SCSI-9 – Squares & Circles
Paweł Gzyl:

Pierwszy nowy album projektu od siedmiu lat.

Sarathy Korwar – More Arriving
Jarek Szczęsny:

Muzyka migracji.

Sandro Perri – Soft Landing
Jarek Szczęsny:

Chłód melodii.

Rhys Fulber – Ostalgia
Paweł Gzyl:

„I’m living in the 80s”

IRAH – Diamond Grid
Przemysław Solski:

Siatka utkana z ciekawości.

Strycharski Kacperczyk Szpura – I love you SDSS
Jarek Szczęsny:

Oglądanie nerwów.

!!! (Chk Chk Chk) – Wallop
Mateusz Piżyński:

Ciężkość punka z lekkością funka.

cover
Barker – Utility
Paweł Gzyl:

Transhumanistyczne przyjemności.

Monya – Straight Ahead
Paweł Gzyl:

Industrialne techno o pozytywnej energii.

Wojciech Golczewski – The Priests Of Hiroshima
Jarek Szczęsny:

Ścieżka dźwiękowa dla ery atomowej.

Múm – Yesterday Was Dramatic – Today Is OK
Paweł Gzyl:

Klasyk emotroniki.

Hildur Guðnadóttir – Chernobyl (OST)
Jarek Szczęsny:

Wyobrazić sobie niewyobrażalne.

Pruski – Black Birds
Jarek Szczęsny:

Wyszlifowany onyks.

Jaromir Kamiński, Rafał Warszawski, Palms Palms, Break Janek
Ania Pietrzak:

Beats & breaks idealne na koniec wakacji…



Nowości z Zoharum

Przede wszystkim nowy album Rapoon.

„Airstrikes” to pierwsze, w pełni premierowe wydawnictwo Robina Storeya w barwach Zoharum od czasu opublikowanego w 2015 roku „Blue Days”. W przeciwieństwie do tego ostatniego albumu, „Airstrikes” zawiera dłuższe kompozycje, w których splatają się różne wątki słyszalne w muzyce Rapoon na przestrzeni ostatnich 25 lat. Są to zarówno inspiracje muzyką świata, jak ambientowa elektronika i rytmiczne struktury wywodzące się wprost z muzyki techno i trance. Siedem kompozycji z tego krążka składa się na subtelną obserwację procesów kulturowych odbywających się we współczesnym świecie Zachodu i Wschodu.

Po trzech latach od wydania w 2014 roku płyty „Continuum Sonore Part 7>14” francuski duet Maninkari powraca do katalogu Zoharum ze swoją kolejną propozycją. Nowa płyta, zgodnie z tytułem, to dalszy ciąg nagrań pod tytułem ”L’Océan Rêve Dans Sa Loisiveté”. Bazują one w większej części na improwizacjach, pozostawiając przy tym więcej miejsca dla melodii. W brzmieniu dominują w szczególności dźwięki bodhranu (irlandzki bęben obręczowy), którego zapętlone rytmy tworzą pewien rodzaj transu i nadają hipnotyczny charakter poszczególnym kompozycjom.

Raskol’Nikov to włoski projekt, który tworzą Francesco Todescato i Jacopo Pagin, działając na niezależnej scenie od 2010 roku. „Yama” to efekt jego współpracy ze skandynawskim artystą Hjalmarem Hachem.  Sześć utworów opisuje w metaforyczny sposób ścieżkę, która prowadzi z lasu przez góry, a potem z gór w stronę nieba. Ta ścieżka jest odzwierciedlona na okładce. Oryginalny obraz wisi na ścianie w miejscu, gdzie powstała większa część albumu, stanowiąc jednocześnie inspirację do jego stworzenia.

Dwa lata po dobrze przyjętym albumie „Conspicuous Unobstructed Path”, którym 23 Threads przerwał swoje kilkunastoletnie milczenie, zespół powraca z nowym materiałem. Znaną z dotychczasowej twórczości stylistykę, bliską neofolkowi, muzycy rozwinęli w różnych kierunkach, zahaczając nieco o rejony bliskie kraut rockowi, avant-popowi czy psychodelii. „The Ornaments (The Ghost of Miranda)” to tajemnicza opowieść zamknięta w dziewięciu częściach, ilustrowanych muzyką, a każda z nich to osobna historia, która istnieć może niezależnie od całości.

Płyta Rafała Kołackiego „Ā’zan. Hearing Ethiopia” to kolejne wydawnictwo z nagraniami terenowymi tego artysty, w których próbuje on analizować audiosferę wielkiego miasta. Tym razem Adis Abeby, stolicy Etiopii, miejsca z niezwykle szeroką gamą dźwięków. Miasta wielokulturowego, różnorodnego pod względem etnicznym i religijnym. Tworząc swoją dźwiękową mapę Kołacki zamiast krótkich fragmentów dźwiękowych z poszczególnych miejsc proponuję słuchaczowi dogłębną, kilkuminutową kontemplację w charakterystycznych punktach stolicy Etiopii.

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze