Idris Ackamoor & The Pyramids – An Angel Fell
Łukasz Komła:

Idris Ackamoor na szczycie kolejnej piramidy!

Betonkust & Palmbomen II – Center Parcs
Paweł Gzyl:

Soundtrack do wspomnień z taśmy VHS.

Eltron – Le Volte EP
Ania Pietrzak:

Panie i Panowie, zapraszamy do podwodnego tańca! Wężykiem, wężykiem…

Lolasister – Infinite Jest EP
Łukasz Komła:

Debiutancka EP-ka szwajcarskiego zespołu Lolasister to poetycki mariaż folku i jazzu.  

LUMP – Lump
Jarek Szczęsny:

Produkt wysokiej jakości.

AMMAR 808 – Maghreb United
Łukasz Komła:

Syntezator zjednoczył Maghreb!

Watergate 24 – Mixed By Jimi Jules
Paweł Gzyl:

Ucieczka w tropiki.

Patrick Higgins – Dossier
Jarek Szczęsny:

Pół na pół.

Eartheater – IRISIRI
Paweł Gzyl:

Pociągająca niejednoznaczność.

Âme – Dream House
Paweł Gzyl:

Wymarzony album, wymarzony dom.

Jon Hassell – Listening To Pictures (Pentimento Volume One)
Łukasz Komła:

81-letni twórca terminu „Czwarty Świat” wraca z nowym albumem. To nie jest fake!

Oneohtrix Point Never – Age Of
Jarek Szczęsny:

Piosenki – tak. Koncept – nie.

Mgun – Axiom
Paweł Gzyl:

Z szacunkiem dla poprzedników.

Mary Lattimore – Hundreds of Days
Jarek Szczęsny:

Odrębny mikrokosmos.



Hercules & Love Affair ‎– Omnion

Retro house z delikatnym muśnięciem kampu. Podobno już na trzeźwo.

„Omnion” to czwarty album nowojorskiego trio, który jest konsekwentną kontynuacją stylu wypracowanego już na pierwszych wydawnictwach. Nadal mamy do czynienia ze świadomie przerysowanymi melodiami i wyśrubowanym, soczystym disco-housowym rytmem. To przecież już znak firmowy Hercules and Love Affair. Na ostatnim albumie dostaniemy także trochę synth-popu oraz kilka spokojniejszych momentów.

Cały kontekst powstania niniejszego albumu ogniskuje się wokół wychodzenia Andy’ego Butlera (lidera projektu) z uzależnienia od alkoholu i narkotyków. To główny temat poruszany w wywiadach przy okazji promocji tego krążka. Wątek ten pojawia się w utworze „Fools Wear Crowns”, w którym bez żadnych ukrytych metafor padają słowa: „I’m a fool when I’ve been drinking. I’m glad that I didn’t today”. To pierwszy w historii Hercules and Love Affair utwór, w którym główny wokal dzierży sam Andy.

Nadchodzący album, już w lutym tego roku, zwiastował singiel „Controller”, w którym słyszymy wokalistę The Horrors – Farisa Badwana. Wysmakowane, pulsacyjne disco z wytworną i dystyngowaną manierą wokalną puszczającą oko do stylistyki kampu, stanowią zapowiedź albumu bogatego w intensywnie sensualne brzmienia.

Na głos Farisa natrafiamy także w kawałku „Through Your Atmosphere”, który obok wyżej wspomnianego „Controller” stanowią jedne z ciekawszych momentów na płycie. Wyczuwalna jest w tym utworze większa nostalgia, chociaż od strony produkcyjnej nie odnotowujemy zwolnienia tempa.

Na szczególną uwagę zasługuje, lekko odbiegająca od reszty, kompozycja zatytułowana „Running”, zaśpiewana przez pochodzącą z Islandii Sísý Ey. To mocno zagęszczony loopami utwór, któremu stylistycznie bliżej do futurystycznego r’n’b aniżeli disco. Delikatne i nieregularne tomy ze spokojnym śpiewem Islandki przynoszą na chwile nieco odpoczynku od tanecznego klimatu.

„Omnion” to nu-disco, które balansuje momentami w kierunku elektro-popu, a nieraz w stronę house, nie powodując większych ingerencji w spójność albumu. Energiczne, aczkolwiek daleko od mechanicznych, rytmy wyzwalają czystą i pozytywną energie, która momentami wręcz eksploduje. Klubowy sznyt nie przekreśla absolutnie niezależnego charakteru tej muzyki, o czym świadczyć może fakt do jakiego rodzaju publiczności dociera. Dużą rolę ogrywa dobór nieszablonowych wokalistów (niestety w tym przypadku już bez ANOHNI).

Surowa, biała okładka podkreśla, że oprócz wielobarwnej muzyki, na „Omnion” znajdziemy ukryte smutki współczesnego świata, które głodne wiary i tolerancji manifestują się niestety coraz częściej.

1.09.2017 | Big Beat Records

Hercules & Love Affair
Big Beat Records

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze