmienia dziesięciu różnych instrumentów, zaś nagrania z „Vantdraught 4” zostały rozpisane na kwartet – skrzypce, klarnet/klarnet basowy, puzon i fortepian. Na poprzednim krążku było znacznie więcej repetycji, a także rytmicznych struktur. Na „Vantdraught 4” w znacznym stopniu doszły do głosu melodia, harmonia i kameralistyka. Kapsa przygotował zestaw sześciu kompozycji, które wpisują się w obszar muzyki tonalnej, choć nie zapomniał o bardziej wymagających formach atonalnych i politonalnych. Materiał został także opatrzony świetną okładką autorstwa duetu Kahn & Selesnick. Jednak dużo większe wrażenie zrobiły na mnie utwory z „Vandraught 10 Vol. 1”.

Profil na Facebooku »

RicardoDonoso_Quintesence

Ricardo Donoso – „Quintesence” (22.07.2016 | Denovali)

Ricardo Donoso to brazylijski kompozytor, perkusista oraz twórca muzyki elektronicznej mieszkający na co dzień w Bostonie. Artysta dosyć regularnie wydaje nowe płyty. W 2015 roku otrzymaliśmy od niego aż dwa wydawnictwa: „Sarava Exu” i „Machine To Machine”. Na tym pierwszym łączył mroczną elektronikę, czyli ambient, noise i bass music. Teraz wypuścił EP-kę „Quintesence”, która posłużyła jako warstwa dźwiękowa do instalacji autorstwa Florence To. Ich audiowizualne przedsięwzięcie miało swoją światową premierę w maju ubiegłego roku w Montrealu. Zdjęcie umieszczone na początku tego wpisu przedstawia „Quintesence”, a dokładnie spory fragment kopuły o średnicy 18 metrów i wysokości około 13 metrów, gdzie rozmieszczono 157 głośników podzielonych na cztery segmenty. Kompozycje Donoso ocierają się o eksperymenty elektroakustyczne (słyszmy m.in. przetworzone brzmienia kontrabasu, altówki, wiolonczeli) z wykorzystaniem spektralizmu i muzyki komputerowej. Wymienione elementy pojawiły się w dwóch – jak dla mnie – najciekawszych fragmentach „Metaphase” i „Anaphase”.

Profil na Facebooku »

 

Strona Denovali Records »Profil na Facebooku »Słuchaj na Soundcloud »

 


Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.