Ben Lukas Boysen – Mirage
Jarek Szczęsny:

Pokaz iluzji.

Siema Ziemia – Siema Ziemia
Jarek Szczęsny:

Dodatkowe skurcze mięśni.

Fluxion – Perspectives
Paweł Gzyl:

Nostalgia po grecku.

Lawrence English – Lassitude
Jarek Szczęsny:

Doskonała pustka.

Elysia Crampton – ORCORARA 2010
Jarek Szczęsny:

Niepowstrzymana losowość.

Kaitlyn Aurelia Smith – The Mosaic of Transformation
Jarek Szczęsny:

Cały zestaw radosnych nastrojów.

Phillip Sollman – Monophonie
Paweł Gzyl:

Muzyczna maszyneria.

Vladislav Delay & Sly Dunbar & Robbie Shakespeare – 500-Push-Up
Paweł Gzyl:

„Rakka” uzupełniona o dubowy puls.

Zguba – Pomór
Jarek Szczęsny:

Nieustający marsz kostuchy.

Richu M – House Of The Vaporising Sun
Bartek Woynicz:

Ten tytuł mówi wszystko.

Maenad Veyl – Reassessment
Paweł Gzyl:

Muzyka z sali operacyjnej.

Flaner Klespoza – Wędrówka po lesie, w którym mieszkają bogowie i rosną wszechświaty
Jarek Szczęsny:

Spójna opowieść.

The Advent – Life Cycles
Paweł Gzyl:

Futurystyczne electro w oldskulowym stylu.

Field Works – Ultrasonic
Jarek Szczęsny:

Nietoperze jako podstawa twórcza.



Robert Henke z nową płytą

Tym razem niemiecki inżynier dźwięku postawił na współpracę ze szwedzkim artystą „instalacyjnym” – Fredrikiem Wretmanem. Słuchaj fragmentów! Henke nie zwalnia tempa pracy, koncertuje z sygnowanym swoim nazwiskiem projektem ATOM, jako Monolake proponuje innowacyjne rozwiązania techniczne poszerzające możliwości standardowego nagłośnienia audio, a przy tym ciągle znajduje parę chwil na zaszycie się sam na sam z aparaturą w studio.

Zapowiadany na przyszły miesiąc, 60-minutowy projekt o intrygującej nazwie Indigo_Transform stanowi oprawę dźwiękową instalacji multimedialnej Fredrika Wretmana, krążek zostanie wydany dla Monolakeowego Imbalance Computer Music.

Posłuchajcie fragmentu:

Na łamach serwisu FACT Magazine artysta zdradza pewne szczegóły dotyczące prac nad instalacją:

„Na początku października 2008, szwedzki artysta instalacyjny Fredrik Wretman skontaktował się ze mną w celu uzyskania zgody na dopełnienie swojej instalacji dźwiękami z kawałka Indigo. Spodobał mi się jego zamysł, aczkolwiek wydało mi się co najmniej niestosowne, by całości towarzyszył krótki utwór odtwarzany w pętli.

Tap Tim promieniuje sensualnością wiecznej kontemplacji, to utwór obdarzony spokojem, a jednocześnie porcja sztuki zogniskowana w obszarze wielkiej przestrzeni galeryjnej. Wsadzenie dwóch głośników, gdziekolwiek, tak by odgrywały partię w stereo, byłoby dla mnie równie chybionym pomysłem.

Zdecydowałem się na wyjazd do Östersund na kilka dni przed otwarciem zwiastującym utworzenie zmiennego w sposób ciągły, niemającego końca, wielokanałowego krajobrazu bazującego na skromnych samplach z Indigo.

Przygotowałem kilka partii w Berlinie, a w budynku galerii stworzyłem tymczasowe studio by dopracować brzmienie dla tej przestrzeni. W efekcie postawiliśmy na sześć źródeł dźwięku [trzy zestawy stereo grające trzy różne wersje Indigo_Transform – przyp. redakcja] wypełniających pomieszczenie powolnie pulsującą soniczną masą, tym razem bez jakichkolwiek powtórzeń.

To nagranie jest stereofonicznym miksem początkowego stanu instalacji, płyta brzmi tak jakby wszystkie trzy krążki wystartowały jednocześnie.”

Ze strony artysty możemy ściągnąć 30 minutową wariację na temat utworu Tap Tim.

Więcej informacji na oficjalnej stronie Monolake.

 


Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

komentarze 3

  1. patrik

    zacnie. nie moge sie doczekac roberta na unsoundzie…

  2. znudzony

    znowu ??

  3. bojanix

    Henke to jest gość mega pozytywny. Wystarczy go posłuchać jak na youtube opowiada o swojej pracy, czy o Abletonie… Fajnie !