Kim Gordon – No Home Record
Jarek Szczęsny:

Zaskoczenie? Niekoniecznie.

Boreal Massif – We All Have Impact (Even Hippies Do)
Paweł Gzyl:

Trip-hop is not dead (yet).

Electric Sewer Age – Contemplating Nothingness
Maciej Kaczmarski:

Kopia mistrza.

Emptyset – Blossoms
Paweł Gzyl:

Producenci z Bristolu wkraczają na nowe terytoria.

Nagrobki – Pod Ziemią
Jarek Szczęsny:

Poważni jak śmierć.

LDY OSC – sōt
Paweł Gzyl:

Click & cuts na nowo.

Nick Cave and the Bad Seeds – Ghosteen
Jarek Szczęsny:

Pomnik żałoby.

Pablo Mateo – Weird Reflections Beyond The Sky
Paweł Gzyl:

Techno do tańca.

Danny Brown – uknowhatimsayin¿
Jarek Szczęsny:

Gorączkowe wizje rapera.

9t Antiope – Grimace
Jarek Szczęsny:

Mikrus.

Malin Genie – Anthropomorphic Sympathy
Paweł Gzyl:

Stylowe electro i IDM w duchu lat 90.

Telefon Tel Aviv – Dreams Are Not Enough
Mateusz Piżyński:

Gdy w Tel Avivie zgaśnie światło…

Philipp Gorbachev – Kolokol
Paweł Gzyl:

Prawosławie i elektronika.

BNNT is Jerusalem in My Heart – Multiversion #4
Jarek Szczęsny:

Część czwarta.



Festiwal Nowa Muzyka – warsztaty muzyczne!

28 sierpnia, na warsztatach Instytutu SWAM podczas Festiwalu Tauron Nowa Muzyka trzech doskonałych realizatorów dźwięku dzielić się będzie swoją wiedzą. Jest to niezwykła okazja dla wszystkich miłośników muzyki, by dowiedzieć się nieco o procesie, jaki musi przejść nagranie, by stać się atrakcyjnym brzmieniowo plikiem audio. Pokaz miksu prowadzony przez uznanego na świecie reżysera dźwięku jest wydarzeniem na skalę polską unikalnym, a Marek Walaszek ma dar przedstawiania rzeczy prosto i ciekawie. Propozycja jest niecodzienna, choć stanowiąca już w Instytucie SWAM pewną tradycję – publiczność na pokazie miksu na targach Music Media w Krakowie w zeszłym roku wypełniła dużą salę wykładową po brzegi i słuchała z zapartym tchem do samego końca.

Tym razem spotkanie wzbogacone będzie o wykład dotyczący najbardziej tajemniczego zabiegu wykorzystywanego w produkcji muzyki – kompresji – oraz najbardziej tajemniczego programu do pracy z dźwiękiem – MaxMsp – w postaci Max for Live.

Plan pokazów

  • Godzina 11:00 – „Kompresor jako kostka rubika”

Wykład o działaniu kompresora i jego roli w podnoszeniu walorów artystycznych dźwięku. Na co tak naprawdę wpływa kompresja? Jak „słyszy” kompresor?Co to jest głośność, jak się ją dodaje i jaki to ma związek z kompresją równoległą? Na co zwrócić uwagę ustawiając kompresor?

  • Godzina 12:30

Dwugodzinny pokaz miksu na materiale zagranicznego artysty w wykonaniu Marka Walaszka (studio Fort11) i duża ilość czasu na zadawanie na pytań.

  • Godzina 15:00 – Max for live dla producenta

Wykład z programie komunikującym Ableton Live z MaxMsp. Czym jest Max for live? Podstawowy przepływ sygnału pomiędzy Ableton Live, a MaxMsp. Jak uruchamiać dostępne za darmow sieci patche Maxa w Abletonie. Praca w Maxie na przykładzie sekwencera krokowego.

Wykladowcy

Marek Walaszek

Ukończył studia na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza, na wydziale Rezyserii Dźwięku. Swoją twórczość rozpoczął w 1996, współpracował z wieloma artystami z zagranicy i z Polski. Do tej pory miał przyjemność pracować jako producent i reżyser dźwięku przy nagraniach, w których pojawili się tacy artyści jak Pharell Wiliams, Ne-Yo, The Rza, Methodman, Redman, GhostFace Killah, Raekwon, Cilvaringz, WWO, Hemp Gru i wielu innych.

Angażuje się również w podziemne projekty jak: Radio G, Formacja Cmentarz, Freestyle, Diho Raz, THS Klika, Mikron. Jako reżyser dźwięku pracował przy udźwiękowianiu filmów, reportaży, reklam, nagłaśnianiu koncertów i spektakli. Jest Trenerem APPLE Logic oraz Soulution, ekspertem do spraw studii nagrań w firmach Polsound i ESS Audio. Posiada również własny klub muzyczny – No Mercy. Cały czas pracuje nad własnymi produkcjami, pomaga młodym zespołom w realizacji nagrań a dla relaksu, w wolnych chwilach gra jako DJ w klubach na terenie całej Polski.

Paweł Cyrta

Badacz dźwięków i technologii muzycznych, kompozytor pracujący z muzyką generatywną, interaktywnymi systemami i kompozycją algorytmiczną. Jest autorem licznych artykułów w magazynach Estrada i Studio oraz Muzyka i Technologia. Absolwent zakładu Elektroakustyki na Politechnice Warszawskiej. W 2007 roku odbył staż w paryskim IRCAMie, gdzie pracował nad wykorzystaniem syntezy mowy i śpiewu wraz z naturalnymi emocjami w kompozycjach muzycznych.

Obecnie pracuje jako specjalista przy innowacyjnych rozwiązaniach analizy i przetwarzania dźwięku. Swoją działalność artystyczną realizuje pod pseudonimem „Dźwiękoton”. Opiera swoje działanie o metody live codingu i live electronics w połączeniu z dźwiękami akustycznymi i improwizowanym śpiewem.

Paweł Przezwański

Kompozytor, aranżer, producent, gitarzysta, założyciel Instytutu SWAM – Polskiego Instytutu Edukacji Audio. Współpracował z takimi twórcami i zespołami jak: Gaba Kulka, Zakopower, Ceti, Di Galitzyaner Klezmorim, Big Band Powiatu Ostrowskiego. Stypendysta Ministra Kultury i Keimyung Research Foundation. Autor muzyki symfonicznej, elektronicznej, interaktywnej, kameralnej, filmowej.

Ukończył kompozycję na Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina oraz Prywatną Szkołę Muzyki Rozrywkowej i Jazzowej I i II stopnia im. Krzysztofa Komedy w Warszawie. Uczestniczył w kursach Acanthes Center for Contemporary Music w Metz i w kursach kompozycji w Herdfordshire. Współpracuje z Filharmonią Kaliską w ramach projektu „Filharmonia nie gryzie”.

Instytut SWAM – Polski Instytut Edukacji Audio

www.swam.com.pl &raqu;

Funkcjonująca od roku z dużym powodzeniem na polskim rynku placówka edukacyjna wspomagająca rozwój Polaków w dziedzinie pracy z dźwiękiem i organizująca intensywne kursy z wybitnymi realizatorami dźwięku, producentami muzycznymi, kompozytorami, djami, muzykami. Fundamentem koncepcji edukacyjnej Instytutu SWAM jest idea kontaktu z profesjonalistą w jego naturalnym otoczeniu – studio nagraniowym, w małych grupach.

Spotkanie takie stanowi zastrzyk inspiracji i pomaga podnosić rzeczywiste kompetencje w wybranej dziedzinie. Edukacja użyteczna, to podstawowe hasło, z który kojarzy się Instytut SWAM. Edukacja użyteczna, to skuteczne narzędzie realizacji misji Polskiego Instytut Edukacji Audio – profesjonalizacji polskiego rynku usług produkcji audio i jego znaczenia w świecie rozumianym jako globalna wioska. Instytut zdołała skupić wokół siebie wybitnych specjalistów, a jego kadra wciąż się powiększa.

 

 

Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

komentarze 2

  1. thuringwethil

    Warsztaty odbędą się w auli Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach – WYDZIAŁ PRAWA I ADMINISTACJI !!

  2. novaforma

    Witam,
    czy potrafi mi ktoś odpowiedzieć gdzie będą odbywały się warsztaty? Czy są jakieś zapisy? Śmieszne jest, że news odsyła na stronę „instytutu” a na stronie instytutu odsyłają po szczegóły na stronę NM 😀
    Pozdrawiam,
    J