Hauschka – A Different Forest
Jarek Szczęsny:

Intymny nastrój nie wystarczył.

The Chi Factory – The Mantra Recordings
Ania Pietrzak:

„Na początku była miłość.”

Jozef van Wissem & Jim Jarmusch – An Attempt To Draw Aside The Veil
Maciej Kaczmarski:

Muzyka jak poezja.

Wolność – Nowa Kolonia
Jarek Szczęsny:

Wolność na wolności.

Babadag – Šulinys
Jarek Szczęsny:

Nie budźcie śniącego.

Lee Gamble – In A Paraventral Scale
Paweł Gzyl:

Początek trylogii.

Maurice Louca – Elephantine
Łukasz Komła:

Gargantuiczna bliskość jazzowego kosmosu.

Hoera. – ≈
Łukasz Komła:

Uderzająca subtelność. 

Julia Kent – Temporal
Jarek Szczęsny:

Hipnotyzowanie słuchacza.

Bendik Giske – Surrender
Jarek Szczęsny:

Zagwozdka.

Wiktor Stribog – Poradnik Uśmiechu OST
Stanisław Bryś:

Grzybowe melodie w duchologicznym sosie. 

Orphan Ann – The Practice Of Surrender
Paweł Gzyl:

Piękno w mroku.

Ami Shavit – Yom Kippur 1973
Jarek Szczęsny:

Inspirowane wojną.

Jakub Lemiszewski – Podróż Na Wschód – Część I
Jarek Szczęsny:

Kuba i kamień filozoficzny.



Nowości z Sukata Tapes

Kasetowy label Sukata Tapes, czyli odział brytyjskiej oficyny Discrepant, prezentuje trzy nowe taśmy z muzyką artystów z Argentyny!  

Panchasila – „Panchasila” (Sukata Tapes | 24.08.2018)

Za nazwą Panchasila kryje się dwóch argentyńskich elektroników: Juan Jose Calarco (Bloque del Sur) i Guillermo M. Cerredo (M3Y, VLUBÄ), pochodzących z Buenos Aires. Zaczęli razem tworzyć w 2012 roku – mieszając dub, cumbię i inne południowoamerykańskie gatunki z elektroniką. „Panchasila” jest ich debiutancką kasetą, a nagrania – jakie znalazły się na niej – powstały pod wpływem Bollywoodu, filmów tajlandzkich i muzyki indonezyjskiej. Czy da się spiąć w całość tak różne źródła inspiracji? Tak! I to z powodzeniem! Oblicze kreatywnej muzyki w dzisiejszych czasach taki proces napędza i pożera wszystko, aby następnie nasycić wyobraźnię i emocje słuchaczy czymś oryginalnym albo chociaż w jakiś sposób zaskakującym nieszablonowością. Duet Panchasila spełnia te warunki i czyni to z tropikalną gracją!

Bardo Todol / M. M. Peres / Úgjü Sectas – „Adzer” (Sukata Tapes | 24.08.2018)

Cały czas zostajemy w Argentynie za sprawą kasetowego splitu trzech artystów Bardo Todol, M. M. Peres i Úgjü Sectas. Tym razem dostajemy bardziej eksperymentalne formy. Bardo Todol oferuje dwa utwory („El alfabeto cartílago”, „Caravania Maegenta”), w których nietuzinkowo łączy field recording, instrumenty akustyczne i elektronikę. Przy nagraniach Úgjü Sectas z kolei można wejść w głąb fascynującej dżungli („Soldado de Cremma_Rubio Claro Claro Ceniza”) i jednocześnie bać się oraz wpatrywać w rozmarzone niebo płynące nad koronami wysokich drzew. Jeszcze inaczej przedstawia się sytuacja w kontakcie z muzyką M.M. Peres („Semen de Pájaro”, „Semen de Mariposa”), oscylującą w pobliżu podwodno-leśnego ambientu.

Los Siquicos Litoraleños – „Radio Siquica” (Sukata Tapes | 24.08.2018)

To nie są debiutanci. Grupa Los Siquicos Litoraleños wypuściła pierwsze wydawnictwo „Sonido Chipadelico” w 2013 roku m.in. pod skrzydłami libańskiego labelu Annihaya Records (opisywany przeze mnie wielokrotnie). Trzy lata później pojawiło się „Medianos Éxitos Subtropicales Vol 1”, a teraz „Radio Siquica”. Powiedzieć, że Los Siquicos Litoraleños tworzą eklektyczną mieszankę to jakby nic nie powiedzieć. Tropikalny psych-rock kołysze się przy rozmaitym folku, cumbii, dubie, instrumentalnych partiach gitar / perkusji, elektronice czy surrealistycznych kolażach na taśmę. Momentami z tych dźwiękowych kolaży wynurzają się przedziwne i zarazem śmieszne odgłosy / dialogi, np. o prohibicji, według mnie wypowiadane przez osobę będącą pod wpływem alkoholu. „Radio Siquica” ma charakter audycji radiowej, której na pewno nie usłyszycie w polskiej radiowej Trójce!

 

Strona Discrepant »Profil na Facebooku »

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze