Lakker – Epoca
Paweł Gzyl:

Zwierciadło naszych czasów.

Abul Mogard – And We Are Passing Through Silently
Maciej Kaczmarski:

Zjawiska duszy.

Recent Arts – Skin
Paweł Gzyl:

Ambient, minimal, industrial i… piosenki.

Spopielony – Legendy
Jarek Szczęsny:

Duchologia, analogowy anturaż i zakurzony ambient.

Klangwart – Bogotá
Łukasz Komła:

Niemiecka elektronika spotyka kolumbijskie szaleństwo.  

Locked Groove – Sunset Service
Paweł Gzyl:

Hołd dla belgijskiej muzyki klubowej sprzed ćwierć wieku.

Gesaffelstein – Hyperion
Maciej Kaczmarski:

W czarnej dupie.

Hugh Marsh – Violinvocations
Jarek Szczęsny:

Dowód na istnienie skrzypiec.

Pfirter – The Empty Space
Paweł Gzyl:

Spóźniony, ale udany debiut.

Ossia – Devil’s Dance
Maciej Kaczmarski:

Sam w mroku.

MDD – Reverse The Contrast
Paweł Gzyl:

Ekstremalna wizja techno.

King Midas Sound – Solitude
Bartek Woynicz:

„Zbadajmy przestrzeń terroru pustki”

Setaoc Mass – 53 Degrees North Part 1 & 2
Paweł Gzyl:

Na maksa.

Various Artists – The Warmest Hum
Ania Pietrzak:

Potrzebne odcięcie.



Kromproom

Coś dla tych, którzy lubili bawić się w klubach na przełomie lat 80. i 90.

Pod pseudonimem Kromproom (również jako Kromp Room) ukrywa się polski producent Piotr Krompiewski. Swoje pierwsze kroki w tworzeniu muzyki stawiał on na początku lat 90., działająjąc na komputerach Commodore 64 oraz Commodore Amiga. W latach 1996-1998 był członkiem grupy Virtual Madness, działającej na tzw. demoscenie, tworzonej przez pionierów wykorzystywania komputerów do realizowania elektroniki.

W listopadzie 2003 roku ukazał się wydany własnym sumptem debiutancki album Kromproom – „Black Import”. Siedem lat później zainteresował się nim Carlos Peron – legenda synth-popu i EBM, współtwórca grupy Yello, działjący od poczatku lat 80. na własną rękę. Najpierw dokonał reedycji krążka w cyfrowej wersji nakładem swej wytwórni Dark Daze Music, a potem zaprosił Polaka do dalszej współpracy, której efektem był zrealizowany wspólnie soundtrack „Darkness” do książki sci-fi „Revolution, Baby!” Daniela Boscha.

W grudniu 2015 roku w Krakowie w Klubie Piękny Pies Krompiewski spotkał Tomka Grocholę, współzałożyciela i wokalistę industrial-rockowego zespołu Agressiva 69. Pierwszym efektem ich kooperacji jest obecnie singiel „Road”. Znalazły się na nim trzy wersje tytułowego utworu, łączące w efektowny sposób EBM-owe rytmy z trance’ową elektroniką i złwoeiszczym wokalem, przypominając dokonania innego duetu z tego kręgu muzycznego – Fixmer/McCarthy.

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.