Siema Ziemia – Siema Ziemia
Jarek Szczęsny:

Dodatkowe skurcze mięśni.

Fluxion – Perspectives
Paweł Gzyl:

Nostalgia po grecku.

Lawrence English – Lassitude
Jarek Szczęsny:

Doskonała pustka.

Elysia Crampton – ORCORARA 2010
Jarek Szczęsny:

Niepowstrzymana losowość.

Kaitlyn Aurelia Smith – The Mosaic of Transformation
Jarek Szczęsny:

Cały zestaw radosnych nastrojów.

Phillip Sollman – Monophonie
Paweł Gzyl:

Muzyczna maszyneria.

Vladislav Delay & Sly Dunbar & Robbie Shakespeare – 500-Push-Up
Paweł Gzyl:

„Rakka” uzupełniona o dubowy puls.

Zguba – Pomór
Jarek Szczęsny:

Nieustający marsz kostuchy.

Richu M – House Of The Vaporising Sun
Bartek Woynicz:

Ten tytuł mówi wszystko.

Maenad Veyl – Reassessment
Paweł Gzyl:

Muzyka z sali operacyjnej.

Flaner Klespoza – Wędrówka po lesie, w którym mieszkają bogowie i rosną wszechświaty
Jarek Szczęsny:

Spójna opowieść.

The Advent – Life Cycles
Paweł Gzyl:

Futurystyczne electro w oldskulowym stylu.

Field Works – Ultrasonic
Jarek Szczęsny:

Nietoperze jako podstawa twórcza.

Apparat – Capri-Revolution (Soundtrack)
Mateusz Piżyński:

Pierwsza odsłona serii muzyki filmowej Saschy Ringa.



Nowości z Zoharum

Przede wszystkim nowy album Rapoon.

„Airstrikes” to pierwsze, w pełni premierowe wydawnictwo Robina Storeya w barwach Zoharum od czasu opublikowanego w 2015 roku „Blue Days”. W przeciwieństwie do tego ostatniego albumu, „Airstrikes” zawiera dłuższe kompozycje, w których splatają się różne wątki słyszalne w muzyce Rapoon na przestrzeni ostatnich 25 lat. Są to zarówno inspiracje muzyką świata, jak ambientowa elektronika i rytmiczne struktury wywodzące się wprost z muzyki techno i trance. Siedem kompozycji z tego krążka składa się na subtelną obserwację procesów kulturowych odbywających się we współczesnym świecie Zachodu i Wschodu.

Po trzech latach od wydania w 2014 roku płyty „Continuum Sonore Part 7>14” francuski duet Maninkari powraca do katalogu Zoharum ze swoją kolejną propozycją. Nowa płyta, zgodnie z tytułem, to dalszy ciąg nagrań pod tytułem ”L’Océan Rêve Dans Sa Loisiveté”. Bazują one w większej części na improwizacjach, pozostawiając przy tym więcej miejsca dla melodii. W brzmieniu dominują w szczególności dźwięki bodhranu (irlandzki bęben obręczowy), którego zapętlone rytmy tworzą pewien rodzaj transu i nadają hipnotyczny charakter poszczególnym kompozycjom.

Raskol’Nikov to włoski projekt, który tworzą Francesco Todescato i Jacopo Pagin, działając na niezależnej scenie od 2010 roku. „Yama” to efekt jego współpracy ze skandynawskim artystą Hjalmarem Hachem.  Sześć utworów opisuje w metaforyczny sposób ścieżkę, która prowadzi z lasu przez góry, a potem z gór w stronę nieba. Ta ścieżka jest odzwierciedlona na okładce. Oryginalny obraz wisi na ścianie w miejscu, gdzie powstała większa część albumu, stanowiąc jednocześnie inspirację do jego stworzenia.

Dwa lata po dobrze przyjętym albumie „Conspicuous Unobstructed Path”, którym 23 Threads przerwał swoje kilkunastoletnie milczenie, zespół powraca z nowym materiałem. Znaną z dotychczasowej twórczości stylistykę, bliską neofolkowi, muzycy rozwinęli w różnych kierunkach, zahaczając nieco o rejony bliskie kraut rockowi, avant-popowi czy psychodelii. „The Ornaments (The Ghost of Miranda)” to tajemnicza opowieść zamknięta w dziewięciu częściach, ilustrowanych muzyką, a każda z nich to osobna historia, która istnieć może niezależnie od całości.

Płyta Rafała Kołackiego „Ā’zan. Hearing Ethiopia” to kolejne wydawnictwo z nagraniami terenowymi tego artysty, w których próbuje on analizować audiosferę wielkiego miasta. Tym razem Adis Abeby, stolicy Etiopii, miejsca z niezwykle szeroką gamą dźwięków. Miasta wielokulturowego, różnorodnego pod względem etnicznym i religijnym. Tworząc swoją dźwiękową mapę Kołacki zamiast krótkich fragmentów dźwiękowych z poszczególnych miejsc proponuję słuchaczowi dogłębną, kilkuminutową kontemplację w charakterystycznych punktach stolicy Etiopii.

 


Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.