Trampique – Life Outside The Mirror
Jarek Szczęsny:

Melancholia codzienności.

Jan Wagner – Kapitel
Łukasz Komła:

Autentyczna bruzda.

Ian William Craig – Red Sun Through Smoke
Jarek Szczęsny:

Mgnienia poczucia straty.

Christian Löffler – Lys
Paweł Gzyl:

Piosenka jest dobra na wszystko?

Various Artists – Velvet Desert Music Vol. 2
Paweł Gzyl:

Soundtrack do współczesnego „acid westernu”.

Skalpel – Highlight
Bartek Woynicz:

Balsam na czas zarazy.

Electric Indigo – Ferrum
Paweł Gzyl:

W atomowym silosie.

Stian Westerhus – Redundance
Jarek Szczęsny:

Ucieczka od tradycyjnych piosenek.

Immortal Onion – XD [Experience Design]
Jarek Szczęsny:

Nie spodziewałem się ich tam spotkać.

Moses Sumney – græ Part 1
Jarek Szczęsny:

Przestrzeń okrojona ze skrajności.

Blind Boy De Vita – Cumpà
Łukasz Komła:

Z cienia w ogień!

Camea – Dystopian Love
Paweł Gzyl:

Futurystycznie i kobieco.

Shabaka and the Ancestors – We Are Sent Here By History
Jarek Szczęsny:

On wie więcej.

The Fear Ratio – They Can’t Be Saved
Paweł Gzyl:

Suma najlepszych elementów.



Baby Dee w Warszawie

BABY DEE wystąpi w Warszawskiej Królikarni, 5 sierpnia 2011 o godz. 19.00. Urodzona w Cleveland (Ohio) performerka, songwriterka, piosenkarka, klasycznie wykształcona harfistka, pianistka i akordeonistka.

W jej trudnych do jednoznacznej klasyfikacji piosenkach przejmujący smutek miesza się z groteską i prześmiewczością a muzyka popularna z kameralistyką.

Na swym pierwszym występie w Warszawie, w ramach programu muzycznego towarzyszącego wystawie „Damy z pieskiem i małpką” zagra solo – z akompaniamentem harfy i fortepianu.

Wystawa poświęcona jest barokowi i nawiązaniom do niego w twórczości artystów współczesnych. obecności wątków. Muzycznie późny barok często widziany jest z perspektywy klasycyzmu: jako sztuka zdegenerowana i dekadencka. Za jeden z jej przejawów uważano twórczość kastratów. Głosy niemieszczące się w sztywnym podziale na żeńskie (wysokie) i męskie (niskie). Artystką dziś zacierającą granice między ustalonymi tożsamościami płciowymi i muzycznymi jest Baby Dee. Sytuując się poza podziałem na muzykę poważną i rozrywkową, często wykonuje ona swoje piosenki z akompaniamentem harfy – ukochanego instrumentu Marii Antoniny, której w dużej mierze zawdzięcza on popularność w XVIII wieku.

Więcej na:

http://www.babydee.org/
http://patakaind.blogspot.com/

 


Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

Comments are closed.