The Primitive Painter – The Primitive Painter
Paweł Gzyl:

Dźwiękowy klejnot z dawnej epoki.

DIVVAS – Challenger Deep
Łukasz Komła:

W głębinach myśli.

The Exaltics & Heinrich Mueller – Dimensional Shifting
Paweł Gzyl:

Mistrzowska wersja detroitowego electro.

Julius Aglinskas – Daydreamer
Łukasz Komła:

W ambientowym zastygnięciu.

Soft Boi – So Nice
Paweł Gzyl:

O miłości w rytmie downtempo.

Ehh hahah – House ze skrzypcami w tle
Jarek Szczęsny:

Pod znakiem internetu.

Alva Noto – Xerrox Vol. 4
Mateusz Piżyński:

Czwarta odsłona cyklu Xerrox, na którą przyszło nam czekać pięć lat.

Various Artists – Kern Vol. 5 Mixed By Helena Hauff
Paweł Gzyl:

„For those who know”

Amnesia Scanner – Tearless
Paweł Gzyl:

Finowie serwują miłosne ballady.

Michael Lightborne – Ring Road Ring
Łukasz Komła:

Dźwiękowy świat obwodnicy w Coventry.

Christine Ott – Chimères (pour ondes Martenot)
Jarek Szczęsny:

Geometria dźwięków.

Deadbeat And Paul St. Hilaire – 4 Quarters Of Love And Modern Lash
Paweł Gzyl:

Scott i Paul medytują.

Vysoké Čelo – Űrkutatás
Jarek Szczęsny:

Grzechem byłoby nie skorzystać.

Ellen Allien – AurAA
Paweł Gzyl:

Hołd dla czasów, kiedy techno i trance były jednym.



Nowości z Sukata Tapes

Kasetowy label Sukata Tapes, czyli odział brytyjskiej oficyny Discrepant, prezentuje trzy nowe taśmy z muzyką artystów z Argentyny!  

Panchasila – „Panchasila” (Sukata Tapes | 24.08.2018)

Za nazwą Panchasila kryje się dwóch argentyńskich elektroników: Juan Jose Calarco (Bloque del Sur) i Guillermo M. Cerredo (M3Y, VLUBÄ), pochodzących z Buenos Aires. Zaczęli razem tworzyć w 2012 roku – mieszając dub, cumbię i inne południowoamerykańskie gatunki z elektroniką. „Panchasila” jest ich debiutancką kasetą, a nagrania – jakie znalazły się na niej – powstały pod wpływem Bollywoodu, filmów tajlandzkich i muzyki indonezyjskiej. Czy da się spiąć w całość tak różne źródła inspiracji? Tak! I to z powodzeniem! Oblicze kreatywnej muzyki w dzisiejszych czasach taki proces napędza i pożera wszystko, aby następnie nasycić wyobraźnię i emocje słuchaczy czymś oryginalnym albo chociaż w jakiś sposób zaskakującym nieszablonowością. Duet Panchasila spełnia te warunki i czyni to z tropikalną gracją!

Bardo Todol / M. M. Peres / Úgjü Sectas – „Adzer” (Sukata Tapes | 24.08.2018)

Cały czas zostajemy w Argentynie za sprawą kasetowego splitu trzech artystów Bardo Todol, M. M. Peres i Úgjü Sectas. Tym razem dostajemy bardziej eksperymentalne formy. Bardo Todol oferuje dwa utwory („El alfabeto cartílago”, „Caravania Maegenta”), w których nietuzinkowo łączy field recording, instrumenty akustyczne i elektronikę. Przy nagraniach Úgjü Sectas z kolei można wejść w głąb fascynującej dżungli („Soldado de Cremma_Rubio Claro Claro Ceniza”) i jednocześnie bać się oraz wpatrywać w rozmarzone niebo płynące nad koronami wysokich drzew. Jeszcze inaczej przedstawia się sytuacja w kontakcie z muzyką M.M. Peres („Semen de Pájaro”, „Semen de Mariposa”), oscylującą w pobliżu podwodno-leśnego ambientu.

Los Siquicos Litoraleños – „Radio Siquica” (Sukata Tapes | 24.08.2018)

To nie są debiutanci. Grupa Los Siquicos Litoraleños wypuściła pierwsze wydawnictwo „Sonido Chipadelico” w 2013 roku m.in. pod skrzydłami libańskiego labelu Annihaya Records (opisywany przeze mnie wielokrotnie). Trzy lata później pojawiło się „Medianos Éxitos Subtropicales Vol 1”, a teraz „Radio Siquica”. Powiedzieć, że Los Siquicos Litoraleños tworzą eklektyczną mieszankę to jakby nic nie powiedzieć. Tropikalny psych-rock kołysze się przy rozmaitym folku, cumbii, dubie, instrumentalnych partiach gitar / perkusji, elektronice czy surrealistycznych kolażach na taśmę. Momentami z tych dźwiękowych kolaży wynurzają się przedziwne i zarazem śmieszne odgłosy / dialogi, np. o prohibicji, według mnie wypowiadane przez osobę będącą pod wpływem alkoholu. „Radio Siquica” ma charakter audycji radiowej, której na pewno nie usłyszycie w polskiej radiowej Trójce!

 

Strona Discrepant »Profil na Facebooku »

 


Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze