SCSI-9 – Squares & Circles
Paweł Gzyl:

Pierwszy nowy album projektu od siedmiu lat.

Sarathy Korwar – More Arriving
Jarek Szczęsny:

Muzyka migracji.

Sandro Perri – Soft Landing
Jarek Szczęsny:

Chłód melodii.

Rhys Fulber – Ostalgia
Paweł Gzyl:

„I’m living in the 80s”

IRAH – Diamond Grid
Przemysław Solski:

Siatka utkana z ciekawości.

Strycharski Kacperczyk Szpura – I love you SDSS
Jarek Szczęsny:

Oglądanie nerwów.

!!! (Chk Chk Chk) – Wallop
Mateusz Piżyński:

Ciężkość punka z lekkością funka.

cover
Barker – Utility
Paweł Gzyl:

Transhumanistyczne przyjemności.

Monya – Straight Ahead
Paweł Gzyl:

Industrialne techno o pozytywnej energii.

Wojciech Golczewski – The Priests Of Hiroshima
Jarek Szczęsny:

Ścieżka dźwiękowa dla ery atomowej.

Múm – Yesterday Was Dramatic – Today Is OK
Paweł Gzyl:

Klasyk emotroniki.

Hildur Guðnadóttir – Chernobyl (OST)
Jarek Szczęsny:

Wyobrazić sobie niewyobrażalne.

Pruski – Black Birds
Jarek Szczęsny:

Wyszlifowany onyks.

Jaromir Kamiński, Rafał Warszawski, Palms Palms, Break Janek
Ania Pietrzak:

Beats & breaks idealne na koniec wakacji…



Nowości z International Anthem

Chicagowska wytwórnia wydała dwa albumy, których nie wolno przegapić!

Makaya McCraven – „Highly Rare” (17.11.2017 | International Anthem)

„Highly Rare” to już czwarte wydawnictwo amerykańskiego perkusisty, producenta i kompozytora. Tym razem jest to koncertowy materiał zarejestrowany w kultowym chicagowskim klubie Danny’s Tavern. Ponoć w tym miejscu Jeff Parker (Tortoise) nauczył się didżejowania, a Dante Carfagna przez ponad dekadę organizował słynną soulową imprezę. Na jednym z takich wieczorów Carfagna pierwszy raz publicznie stanął za gramofonami. Kiedy DJ Shadow odwiedza Chicago to wciąż można usłyszeć jego set grany dla skromnej publiczności w Danny’s Tavern.

W listopadową noc 2016 roku w Danny’s Tavern wystąpił zespół International Anthem All Stars pod przewodnictwem Makaya McCravena. U jego boku pojawili się tacy muzycy, jak Junius Paul (bas), Nick Mazzarella (saksofon altowy), Ben Lamar Gay (kornet, diddley bow, wokal) oraz gościnnie: Gira Dahnee (wokal) i belgijski DJ LeFtO (gramofony).

Od pierwszych fraz słyszymy, że „Highly Rare” to surowa produkcja z pogranicza DIY. Brzmi to niesamowicie! Cierpkie, gęste i brudne brzmienie nagrań McCravena, oczywiście później poddanych pewnym zabiegom producenckim (z jakich znany jest Amerykanin – wsłuchajcie się w utwór „Early Bird Once Again”), wiodą nas w rejony free jazzu, jazz rocka, muzyki improwizowanej, aroganckiego funku, afrykańskiego transu czy muzyki klubowej. Dużo bym dał, żeby być wtedy w Danny’s Tavern!

Oficjalna strona artysty »Profil na Facebooku »

Irreversible Entanglements – „Irreversible Entanglements” (26.09.2017 | International Anthem)

To kolejny nietuzinkowy album, jaki w ostatnim czasie wydała amerykańska oficyna. Free jazzowy kolektyw Irreversible Entanglements powstał na początku 2015 roku z inicjatywy saksofonisty Keira Neuringera, poetki / instrumentalistki Camae Ayewa (znaną jako Moor Mother lub Moor Mother Goddess) i basisty Luke’a Stewarta. Wystąpili razem na Musicians Against Police Brutality, zorganizowanym tuż po zabójstwie Akai Gurleya – dwudziestoośmioletni Afroamerykanin został śmiertelnie postrzelony 20 listopada 2014 roku przez nowojorskiego policjanta. Podobno kula odbiła się rykoszetem od słabo oświetlonej ściany klatki schodowej w jednej z kamienic na Brooklynie.

fot. Keir Neuringer

Kilka miesięcy później do tria dołączyli: trębacz Aquiles Navarro oraz perkusista Tcheser Holmes. W niedługim czasie, muzycy spotkali się w Seizure’s Palace na Brooklynie i nagrali materiał, jaki znalazł się później na ich debiutanckim krążku „Irreversible Entanglements”. Cztery kompozycje utrzymane w duchu awangardowego free jazzu przeplatanego społecznymi tekstami Ayewy i brawurowymi partiami trąbki oraz saksofonu, na pewno zainteresują fanów wielu projektów Roba Mazurka (np. Chicago Underground Duo), recytowanego free jazzu Matany Roberts czy swobodnych solówek Petera Evansa. Bardzo trafne zdanie ukuli wydawcy, pisząc o twórczości Irreversible Entanglements w ten oto sposób: „(…) muzyka, która zarówno honoruje, jak i przeciwstawia się tradycji, przemawia do teraźniejszości, a jednocześnie patrzy w przyszłość”. Świetna płyta!

Profil na Facebooku »

Strona International Anthem »Profil na Facebooku »

Zdjęcia autorstwa Reuben Radding z sesji nagraniowej:

 

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze