Plaid ‎– Polymer
Mateusz Piżyński:

Londyński duet poruszający się na scenie elektronicznej już blisko trzydzieści lat, 7. czerwca wydał swój kolejny studyjny album zatytułowany „Polymer”.

Tyler, The Creator – IGOR
Jarek Szczęsny:

Władca marionetek.

Rod Modell – Captagon
Paweł Gzyl:

Mistrz dubowych brzmień prezentuje własną wizję techno.

Vanishing Twin – The Age of Immunology
Jarek Szczęsny:

Eskapizm potrzebny od zaraz.

Sstrom – Drenched 1 – 12
Paweł Gzyl:

Surowe techno z uszkodzonego komputera.

Mirt – Greed
Jarek Szczęsny:

Wątłe struktury.

Various Artists – 10 Years of Monkeytown
Paweł Gzyl:

Spojrzenie wstecz.

EABS – Slavic Spirits
Jarek Szczęsny:

Jazz w bardo.

Bartosz Kruczyński – Baltic Beat II
Jarek Szczęsny:

Nie chciałbym przesłodzić.

Resina – Traces (Remixes)
Mateusz Piżyński:

Najnowsze wydawnictwo naszej rodzimej, bardzo utalentowanej, artystki, Karoliny Rec (aka Resina) to zestaw 5 utworów, gdzie cztery to genialne reinterpretacje, za którymi stoją Abul Mogard, Lotic, Ben Frost i William Criag.

Różni artyści – Portrety
Jarek Szczęsny:

Sami perkusiści.

Tracey – Biostar
Paweł Gzyl:

Pastelowe electro wyjęte z klubowego kontekstu.

Laurence Pike – Holy Spring
Jarek Szczęsny:

Łyżeczką, a nie chochlą.

Altstadt Echo – This Work Contains Lead
Paweł Gzyl:

Rozdarcie między światem ducha i materii.



Hugo Race & Michelangelo Russo

Co można zrobić w XXI wieku z klasyką bluesa? Race i Russo mają na to swoją receptę!

Tych panów łączy miłość do bluesa. Postanowili sięgnąć po repertuar Johna Lee Hookera, poświęcając mu całe wydawnictwo zatytułowane „John Lee Hooker’s World Today” (19.05.2017 | Gusstaff Records  CD / Glitterhouse LP).

Michelangelo Russo to włoski artysta wizualny, muzyk i eksperymentator – w tym przypadku harmonijkarz wspomagający się elektroniką. Materiał na „John Lee Hooker’s World Today” został zarejestrowany w trakcie jednej całodniowej i całonocnej sesji w berlińskim studiu Borisa Wilsdorfa (Einstürzende Neubauten).

Mamy tu nagrania Hookera z różnych okresów: od „Hobo Blues” i „Country Boy” po „The World Today”. Oczywiście nie są to sztampowe covery grane z myślą o taniej spelunie wypełnionej piwnymi dziadami. Domyślam się, że reakcje ortodoksyjnych bluesowców na aranżacje Race’a i Russo mogą być różne, wręcz rysujące na ich twarzach grymas niezrozumienia. Mroczna chrypa Hugo Race’a i jego gitarowe eksperymenty, bardzo dobrze się czują w towarzystwie noise’owo-ambientowej harmonijki Włocha. W ich interpretacjach jest dużo szacunku dla oryginału, a jednocześnie bije z nich nieustające źródło inspiracji.

„John Lee Hooker’s World Today” można nabyć w wersji kompaktowej w sklepie Gusstaff Records.

 

Strona Gusstaff Records »Profil na Facebooku »Strona Glitterhouse »Profil na Facebooku »

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.