Shed – Oderbruch
Paweł Gzyl:

Szperając w zbiorowej pamięci.

KTLH – Azathoth
Jarek Szczęsny:

Egzorcyści będą mieć pełne ręce roboty.

Koenraad Ecker & Frederik Meulyzer – Carbon
Paweł Gzyl:

Wizyta na Spitsbergenie.

Planetary Assault Systems – Live At Cocoon Ibiza
Paweł Gzyl:

Techno z saksofonem? Czemu nie!

Olo Walicki & Jacek Prościński – Llovage
Jarek Szczęsny:

Uciekająca sekcja rytmiczna.

Abul Mogard – Kimberlin
Maciej Kaczmarski:

Elegia na odejście.

Tobias Preisig – Diver
Łukasz Komła:

Skoncentrowana powódź.

Lee Gamble – Exhaust (Flush Real Pharynx Part 2)
Paweł Gzyl:

Powrót do korzeni.

Various Artists – Pop Ambient 2020
Paweł Gzyl:

Ambient jak skała.

FKA Twigs – Magdalene
Jarek Szczęsny:

Jedno płuco.

Sarin – Moral Cleansing
Paweł Gzyl:

EBM wyszlifowany na najwyższy połysk.

Mary Komasa – Disarm
Przemysław Solski:

Rozbrójmy się.

Black Sea Dahu – No Fire in the Sand
Łukasz Komła:

Tonąc w lekkości.

DJ Shadow – Our Pathetic Age
Jarek Szczęsny:

Ilość nie przekłada się na jakość.



Baby Dee w Warszawie

BABY DEE wystąpi w Warszawskiej Królikarni, 5 sierpnia 2011 o godz. 19.00. Urodzona w Cleveland (Ohio) performerka, songwriterka, piosenkarka, klasycznie wykształcona harfistka, pianistka i akordeonistka.

W jej trudnych do jednoznacznej klasyfikacji piosenkach przejmujący smutek miesza się z groteską i prześmiewczością a muzyka popularna z kameralistyką.

Na swym pierwszym występie w Warszawie, w ramach programu muzycznego towarzyszącego wystawie „Damy z pieskiem i małpką” zagra solo – z akompaniamentem harfy i fortepianu.

Wystawa poświęcona jest barokowi i nawiązaniom do niego w twórczości artystów współczesnych. obecności wątków. Muzycznie późny barok często widziany jest z perspektywy klasycyzmu: jako sztuka zdegenerowana i dekadencka. Za jeden z jej przejawów uważano twórczość kastratów. Głosy niemieszczące się w sztywnym podziale na żeńskie (wysokie) i męskie (niskie). Artystką dziś zacierającą granice między ustalonymi tożsamościami płciowymi i muzycznymi jest Baby Dee. Sytuując się poza podziałem na muzykę poważną i rozrywkową, często wykonuje ona swoje piosenki z akompaniamentem harfy – ukochanego instrumentu Marii Antoniny, której w dużej mierze zawdzięcza on popularność w XVIII wieku.

Więcej na:

http://www.babydee.org/
http://patakaind.blogspot.com/

 


Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.