Moor Mother – Analog Fluids Of Sonic Black Holes
Jarek Szczęsny:

Hałas i chaos.

Jazz Band Młynarski-Masecki – Płyta z zadrą w sercu
Jarek Szczęsny:

Jedna dla wszystkich.

Shapednoise – Aesthesis
Paweł Gzyl:

Nieznane mutacje basowych brzmień.

A Winged Victory for the Sullen – „The Undivided Five”
Mateusz Piżyński:

Ambientowe nowości z Ninja Tune

Enchanted Hunters – Dwunasty Dom
Krzysiek Stęplowski:

Czasem naprawdę warto czekać. Warto wypatrywać, nawet latami, jeśli tylko cierpliwość nagrodzona ma być w taki sposób.

Ecnahnted Hunters Dwunasty Dom
Rrose – Hymn To Moisture
Paweł Gzyl:

Techno w stylu Marcela Duchampa.

Trzaska/Mazurkiewicz/Szpura – North Meridian
Jarek Szczęsny:

Można się spocić od samego słuchania.

Giant Swan – Giant Swan
Paweł Gzyl:

Czy znany ze świetnych koncertów duet sprawdził się również w studiu?

Floating Spectrum – A Point Between
Jarek Szczęsny:

Cyfrowy pomnik przyrody.

Bleu Roi – Dark/Light
Łukasz Komła:

Wiosną ubiegłego roku wsłuchiwaliśmy się w singiel szwajcarskiego projektu Bleu Roi, a przed kilkoma dniami ukazała się ich nowa EP-ka „Dark/Light”, którą przybliżamy i jednocześnie o niej rozmawiamy z Jennifer Jans.

Traversable Wormhole – Regions Of Time
Paweł Gzyl:

Adam X wraca do projektu sprzed dekady.

Sudan Archives – Athena
Jarek Szczęsny:

Do diabła z dobrymi radami.

Planetary Assault Systems – Plantae
Paweł Gzyl:

W stronę psychodelii.

Sleep D – Rebel Force
Paweł Gzyl:

Muzyczny zapach minionego lata.



Unsound jedzie do Nowego Jorku

W czwartek 4 lutego rozpoczyna się w Nowym Jorku pierwsza amerykańska edycja polskiego festiwalu Unsound. W ciągu siedmiu lat swego istnienia, festiwal prezentował rodzimej publiczności najciekawsze zjawiska z pogranicza muzyki elektronicznej i akustycznej. Teraz przyszedł czas na odwrotne działanie – prezentację dorobku polskich i europejskich artystów za granicą.
Najważniejszym punktem programu będzie cykl koncertów pod hasłem „Eastern Promise”. W jego ramach wystąpią twórcy z Europy Wschodniej, którzy nie mieli dotąd okazji zagrać w Ameryce: Jacek Sienkiewicz, Marcin Czubala, Jacaszek i Zenial z Polski, Zavoloka z Ukrainy, Pavel Ambiont z Białorusi i TRG z Rumunii. Specjalny koncert z muzyką Mikołaja Góreckiego przedstawi amerykańska grupa ACME. Występom towarzyszyć będzie wystawa „Polskie pocztówki dźwiękowe z lat 60. i 70.”.
Małgorzata Płysa, szefowa Fundacji Tone organizującej Unsound: Idea nowojorskiej współpracy w ramach Unsound Festival pojawiła się w trakcie przygotowań do prezentacji projektu „Warhol Series” w trakcie Unsound Festival 2008 – niemych filmów Warhola prezentowanych ze ścieżką dźwiękową stworzoną przez Groupshow (Jan Jelinek, Andrew Pekler i Hanno Leichtmann). Początkowo planowaliśmy jedynie pokazanie tego projektu w Nowym Jorku, ale jak się okazało, po rozmowach z przedstawicielami europejskich instytucji kultury oraz z niezależnymi nowojorskimi organizatorami, w mieście istnieje zapotrzebowanie na tego typu wydarzenie o większym rozmachu, zwłaszcza prezentujące europejską scenę muzyki elektronicznej. Pojawiła się więc spora grupa współorganizatorów, dzięki której możliwa jest organizacja tego przedsięwzięcia, wyjątkowo zaś wspiera nas Instytut Kultury Polskiej w Nowym Jorku i Goethe-Institut NY. Lokalnym partnerom oraz mediom szczególnie przypadł do gustu poza „Warhol Series” projekt „Eastern Promise”, w ramach którego pojawią się artyści reprezentujący grupę twórców z rejonu, który nie jest domyślną destynacją w świadomości publiczności amerykańskiej, jeśli chodzi o ten rodzaj muzyki.
Swoje amerykańskie debiuty będą mieli również znani wykonawcy z Niemiec – Moritz Von Oswald Trio, Vladislav Delay (wspólnie z artystą wizualnym Lillevanem), Sebastian Meissner z polską formacją Kwartludium (znany z ubiegłorocznej edycji Unsoundu w Krakowie koncert z muzyką z wytwórni SST), Pole, Andrew Pekler i Tobias.
Improwizowany soundtrack do zestawu filmów Andy`ego Warhola wykona w Nowym Jorku nie tylko formacja Groupshow (ośmiogodzinny „Empire”), ale też Carl Craig („Blow Job”) i duet nsi („Kiss”).
Koncerty dziesięciodniowego festiwalu będą się odbywały w wielu znanych i cenionych salach Nowego Jorku – od otwarcia w prestiżowym Lincoln Center, przez taneczne party w jednym z najmodniejszych klubów w mieście, Le Poisson Rouge, po undergroundowe występy w Public Assembly w Brooklynie.
Czy nowojorska edycja będzie miała wpływ na krakowski Unsound w październiku?
Małgorzata Płysa: W chwili obecnej jeszcze nie wiemy, czy będziemy jakoś szczególnie łączyć edycję nowojorską z krakowską w tym roku – mamy inne plany, ale na pewno będziemy rozwijać kontakty, także możliwe, że coś z tego programu może pojawić się w Krakowie. Dosyć silnie zaznaczyliśmy tę współpracę w trakcie edycji zeszłorocznej – koncerty „SoundScapes Series” współprezentowane były przez nowojorską Wordless Music Series (Biosphere czy Johann Johannsson), natomiast impreza „Bass Mutations” była współprezentowana przez Resident Advisor. Również w Krakowie obecni byli wszyscy współorganizujący z nami przedstawiciele organizacji partnerskich.

Foto: Zenial rozgląda się za tanim lotem do Nowego Jorku

 

 

 

Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

1 Komentarz

  1. formalina

    zajebisty news. chętnie bym tam poleciał, mam ciotkę na bruklynie, ale ona to raczej jest w przaśnych polsatowskich klimatach i raczej by mnie nie zabrała na koncerty [ czyt. nie wspomogła ]. geneneralnie brawa , brawa. myslę ze takie podróże napewno zaowocują muzyką niesamowitą …..