BNNT is Michał Kupicz – Multiversion #2
Jarek Szczęsny:

Część druga.

Coil – The Gay Man’s Guide To Safer Sex +2 OST
Ania Pietrzak:

Absolutne kuriozum!

Siavash Amini – Serus
Jarek Szczęsny:

Pływanie w stanie półsnu.

Foghorn – Thanatos
Jarek Szczęsny:

Album wysokooktanowy.

Subjected – Pictures From The Aftermath
Paweł Gzyl:

Ambientowa afirmacja życia i miłości.

Billy Woods And Kenny Segal – Hiding Places
Jarek Szczęsny:

Ciężki i ponury.

Ellen Arkbro – Chords
Paweł Gzyl:

Filozofia czystego akordu.

BNNT is Patrick Higgins – Multiversion #1
Jarek Szczęsny:

Część pierwsza.

Opla – Obertasy
Jarek Szczęsny:

Modernizacja polskiej wsi.

Zguba – Potwarz
Jarek Szczęsny:

Zagadkowa umysłowość.

Erith – Speed of Light
Przemysław Solski:

Niebanalny styl, kosmiczna muzyka, swoboda na scenie, tak w kilku słowach można określić nowe zjawisko na polskim rynku.

Øyvind Torvund – The Exotica Album
Łukasz Komła:

W egzotycznym zwierciadle.

Sciahri – Double-Edged
Paweł Gzyl:

Plemienny minimal.

Various Artists – ePM Selected Vol. 7
Paweł Gzyl:

Dziesięć house’owych sztosów.



SLV – Berlin Portrait In Music

Ambient o niedzisiejszej urodzie.

Założona przez duet Slam na początku lat 90. wytwórnia Soma z Glasgow kojarzy się wszystkim klubowiczom z dobrej muzyki tanecznej – energetycznej syntezy techno i house’u o silnym przytupie i wciągającej melodyce. Takie nagrania tworzą przede wszystkim jej założyciele, ale również współpracujący z nimi producenci tacy, jak Percy X, Rejuvination, Funk D’Void czy Silicone Soul. Od czasu do czasu trafiają się jednak w katalogu tłoczni płyty z bardziej ilustracyjną muzyką. Ten trop wyznaczyły w nim dokonania The Black Dog czy DeepChord. Również ostatni album duetu Slam oscylował wokół nowoczesnego ambientu. Teraz do tego grona dołącza nowy artysta – SLV.

Pod pseudonimem tym kryje się urodzony i mieszkający w Berlinie młody producent, który do tej pory dał się poznać z kilku EP-ek i debiutanckiego albumu. Zarówno krążki wydane przez wytwórnię Virgo, jak i te, które opublikowała mu Soma, koncentrowały się wokół solidnego techno, z którego pożytek mają przede wszystkim didżeje. Na swój nowy album tajemniczy producent wybrał jednak zupełnie inny materiał. Pod wszystko wyjaśniającym tytułem „Berlin Portrait In Music” zaprezentował jedenaście krótkich nagrań, w których elektroniczne brzmienia mieszają się z odgłosami otoczenia, tworząc ujmujący swą nieoczywistą urodą soundtrack do wycieczki po stolicy Niemiec.

Pomysł berlińskiego producenta sprawdza się: choć mamy tu do czynienia z ambientem, wpisanie go w krótkie formy muzyczne, dodaje całemu zestawowi zaskakującej dynamiki. SLV swobodnie czerpie pełnymi garściami z dokonań swych starszych kolegów z kręgu kosmische musik, koncentrując się na przestrzennych kompozycjach rozświetlonych rozjarzoną elektroniką („Sky”). W innych utworach sięga po intensywne brzmienia o niemal shoegaze’owej ekspresji („This Cold Night”), albo stawia na organowe modulacje zatopione w wyciszonym gąszczu glitchowych defektów („Mirage”). W drugiej części zestawu jest miejsce nawet na neoklasyczne miniatury fortepianowe podszyte syntezatorowymi refleksami („Melancholy Dreams”) oraz bardziej rytmiczne utwory, których tropy wiodą do IDM-u („Talking With Shadows”).

Berliński producent jawi się po przesłuchaniu swego nowego albumu muzycznym konserwatystą. Obce mu są wszelkie awangardowe tendencje do zbrzydzania dźwięku – nawet kiedy sięga po field recordings czy cyfrowe defekty, stosuje je w niezwykle powściągliwy sposób. Najważniejszy jest bowiem dla niego nastrój: kontemplacyjny, wyciszony, skupiony. Służą temu także urodziwe melodie wyczarowywane z syntezatorów. Dzięki temu kompozycje z „Berlin Portrait In Music” ujmują swą klasyczną urodą, która jest nieodstępna dla bardziej eksperymentalnych odmian ambientu. Może to i niedzisiejsza muzyka – ale właśnie na tym polega jej czar.

Soma 2019

www.somarecords.com

www.facebook.com/SomaRecords

www.facebook.com/slvimprint 

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze