Makemake – Something Between
Jarek Szczęsny:

Przeciąganie struny.

Juan Atkins & Moritz von Oswald present Borderland – Angles
Krystian Zakrzewski:

Pokątne rozmowy mistrzów.

Jonas Kopp – Cosmic Control Center EP
Krystian Zakrzewski:

Jonas dalej na orbicie.

SassyBlack – New Black Swing
Jarek Szczęsny:

Połowa THEESatisfaction solo.

Karen Gwyer – Rembo
Ania Pietrzak:

Okazuje się, że twarde i szybkie techno może być ciepłe.

Marc Romboy & Dortmunder Philharmoniker – Reconstructing Debussy
Paulina Miedzińska:

Gdzie ten Debussy?

Civvie – Inheritance
Jarek Szczęsny:

Wolność i improwizacja.

Urbanski – Selected Works
Ania Pietrzak:

Muzyczny lek dla wrażliwców, chroniący ich dłonie przed zranieniem.

Andromeda Mega Express Orchestra – Vula
Jarek Szczęsny:

18-osobowa kamanda wywodząca się z Berlina.

Katharina Klement – peripheries
Łukasz Komła:

Austriacka eksperymentatorka wybrała się do Belgradu, żeby odpowiedzieć sobie na kilka pytań związanych z fonosferą tego miejsca.

Yair Elazar Glotman & Mats Erlandsson ‎– Negative Chambers
Mateusz Piżyński:

Harmonia zdefiniowana przez abstrakcyjny i bliżej niezlokalizowany folk.

Pan Daijing – Lack
Paweł Gzyl:

Jeden z najbardziej oczekiwanych debiutów roku.

Kelly Lee Owens – Kelly Lee Owens
Jarek Szczęsny:

Wszystkie grzechy debiutu.

Sharif Sehnaoui / Adam Gołębiewski – Meet The Dragon
Łukasz Komła:

Skrzyżowanie kultur w awangardzie.

Unknown Landscapes Vol. IV – Mixed By Reeko

Pomysłowy miks pomysłowego twórcy.

W ciągu ostatnich lat hiszpańskie techno stało się jedną z bardziej znaczących sił na klubowej scenie Europy. W dużym stopniu jest to zasługą długofalowej działalności Oscara Mulero i jego aktualnej wytwórni w Berlinie – PoleGroup. Jej wizytówką jest seria didżejskich CD-miksów „Unknown Landscapes”. Otworzył ją oczywiście sam boss – a potem zaserwowali zestawy niepublikowanych nagrań Exium i Christian Wunsch. Teraz przyszedł czas na jednego z bardziej twórczych producentów z tego kręgu – znanego wszystkim fanom techno pod pseudonimem Reeko.

22 utwory, które wybrał on na swoją wersję „Unknown Landscape” zaskakuje różnorodnością. Niby cały czas mamy do czynienia ze współczesnym techno o klubowej funkcjonalności, ale hiszpański didżej potrafi przed nami odsłonić zupełnie odmienne jego barwy. Zaczyna od dosyć powściągliwych i zredukowanych nagrań, reprezentujących znowu coraz popularniejszą minimalową wizję gatunku. To przede wszystkim hipnotyczne i przestrzenne granie w stylu wypracowanym przez producentów z Prologue – jak w „Basic Sentence” Reeko czy „Unobtrusive” Reggiego Van Oersa.

Bardziej chmurną i cięższą wersję gatunku dostajemy nieco później. To utwory odwołujące się do klasyki techno z połowy lat 90., opatentowanej w tamtym czasie przez artystów związanych z Tresorem. Tutaj to takie nagrania, jak „Fu Factor” Jonasa Koppa, „Ver” Pfirtera, a przede wszystkim znakomite „Rejected” Unbalance’a. Kompozycje te podprowadzają nas wprost pod najbardziej ognistą część zestawu, gdzie dostajemy jak najbardziej współczesną wersję techno wyprofilowaną pod Berghain – jak w przypadku „Concatenation” Tensala, „Dead Animal” Reeko czy breakowego „Khat” Kangding Raya.

Największą niespodzianką jest finał miksu. Tym razem hiszpański didżej sięga po nieoczywistą elektronikę o wręcz eksperymentalnym sznycie. Zaczyna się od pozbawionego konkretnego przytupu „Last Cause” Donora – a potem rozbrzmiewa wpisany w formułę smolistego dubu „Phasing” Mod21 czy anektujący w formule zredukowanego techno mocne wpływy industrialu „Sunflowers” Trolleya Route’a (czyli Oscara Mulero) i „Dockside Pickup” Lussurii. Nic więc dziwnego, że całość wieńczy ambientowy prepar w wykonaniu dobrze nam znanego Positive Centre – „Forever Optimum”.

W kontekście całego cyklu, miks Juana Rico wydaje się być chyba najciekawszym, jakie do tej pory powstały w serii „Unknown Landscapes”. Na pewno duże znaczenie miała tu producencka działalność Hiszpana, który ma na swym koncie zarówno klasyczne techno killery realizowane pod swym najbardziej znanym szyldem – Reeko – ale również bardziej klimatyczne i ilustracyjne eksperymenty z ambientem, dubem i industrialem jako Architectural. Słychać to w tym zestawie – tym bardziej warto więc po niego sięgnąć, jeśli ktoś lubi autorskie dokonania jego twórcy.

PoleGroup 2016

www.polegroup.net

www.facebook.com/polegroup

www.facebook.com/reeko.spain

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze