Kim Gordon – No Home Record
Jarek Szczęsny:

Zaskoczenie? Niekoniecznie.

Boreal Massif – We All Have Impact (Even Hippies Do)
Paweł Gzyl:

Trip-hop is not dead (yet).

Electric Sewer Age – Contemplating Nothingness
Maciej Kaczmarski:

Kopia mistrza.

Emptyset – Blossoms
Paweł Gzyl:

Producenci z Bristolu wkraczają na nowe terytoria.

Nagrobki – Pod Ziemią
Jarek Szczęsny:

Poważni jak śmierć.

LDY OSC – sōt
Paweł Gzyl:

Click & cuts na nowo.

Nick Cave and the Bad Seeds – Ghosteen
Jarek Szczęsny:

Pomnik żałoby.

Pablo Mateo – Weird Reflections Beyond The Sky
Paweł Gzyl:

Techno do tańca.

Danny Brown – uknowhatimsayin¿
Jarek Szczęsny:

Gorączkowe wizje rapera.

9t Antiope – Grimace
Jarek Szczęsny:

Mikrus.

Malin Genie – Anthropomorphic Sympathy
Paweł Gzyl:

Stylowe electro i IDM w duchu lat 90.

Telefon Tel Aviv – Dreams Are Not Enough
Mateusz Piżyński:

Gdy w Tel Avivie zgaśnie światło…

Philipp Gorbachev – Kolokol
Paweł Gzyl:

Prawosławie i elektronika.

BNNT is Jerusalem in My Heart – Multiversion #4
Jarek Szczęsny:

Część czwarta.



Archive Series: Legendarne Ząbki


Dzięki labelowi Requiem Records możemy poznać polskie zespoły, które w latach ’80 eksperymentowały z brzmieniem. Wszystko dzięki serii Archive Series, o której będziemy pisać na Nowamuzyka.pl. Na początek – Legendarne Ząbki.

Łukasz Pawlak z Requiem Records z niezwykłą starannością zabrał się za realizację tematu. W efekcie otrzymaliśmy kilka genialnie wydanych, dokładnie opisanych albumów, które przypominają najciekawsze polskie grupy eksperymentalne sprzed kilku dekad. A to dopiero początek serii.

Legendarne Ząbki

Legendarne Ząbki to zapis sesji nagraniowych efemerycznych formacji na warszawskiej Pradze i podwarszawskich Ząbkach. Publicznie wystąpili tylko raz – na dyplomowym recitalu Roberta w klasie perkusji w szkole muzycznej na Bednarskiej. Uszkodzony, poćwiartowany jazz, erupcje czystej energii free, odniesienia do współczesnej klasyki, parodie, to efekty twórczego transu wkraczających wówczas w pełnoletność muzyków.

[pro-player type=”MP3″]http://www.requiem.serpent.pl/legendarnezabki/sounds/13.mp3[/pro-player]

[pro-player type=”MP3″]http://www.requiem.serpent.pl/legendarnezabki/sounds/21.mp3[/pro-player]

Na materię brzmieniową formacji składają się m.in.: perkusja (także automatyczna – radziecka), ksylofon, instrumenty dęte, wiolonczela, gitara basowa, polskie organy elektryczne, zabawki, sporadyczne taśmowe podkłady i spontaniczne akcje wokalne.

[pro-player type=”MP3″]http://www.requiem.serpent.pl/legendarnezabki/sounds/18.mp3[/pro-player]

Wykreowane dźwiękowe historie wytrzymały próbę czasu i radykalnie odcinają się na tle tego co najczęściej opatruje się pojęciem jazzowej czy rockowej ekstremy.

Płyta dostępna będzie już za kilka dni w sklepie Serpent. Polecamy!

[button size=”big” link=”http://www.requiem.serpent.pl/legendarnezabki/” target=”blank”]Więcej o płycie[/button]

 

 

Dołącz do ponad 13 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

komentarze 2

  1. Funthomas

    !!!!!

  2. few quiet people

    Dobra robota!