28 sierpnia, na warsztatach Instytutu SWAM podczas Festiwalu Tauron Nowa Muzyka trzech doskonałych realizatorów dźwięku dzielić się będzie swoją wiedzą. Jest to niezwykła okazja dla wszystkich miłośników muzyki, by dowiedzieć się nieco o procesie, jaki musi przejść nagranie, by stać się atrakcyjnym brzmieniowo plikiem audio. Pokaz miksu prowadzony przez uznanego na świecie reżysera dźwięku jest wydarzeniem na skalę polską unikalnym, a Marek Walaszek ma dar przedstawiania rzeczy prosto i ciekawie. Propozycja jest niecodzienna, choć stanowiąca już w Instytucie SWAM pewną tradycję – publiczność na pokazie miksu na targach Music Media w Krakowie w zeszłym roku wypełniła dużą salę wykładową po brzegi i słuchała z zapartym tchem do samego końca.
Tym razem spotkanie wzbogacone będzie o wykład dotyczący najbardziej tajemniczego zabiegu wykorzystywanego w produkcji muzyki – kompresji – oraz najbardziej tajemniczego programu do pracy z dźwiękiem – MaxMsp – w postaci Max for Live.
Plan pokazów
- Godzina 11:00 – „Kompresor jako kostka rubika”
Wykład o działaniu kompresora i jego roli w podnoszeniu walorów artystycznych dźwięku. Na co tak naprawdę wpływa kompresja? Jak „słyszy” kompresor?Co to jest głośność, jak się ją dodaje i jaki to ma związek z kompresją równoległą? Na co zwrócić uwagę ustawiając kompresor?
- Godzina 12:30
Dwugodzinny pokaz miksu na materiale zagranicznego artysty w wykonaniu Marka Walaszka (studio Fort11) i duża ilość czasu na zadawanie na pytań.
- Godzina 15:00 – Max for live dla producenta
Wykład z programie komunikującym Ableton Live z MaxMsp. Czym jest Max for live? Podstawowy przepływ sygnału pomiędzy Ableton Live, a MaxMsp. Jak uruchamiać dostępne za darmow sieci patche Maxa w Abletonie. Praca w Maxie na przykładzie sekwencera krokowego.
Wykladowcy
Marek Walaszek
Ukończył studia na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza, na wydziale Rezyserii Dźwięku. Swoją twórczość rozpoczął w 1996, współpracował z wieloma artystami z zagranicy i z Polski. Do tej pory miał przyjemność pracować jako producent i reżyser dźwięku przy nagraniach, w których pojawili się tacy artyści jak Pharell Wiliams, Ne-Yo, The Rza, Methodman, Redman, GhostFace Killah, Raekwon, Cilvaringz, WWO, Hemp Gru i wielu innych.
Angażuje się również w podziemne projekty jak: Radio G, Formacja Cmentarz, Freestyle, Diho Raz, THS Klika, Mikron. Jako reżyser dźwięku pracował przy udźwiękowianiu filmów, reportaży, reklam, nagłaśnianiu koncertów i spektakli. Jest Trenerem APPLE Logic oraz Soulution, ekspertem do spraw studii nagrań w firmach Polsound i ESS Audio. Posiada również własny klub muzyczny – No Mercy. Cały czas pracuje nad własnymi produkcjami, pomaga młodym zespołom w realizacji nagrań a dla relaksu, w wolnych chwilach gra jako DJ w klubach na terenie całej Polski.
Paweł Cyrta
Badacz dźwięków i technologii muzycznych, kompozytor pracujący z muzyką generatywną, interaktywnymi systemami i kompozycją algorytmiczną. Jest autorem licznych artykułów w magazynach Estrada i Studio oraz Muzyka i Technologia. Absolwent zakładu Elektroakustyki na Politechnice Warszawskiej. W 2007 roku odbył staż w paryskim IRCAMie, gdzie pracował nad wykorzystaniem syntezy mowy i śpiewu wraz z naturalnymi emocjami w kompozycjach muzycznych.
Obecnie pracuje jako specjalista przy innowacyjnych rozwiązaniach analizy i przetwarzania dźwięku. Swoją działalność artystyczną realizuje pod pseudonimem „Dźwiękoton”. Opiera swoje działanie o metody live codingu i live electronics w połączeniu z dźwiękami akustycznymi i improwizowanym śpiewem.
Paweł Przezwański
Kompozytor, aranżer, producent, gitarzysta, założyciel Instytutu SWAM – Polskiego Instytutu Edukacji Audio. Współpracował z takimi twórcami i zespołami jak: Gaba Kulka, Zakopower, Ceti, Di Galitzyaner Klezmorim, Big Band Powiatu Ostrowskiego. Stypendysta Ministra Kultury i Keimyung Research Foundation. Autor muzyki symfonicznej, elektronicznej, interaktywnej, kameralnej, filmowej.
Ukończył kompozycję na Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina oraz Prywatną Szkołę Muzyki Rozrywkowej i Jazzowej I i II stopnia im. Krzysztofa Komedy w Warszawie. Uczestniczył w kursach Acanthes Center for Contemporary Music w Metz i w kursach kompozycji w Herdfordshire. Współpracuje z Filharmonią Kaliską w ramach projektu „Filharmonia nie gryzie”.
Instytut SWAM – Polski Instytut Edukacji Audio
Funkcjonująca od roku z dużym powodzeniem na polskim rynku placówka edukacyjna wspomagająca rozwój Polaków w dziedzinie pracy z dźwiękiem i organizująca intensywne kursy z wybitnymi realizatorami dźwięku, producentami muzycznymi, kompozytorami, djami, muzykami. Fundamentem koncepcji edukacyjnej Instytutu SWAM jest idea kontaktu z profesjonalistą w jego naturalnym otoczeniu – studio nagraniowym, w małych grupach.
Spotkanie takie stanowi zastrzyk inspiracji i pomaga podnosić rzeczywiste kompetencje w wybranej dziedzinie. Edukacja użyteczna, to podstawowe hasło, z który kojarzy się Instytut SWAM. Edukacja użyteczna, to skuteczne narzędzie realizacji misji Polskiego Instytut Edukacji Audio – profesjonalizacji polskiego rynku usług produkcji audio i jego znaczenia w świecie rozumianym jako globalna wioska. Instytut zdołała skupić wokół siebie wybitnych specjalistów, a jego kadra wciąż się powiększa.
Warsztaty odbędą się w auli Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach – WYDZIAŁ PRAWA I ADMINISTACJI !!
Witam,
czy potrafi mi ktoś odpowiedzieć gdzie będą odbywały się warsztaty? Czy są jakieś zapisy? Śmieszne jest, że news odsyła na stronę „instytutu” a na stronie instytutu odsyłają po szczegóły na stronę NM 😀
Pozdrawiam,
J