Coil – The Gay Man’s Guide To Safer Sex +2 OST
Ania Pietrzak:

Absolutne kuriozum!

Siavash Amini – Serus
Jarek Szczęsny:

Pływanie w stanie półsnu.

Foghorn – Thanatos
Jarek Szczęsny:

Album wysokooktanowy.

Subjected – Pictures From The Aftermath
Paweł Gzyl:

Ambientowa afirmacja życia i miłości.

Billy Woods And Kenny Segal – Hiding Places
Jarek Szczęsny:

Ciężki i ponury.

Ellen Arkbro – Chords
Paweł Gzyl:

Filozofia czystego akordu.

BNNT is Patrick Higgins – Multiversion #1
Jarek Szczęsny:

Część pierwsza.

Opla – Obertasy
Jarek Szczęsny:

Modernizacja polskiej wsi.

Zguba – Potwarz
Jarek Szczęsny:

Zagadkowa umysłowość.

Erith – Speed of Light
Przemysław Solski:

Niebanalny styl, kosmiczna muzyka, swoboda na scenie, tak w kilku słowach można określić nowe zjawisko na polskim rynku.

Øyvind Torvund – The Exotica Album
Łukasz Komła:

W egzotycznym zwierciadle.

Sciahri – Double-Edged
Paweł Gzyl:

Plemienny minimal.

Various Artists – ePM Selected Vol. 7
Paweł Gzyl:

Dziesięć house’owych sztosów.

Dren – Time And Form
Paweł Gzyl:

Black metal przekuty na nowoczesną elektronikę.



Nowości z Denovali

Tym razem ujrzały światło dzienne nowe płyty projektów Kuba Kapsa Ensemble i Ricardo Donoso.

KubaKapsaEnsemble_Vantraught4

Kuba Kapsa Ensemble – „Vantdraught 4″ (22.07.2016 | Denovali)

„Kompozycje Kuby Kapsy wyróżniają się pod względem lekkości, przestrzeni i przede wszystkim mają określoną formę, którą mam nadzieję artysta jeszcze rozwinie” – tak pisałem o ubiegłorocznym wydawnictwie „Vandraught 10 Vol. 1” przygotowanym przez Kapsę oraz członków zespołów Neoquartet i Kwartludium. W swojej muzyce wyraźnie nawiązuje do Steve’a Reicha, Igora Strawińskiego, Edgara Varese’a, Henryka Mikołaja Góreckiego czy Wojciecha Kilara.

Odnośnie samego artysty przypomnę, że Kapsa (kompozytor, pianista) był przez wiele lat związany z Contemporary Noise Sextet. Ale już od jakiegoś czasu pracuje na własne konto. Na „Vandraught 10 Vol. 1” mieliśmy brzmienia dziesięciu różnych instrumentów, zaś nagrania z „Vantdraught 4” zostały rozpisane na kwartet – skrzypce, klarnet/klarnet basowy, puzon i fortepian. Na poprzednim krążku było znacznie więcej repetycji, a także rytmicznych struktur. Na „Vantdraught 4” w znacznym stopniu doszły do głosu melodia, harmonia i kameralistyka. Kapsa przygotował zestaw sześciu kompozycji, które wpisują się w obszar muzyki tonalnej, choć nie zapomniał o bardziej wymagających formach atonalnych i politonalnych. Materiał został także opatrzony świetną okładką autorstwa duetu Kahn & Selesnick. Jednak dużo większe wrażenie zrobiły na mnie utwory z „Vandraught 10 Vol. 1”.

Profil na Facebooku »

RicardoDonoso_Quintesence

Ricardo Donoso – „Quintesence” (22.07.2016 | Denovali)

Ricardo Donoso to brazylijski kompozytor, perkusista oraz twórca muzyki elektronicznej mieszkający na co dzień w Bostonie. Artysta dosyć regularnie wydaje nowe płyty. W 2015 roku otrzymaliśmy od niego aż dwa wydawnictwa: „Sarava Exu” i „Machine To Machine”. Na tym pierwszym łączył mroczną elektronikę, czyli ambient, noise i bass music. Teraz wypuścił EP-kę „Quintesence”, która posłużyła jako warstwa dźwiękowa do instalacji autorstwa Florence To. Ich audiowizualne przedsięwzięcie miało swoją światową premierę w maju ubiegłego roku w Montrealu. Zdjęcie umieszczone na początku tego wpisu przedstawia „Quintesence”, a dokładnie spory fragment kopuły o średnicy 18 metrów i wysokości około 13 metrów, gdzie rozmieszczono 157 głośników podzielonych na cztery segmenty. Kompozycje Donoso ocierają się o eksperymenty elektroakustyczne (słyszmy m.in. przetworzone brzmienia kontrabasu, altówki, wiolonczeli) z wykorzystaniem spektralizmu i muzyki komputerowej. Wymienione elementy pojawiły się w dwóch – jak dla mnie – najciekawszych fragmentach „Metaphase” i „Anaphase”.

Profil na Facebooku »

 

Strona Denovali Records »Profil na Facebooku »Słuchaj na Soundcloud »

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.