Fumiya Tanaka – Right Moment
Paweł Gzyl:

Spójna całość zbudowana z kontrastowych elementów.

Król – Nieumiarkowania
Jarek Szczęsny:

Nie chce nam mówić niczego wprost.

Burial – Tunes 2011-2019
Jarek Szczęsny:

Brama do innej rzeczywistości.

Zaumne – Contact
Jarek Szczęsny:

Niezwykła bliskość.

Various Artists – Consortium Vol. 1
Paweł Gzyl:

Z Albanii do Detroit.

ARRM – II
Jarek Szczęsny:

Dzieło spokoju.

Floating Points – Crush
Jarek Szczęsny:

Stare w służbie nowoczesności.

Stefan Goldmann – Veiki
Paweł Gzyl:

Najbardziej taneczny materiał niemieckiego producenta.

True – Made Of Glass
Łukasz Komła:

Pod rękę ze smutkiem i tańczmy!

Akwizgram – Nü romantik
Jarek Szczęsny:

Próg do przeskoczenia jest niewielki.

Claro Intelecto – In Vitro – Volume 1 & 2
Paweł Gzyl:

Piękna, ale niemodna muzyka.

Paweł Doskocz / Vasco Trilla – Hajstra
Jarek Szczęsny:

Nieprawidłowości w działaniu zmysłów.

Stenny – Upsurge
Paweł Gzyl:

Połamane rytmy zanurzone w ambiencie.

Justyna Steczkowska – Maria Magdalena. All Is One
Przemysław Solski:

Wędrówka duszy.



Baby Dee w Warszawie

BABY DEE wystąpi w Warszawskiej Królikarni, 5 sierpnia 2011 o godz. 19.00. Urodzona w Cleveland (Ohio) performerka, songwriterka, piosenkarka, klasycznie wykształcona harfistka, pianistka i akordeonistka.

W jej trudnych do jednoznacznej klasyfikacji piosenkach przejmujący smutek miesza się z groteską i prześmiewczością a muzyka popularna z kameralistyką.

Na swym pierwszym występie w Warszawie, w ramach programu muzycznego towarzyszącego wystawie „Damy z pieskiem i małpką” zagra solo – z akompaniamentem harfy i fortepianu.

Wystawa poświęcona jest barokowi i nawiązaniom do niego w twórczości artystów współczesnych. obecności wątków. Muzycznie późny barok często widziany jest z perspektywy klasycyzmu: jako sztuka zdegenerowana i dekadencka. Za jeden z jej przejawów uważano twórczość kastratów. Głosy niemieszczące się w sztywnym podziale na żeńskie (wysokie) i męskie (niskie). Artystką dziś zacierającą granice między ustalonymi tożsamościami płciowymi i muzycznymi jest Baby Dee. Sytuując się poza podziałem na muzykę poważną i rozrywkową, często wykonuje ona swoje piosenki z akompaniamentem harfy – ukochanego instrumentu Marii Antoniny, której w dużej mierze zawdzięcza on popularność w XVIII wieku.

Więcej na:

http://www.babydee.org/
http://patakaind.blogspot.com/

 


Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.