Inwolves – Color In The Zoo
Łukasz Komła:

Belgijska multiinstrumentalistka, Karen Willems, dobrała sobie nowych współpracowników. Inwolves zrzucił skórę i pobiegł do nieco innego lasu. A może dżungli?  

Various Artists – DC Trax (The Octal Years)
Paweł Gzyl:

Najbardziej szorstka i surowa wersja dub-techno z obozu DeepChord.

Seabuckthorn – A House With Too Much
Łukasz Komła:

Obrodził Rokitnik, są nowe owoce. Skosztujecie?

Annea Lockwood / Christina Kubisch – The secret life of the inaudible
Łukasz Komła:

Dwie wielkie artystki dźwiękowe, przekazały sobie odmienny materiał źródłowy, który połączyły na jednym wydawnictwie.   

Pejzaż – Ostatni Dzień Lata
Ania Pietrzak:

Błogi soundtrack polskich wakacji.

ACT! – Universalist
Paweł Gzyl:

Fairlight CMI znow w modzie.

The Young Mothers – Morose
Łukasz Komła:

Czy to kolejna supergrupa jedynie z nazwy? Śmiem twierdzić, że nie!    

Laurel Halo – Raw Silk Uncut Wood
Jarek Szczęsny:

Niezmordowana eksperymentatorka.

Thomas Leer – 1982
Paweł Gzyl:

Nienagrane przeboje.

The Magnificent Tape Band – The Subtle Art of Distraction
Jarek Szczęsny:

Retromania w wersji turbo.

Abul Mogard – Above All Dreams
Maciej Kaczmarski:

Kim pan jest, panie Mogard?

Sstrom – Otider
Paweł Gzyl:

Wykastrowane techno.

cv313 – Analogue Oceans
Paweł Gzyl:

Mistyka oceanu dźwięków.

Mika Vainio & Franck Vigroux – Ignis
Paweł Gzyl:

Tibi et igni.



Nowości z International Anthem

Chicagowska wytwórnia wydała dwa albumy, których nie wolno przegapić!

Makaya McCraven – „Highly Rare” (17.11.2017 | International Anthem)

„Highly Rare” to już czwarte wydawnictwo amerykańskiego perkusisty, producenta i kompozytora. Tym razem jest to koncertowy materiał zarejestrowany w kultowym chicagowskim klubie Danny’s Tavern. Ponoć w tym miejscu Jeff Parker (Tortoise) nauczył się didżejowania, a Dante Carfagna przez ponad dekadę organizował słynną soulową imprezę. Na jednym z takich wieczorów Carfagna pierwszy raz publicznie stanął za gramofonami. Kiedy DJ Shadow odwiedza Chicago to wciąż można usłyszeć jego set grany dla skromnej publiczności w Danny’s Tavern.

W listopadową noc 2016 roku w Danny’s Tavern wystąpił zespół International Anthem All Stars pod przewodnictwem Makaya McCravena. U jego boku pojawili się tacy muzycy, jak Junius Paul (bas), Nick Mazzarella (saksofon altowy), Ben Lamar Gay (kornet, diddley bow, wokal) oraz gościnnie: Gira Dahnee (wokal) i belgijski DJ LeFtO (gramofony).

Od pierwszych fraz słyszymy, że „Highly Rare” to surowa produkcja z pogranicza DIY. Brzmi to niesamowicie! Cierpkie, gęste i brudne brzmienie nagrań McCravena, oczywiście później poddanych pewnym zabiegom producenckim (z jakich znany jest Amerykanin – wsłuchajcie się w utwór „Early Bird Once Again”), wiodą nas w rejony free jazzu, jazz rocka, muzyki improwizowanej, aroganckiego funku, afrykańskiego transu czy muzyki klubowej. Dużo bym dał, żeby być wtedy w Danny’s Tavern!

Oficjalna strona artysty »Profil na Facebooku »

Irreversible Entanglements – „Irreversible Entanglements” (26.09.2017 | International Anthem)

To kolejny nietuzinkowy album, jaki w ostatnim czasie wydała amerykańska oficyna. Free jazzowy kolektyw Irreversible Entanglements powstał na początku 2015 roku z inicjatywy saksofonisty Keira Neuringera, poetki / instrumentalistki Camae Ayewa (znaną jako Moor Mother lub Moor Mother Goddess) i basisty Luke’a Stewarta. Wystąpili razem na Musicians Against Police Brutality, zorganizowanym tuż po zabójstwie Akai Gurleya – dwudziestoośmioletni Afroamerykanin został śmiertelnie postrzelony 20 listopada 2014 roku przez nowojorskiego policjanta. Podobno kula odbiła się rykoszetem od słabo oświetlonej ściany klatki schodowej w jednej z kamienic na Brooklynie.

fot. Keir Neuringer

Kilka miesięcy później do tria dołączyli: trębacz Aquiles Navarro oraz perkusista Tcheser Holmes. W niedługim czasie, muzycy spotkali się w Seizure’s Palace na Brooklynie i nagrali materiał, jaki znalazł się później na ich debiutanckim krążku „Irreversible Entanglements”. Cztery kompozycje utrzymane w duchu awangardowego free jazzu przeplatanego społecznymi tekstami Ayewy i brawurowymi partiami trąbki oraz saksofonu, na pewno zainteresują fanów wielu projektów Roba Mazurka (np. Chicago Underground Duo), recytowanego free jazzu Matany Roberts czy swobodnych solówek Petera Evansa. Bardzo trafne zdanie ukuli wydawcy, pisząc o twórczości Irreversible Entanglements w ten oto sposób: „(…) muzyka, która zarówno honoruje, jak i przeciwstawia się tradycji, przemawia do teraźniejszości, a jednocześnie patrzy w przyszłość”. Świetna płyta!

Profil na Facebooku »

Strona International Anthem »Profil na Facebooku »

Zdjęcia autorstwa Reuben Radding z sesji nagraniowej:

 

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze