Lawrence – Illusion
Paweł Gzyl:

Elegancko, stylowo i powściągliwie.

VA – Music of Northern and Southern Laos
Łukasz Komła:

Kompilacja nie ukazuje walki między północą a południem. Kink Gong nadstawił ucho w obu częściach Laosu, tam gdzie zanika tradycja.

Manu Delago – Parasol Peak
Jarek Szczęsny:

Wspinaczka z instrumentami.

Emika ‎– Falling In Love With Sadness
Mateusz Piżyński:

Czy uptempo to dobra kanwa na smutne opowieści?

Terence Fixmer – Through The Cortex
Paweł Gzyl:

Nastrój, nie energia.

Mazutti – Kształt Jazzu Który Ma Dojść
Jarek Szczęsny:

Albo i nie.

Aphex Twin – Collapse EP
Ania Pietrzak:

Ukochany troll częstuje kryształami.

Tim Hecker – Konoyo
Jarek Szczęsny:

Wkurz przemądrzałego realistę.

Kaczmarek – K.A.C.Z.M.A.R.E.K.
Paweł Gzyl:

Kolejny krok w stronę eksperymentu.

Envee, Teielte oraz Petite Noir
Jarek Szczęsny:

Polska i reszta świata.

The Lotus Eaters – Desatura
Paweł Gzyl:

Wycinki ze studyjnych improwizacji.

Marie Davidson – Working Class Woman
Jarek Szczęsny:

Alternatywny bal.

Puce Mary – The Drought
Paweł Gzyl:

Dominacja czy uległość?

The Dumplings // Oxford Drama
Jarek Szczęsny:

Młodzi, zdolni, elektroniczni.



Nowości z Sukata Tapes

Kasetowy label Sukata Tapes, czyli odział brytyjskiej oficyny Discrepant, prezentuje trzy nowe taśmy z muzyką artystów z Argentyny!  

Panchasila – „Panchasila” (Sukata Tapes | 24.08.2018)

Za nazwą Panchasila kryje się dwóch argentyńskich elektroników: Juan Jose Calarco (Bloque del Sur) i Guillermo M. Cerredo (M3Y, VLUBÄ), pochodzących z Buenos Aires. Zaczęli razem tworzyć w 2012 roku – mieszając dub, cumbię i inne południowoamerykańskie gatunki z elektroniką. „Panchasila” jest ich debiutancką kasetą, a nagrania – jakie znalazły się na niej – powstały pod wpływem Bollywoodu, filmów tajlandzkich i muzyki indonezyjskiej. Czy da się spiąć w całość tak różne źródła inspiracji? Tak! I to z powodzeniem! Oblicze kreatywnej muzyki w dzisiejszych czasach taki proces napędza i pożera wszystko, aby następnie nasycić wyobraźnię i emocje słuchaczy czymś oryginalnym albo chociaż w jakiś sposób zaskakującym nieszablonowością. Duet Panchasila spełnia te warunki i czyni to z tropikalną gracją!

Bardo Todol / M. M. Peres / Úgjü Sectas – „Adzer” (Sukata Tapes | 24.08.2018)

Cały czas zostajemy w Argentynie za sprawą kasetowego splitu trzech artystów Bardo Todol, M. M. Peres i Úgjü Sectas. Tym razem dostajemy bardziej eksperymentalne formy. Bardo Todol oferuje dwa utwory („El alfabeto cartílago”, „Caravania Maegenta”), w których nietuzinkowo łączy field recording, instrumenty akustyczne i elektronikę. Przy nagraniach Úgjü Sectas z kolei można wejść w głąb fascynującej dżungli („Soldado de Cremma_Rubio Claro Claro Ceniza”) i jednocześnie bać się oraz wpatrywać w rozmarzone niebo płynące nad koronami wysokich drzew. Jeszcze inaczej przedstawia się sytuacja w kontakcie z muzyką M.M. Peres („Semen de Pájaro”, „Semen de Mariposa”), oscylującą w pobliżu podwodno-leśnego ambientu.

Los Siquicos Litoraleños – „Radio Siquica” (Sukata Tapes | 24.08.2018)

To nie są debiutanci. Grupa Los Siquicos Litoraleños wypuściła pierwsze wydawnictwo „Sonido Chipadelico” w 2013 roku m.in. pod skrzydłami libańskiego labelu Annihaya Records (opisywany przeze mnie wielokrotnie). Trzy lata później pojawiło się „Medianos Éxitos Subtropicales Vol 1”, a teraz „Radio Siquica”. Powiedzieć, że Los Siquicos Litoraleños tworzą eklektyczną mieszankę to jakby nic nie powiedzieć. Tropikalny psych-rock kołysze się przy rozmaitym folku, cumbii, dubie, instrumentalnych partiach gitar / perkusji, elektronice czy surrealistycznych kolażach na taśmę. Momentami z tych dźwiękowych kolaży wynurzają się przedziwne i zarazem śmieszne odgłosy / dialogi, np. o prohibicji, według mnie wypowiadane przez osobę będącą pod wpływem alkoholu. „Radio Siquica” ma charakter audycji radiowej, której na pewno nie usłyszycie w polskiej radiowej Trójce!

 

Strona Discrepant »Profil na Facebooku »

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze