A Winged Victory for the Sullen – „The Undivided Five”
Mateusz Piżyński:

Ambientowe nowości z Ninja Tune

Enchanted Hunters – Dwunasty Dom
Krzysiek Stęplowski:

Czasem naprawdę warto czekać. Warto wypatrywać, nawet latami, jeśli tylko cierpliwość nagrodzona ma być w taki sposób.

Ecnahnted Hunters Dwunasty Dom
Rrose – Hymn To Moisture
Paweł Gzyl:

Techno w stylu Marcela Duchampa.

Trzaska/Mazurkiewicz/Szpura – North Meridian
Jarek Szczęsny:

Można się spocić od samego słuchania.

Giant Swan – Giant Swan
Paweł Gzyl:

Czy znany ze świetnych koncertów duet sprawdził się również w studiu?

Floating Spectrum – A Point Between
Jarek Szczęsny:

Cyfrowy pomnik przyrody.

Bleu Roi – Dark/Light
Łukasz Komła:

Wiosną ubiegłego roku wsłuchiwaliśmy się w singiel szwajcarskiego projektu Bleu Roi, a przed kilkoma dniami ukazała się ich nowa EP-ka „Dark/Light”, którą przybliżamy i jednocześnie o niej rozmawiamy z Jennifer Jans.

Traversable Wormhole – Regions Of Time
Paweł Gzyl:

Adam X wraca do projektu sprzed dekady.

Sudan Archives – Athena
Jarek Szczęsny:

Do diabła z dobrymi radami.

Planetary Assault Systems – Plantae
Paweł Gzyl:

W stronę psychodelii.

Sleep D – Rebel Force
Paweł Gzyl:

Muzyczny zapach minionego lata.

Levitation Orchestra – Inexpressible Infinity
Jarek Szczęsny:

Podpalacze wzniecają eutymię.

Innercity Ensemble – IV
Jarek Szczęsny:

Luz i bogactwo.

Grischa Lichtenberger – RE:PHGRP
Paweł Gzyl:

Free jazz w „rasterowej” wersji.



Nowości z Denovali

Tym razem ujrzały światło dzienne nowe płyty projektów Kuba Kapsa Ensemble i Ricardo Donoso.

KubaKapsaEnsemble_Vantraught4

Kuba Kapsa Ensemble – „Vantdraught 4″ (22.07.2016 | Denovali)

„Kompozycje Kuby Kapsy wyróżniają się pod względem lekkości, przestrzeni i przede wszystkim mają określoną formę, którą mam nadzieję artysta jeszcze rozwinie” – tak pisałem o ubiegłorocznym wydawnictwie „Vandraught 10 Vol. 1” przygotowanym przez Kapsę oraz członków zespołów Neoquartet i Kwartludium. W swojej muzyce wyraźnie nawiązuje do Steve’a Reicha, Igora Strawińskiego, Edgara Varese’a, Henryka Mikołaja Góreckiego czy Wojciecha Kilara.

Odnośnie samego artysty przypomnę, że Kapsa (kompozytor, pianista) był przez wiele lat związany z Contemporary Noise Sextet. Ale już od jakiegoś czasu pracuje na własne konto. Na „Vandraught 10 Vol. 1” mieliśmy brzmienia dziesięciu różnych instrumentów, zaś nagrania z „Vantdraught 4” zostały rozpisane na kwartet – skrzypce, klarnet/klarnet basowy, puzon i fortepian. Na poprzednim krążku było znacznie więcej repetycji, a także rytmicznych struktur. Na „Vantdraught 4” w znacznym stopniu doszły do głosu melodia, harmonia i kameralistyka. Kapsa przygotował zestaw sześciu kompozycji, które wpisują się w obszar muzyki tonalnej, choć nie zapomniał o bardziej wymagających formach atonalnych i politonalnych. Materiał został także opatrzony świetną okładką autorstwa duetu Kahn & Selesnick. Jednak dużo większe wrażenie zrobiły na mnie utwory z „Vandraught 10 Vol. 1”.

Profil na Facebooku »

RicardoDonoso_Quintesence

Ricardo Donoso – „Quintesence” (22.07.2016 | Denovali)

Ricardo Donoso to brazylijski kompozytor, perkusista oraz twórca muzyki elektronicznej mieszkający na co dzień w Bostonie. Artysta dosyć regularnie wydaje nowe płyty. W 2015 roku otrzymaliśmy od niego aż dwa wydawnictwa: „Sarava Exu” i „Machine To Machine”. Na tym pierwszym łączył mroczną elektronikę, czyli ambient, noise i bass music. Teraz wypuścił EP-kę „Quintesence”, która posłużyła jako warstwa dźwiękowa do instalacji autorstwa Florence To. Ich audiowizualne przedsięwzięcie miało swoją światową premierę w maju ubiegłego roku w Montrealu. Zdjęcie umieszczone na początku tego wpisu przedstawia „Quintesence”, a dokładnie spory fragment kopuły o średnicy 18 metrów i wysokości około 13 metrów, gdzie rozmieszczono 157 głośników podzielonych na cztery segmenty. Kompozycje Donoso ocierają się o eksperymenty elektroakustyczne (słyszmy m.in. przetworzone brzmienia kontrabasu, altówki, wiolonczeli) z wykorzystaniem spektralizmu i muzyki komputerowej. Wymienione elementy pojawiły się w dwóch – jak dla mnie – najciekawszych fragmentach „Metaphase” i „Anaphase”.

Profil na Facebooku »

 

Strona Denovali Records »Profil na Facebooku »Słuchaj na Soundcloud »

 

 

 

Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.