Chouk Bwa & The Ångströmers – Vodou Alé
Łukasz Komła:

Voodoo z przyszłości.

Ben Lukas Boysen – Mirage
Jarek Szczęsny:

Pokaz iluzji.

Siema Ziemia – Siema Ziemia
Jarek Szczęsny:

Dodatkowe skurcze mięśni.

Fluxion – Perspectives
Paweł Gzyl:

Nostalgia po grecku.

Lawrence English – Lassitude
Jarek Szczęsny:

Doskonała pustka.

Elysia Crampton – ORCORARA 2010
Jarek Szczęsny:

Niepowstrzymana losowość.

Kaitlyn Aurelia Smith – The Mosaic of Transformation
Jarek Szczęsny:

Cały zestaw radosnych nastrojów.

Phillip Sollman – Monophonie
Paweł Gzyl:

Muzyczna maszyneria.

Vladislav Delay & Sly Dunbar & Robbie Shakespeare – 500-Push-Up
Paweł Gzyl:

„Rakka” uzupełniona o dubowy puls.

Zguba – Pomór
Jarek Szczęsny:

Nieustający marsz kostuchy.

Richu M – House Of The Vaporising Sun
Bartek Woynicz:

Ten tytuł mówi wszystko.

Maenad Veyl – Reassessment
Paweł Gzyl:

Muzyka z sali operacyjnej.

Flaner Klespoza – Wędrówka po lesie, w którym mieszkają bogowie i rosną wszechświaty
Jarek Szczęsny:

Spójna opowieść.

The Advent – Life Cycles
Paweł Gzyl:

Futurystyczne electro w oldskulowym stylu.



Muzyka konkretna w eterze

Już w niedzielę, 3 czerwca, o godzinie 17.00 odbędzie się kolejna edycja transmitowanego na żywo spotkania w ramach Studia Eksperymentalnego Radia B. Tym razem tematem audycji będzie muzyka konkretna – zaproszeni do dyskusji twórcy i dziennikarze zastanowią się, czy muzyka konkretna jest zamkniętym wydarzeniem historycznym, czy raczej jednym z najbardziej płodnych wynalazków artystycznych ostatnich 100 lat. W programie wykład Jana Topolskiego, Michała Libery i Kamila Antosiewicza. Wszystkiego posłuchać będzie można na żywo za pośrednictwem Radia Sitka
17.00: Jan Topolski – wprowadzenie do muzyki konkretnej od Schaeffera do Marchettiego
17.45: Michał Libera – Luc Ferrari i muzyka anegdotyczna
18.30: Kamil Antosiewicz – Field Recording w III odsłonach

Pierwszym skojarzeniem z muzyką konkretną są zwykle (konkretne) nie-abstrakcyjne dźwięki naszego otoczenia podniesione do rangi muzyki. To nie tylko skrót myślowy ale także czasem ograniczająca pole widzenia kalka myślowa. Muzyka konkretna skupia w swej historii najważniejsze wątki muzyki w XX wieku – czy jest ponownym odkryciem dźwięku? Czy raczej słuchania? Czy technologii nagrywania dźwięku? A może jest nową metodologią kompozytorską? I wreszcie: czy jest zamkniętym wydarzeniem historycznym czy raczej jednym z najbardziej płodnych wynalazków artystycznych ostatnich 100 lat? Schaeffer, Henri, Bayle, Parmegiani, Ferrari, Westerkamp, Lockwood, López, Watson, Tsunoda, La Casa. To tylko pierwsza odsłona. W kolejnej, na początku lipca, będziemy chcieli rozmawiać o nieco dalszych skojarzeniach z muzyką konkretną – plądrofonii i współczesnym montażu dźwięku.

plan.b
al. Wyzwolenia 18 (wejście od pl. Zbawiciela)
wstęp: wolny

 


Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.