Król – Nieumiarkowania
Jarek Szczęsny:

Nie chce nam mówić niczego wprost.

Burial – Tunes 2011-2019
Jarek Szczęsny:

Brama do innej rzeczywistości.

Zaumne – Contact
Jarek Szczęsny:

Niezwykła bliskość.

Various Artists – Consortium Vol. 1
Paweł Gzyl:

Z Albanii do Detroit.

ARRM – II
Jarek Szczęsny:

Dzieło spokoju.

Floating Points – Crush
Jarek Szczęsny:

Stare w służbie nowoczesności.

Stefan Goldmann – Veiki
Paweł Gzyl:

Najbardziej taneczny materiał niemieckiego producenta.

True – Made Of Glass
Łukasz Komła:

Pod rękę ze smutkiem i tańczmy!

Akwizgram – Nü romantik
Jarek Szczęsny:

Próg do przeskoczenia jest niewielki.

Claro Intelecto – In Vitro – Volume 1 & 2
Paweł Gzyl:

Piękna, ale niemodna muzyka.

Paweł Doskocz / Vasco Trilla – Hajstra
Jarek Szczęsny:

Nieprawidłowości w działaniu zmysłów.

Stenny – Upsurge
Paweł Gzyl:

Połamane rytmy zanurzone w ambiencie.

Justyna Steczkowska – Maria Magdalena. All Is One
Przemysław Solski:

Wędrówka duszy.

Function – Existenz
Paweł Gzyl:

Opus magnum Dave’a Sumnera.



Nowości z Sukata Tapes

Kasetowy label Sukata Tapes, czyli odział brytyjskiej oficyny Discrepant, prezentuje trzy nowe taśmy z muzyką artystów z Argentyny!  

Panchasila – „Panchasila” (Sukata Tapes | 24.08.2018)

Za nazwą Panchasila kryje się dwóch argentyńskich elektroników: Juan Jose Calarco (Bloque del Sur) i Guillermo M. Cerredo (M3Y, VLUBÄ), pochodzących z Buenos Aires. Zaczęli razem tworzyć w 2012 roku – mieszając dub, cumbię i inne południowoamerykańskie gatunki z elektroniką. „Panchasila” jest ich debiutancką kasetą, a nagrania – jakie znalazły się na niej – powstały pod wpływem Bollywoodu, filmów tajlandzkich i muzyki indonezyjskiej. Czy da się spiąć w całość tak różne źródła inspiracji? Tak! I to z powodzeniem! Oblicze kreatywnej muzyki w dzisiejszych czasach taki proces napędza i pożera wszystko, aby następnie nasycić wyobraźnię i emocje słuchaczy czymś oryginalnym albo chociaż w jakiś sposób zaskakującym nieszablonowością. Duet Panchasila spełnia te warunki i czyni to z tropikalną gracją!

Bardo Todol / M. M. Peres / Úgjü Sectas – „Adzer” (Sukata Tapes | 24.08.2018)

Cały czas zostajemy w Argentynie za sprawą kasetowego splitu trzech artystów Bardo Todol, M. M. Peres i Úgjü Sectas. Tym razem dostajemy bardziej eksperymentalne formy. Bardo Todol oferuje dwa utwory („El alfabeto cartílago”, „Caravania Maegenta”), w których nietuzinkowo łączy field recording, instrumenty akustyczne i elektronikę. Przy nagraniach Úgjü Sectas z kolei można wejść w głąb fascynującej dżungli („Soldado de Cremma_Rubio Claro Claro Ceniza”) i jednocześnie bać się oraz wpatrywać w rozmarzone niebo płynące nad koronami wysokich drzew. Jeszcze inaczej przedstawia się sytuacja w kontakcie z muzyką M.M. Peres („Semen de Pájaro”, „Semen de Mariposa”), oscylującą w pobliżu podwodno-leśnego ambientu.

Los Siquicos Litoraleños – „Radio Siquica” (Sukata Tapes | 24.08.2018)

To nie są debiutanci. Grupa Los Siquicos Litoraleños wypuściła pierwsze wydawnictwo „Sonido Chipadelico” w 2013 roku m.in. pod skrzydłami libańskiego labelu Annihaya Records (opisywany przeze mnie wielokrotnie). Trzy lata później pojawiło się „Medianos Éxitos Subtropicales Vol 1”, a teraz „Radio Siquica”. Powiedzieć, że Los Siquicos Litoraleños tworzą eklektyczną mieszankę to jakby nic nie powiedzieć. Tropikalny psych-rock kołysze się przy rozmaitym folku, cumbii, dubie, instrumentalnych partiach gitar / perkusji, elektronice czy surrealistycznych kolażach na taśmę. Momentami z tych dźwiękowych kolaży wynurzają się przedziwne i zarazem śmieszne odgłosy / dialogi, np. o prohibicji, według mnie wypowiadane przez osobę będącą pod wpływem alkoholu. „Radio Siquica” ma charakter audycji radiowej, której na pewno nie usłyszycie w polskiej radiowej Trójce!

 

Strona Discrepant »Profil na Facebooku »

 


Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze