BNNT is Michał Kupicz – Multiversion #2
Jarek Szczęsny:

Część druga.

Coil – The Gay Man’s Guide To Safer Sex +2 OST
Ania Pietrzak:

Absolutne kuriozum!

Siavash Amini – Serus
Jarek Szczęsny:

Pływanie w stanie półsnu.

Foghorn – Thanatos
Jarek Szczęsny:

Album wysokooktanowy.

Subjected – Pictures From The Aftermath
Paweł Gzyl:

Ambientowa afirmacja życia i miłości.

Billy Woods And Kenny Segal – Hiding Places
Jarek Szczęsny:

Ciężki i ponury.

Ellen Arkbro – Chords
Paweł Gzyl:

Filozofia czystego akordu.

BNNT is Patrick Higgins – Multiversion #1
Jarek Szczęsny:

Część pierwsza.

Opla – Obertasy
Jarek Szczęsny:

Modernizacja polskiej wsi.

Zguba – Potwarz
Jarek Szczęsny:

Zagadkowa umysłowość.

Erith – Speed of Light
Przemysław Solski:

Niebanalny styl, kosmiczna muzyka, swoboda na scenie, tak w kilku słowach można określić nowe zjawisko na polskim rynku.

Øyvind Torvund – The Exotica Album
Łukasz Komła:

W egzotycznym zwierciadle.

Sciahri – Double-Edged
Paweł Gzyl:

Plemienny minimal.

Various Artists – ePM Selected Vol. 7
Paweł Gzyl:

Dziesięć house’owych sztosów.



Archive Series: Legendarne Ząbki


Dzięki labelowi Requiem Records możemy poznać polskie zespoły, które w latach ’80 eksperymentowały z brzmieniem. Wszystko dzięki serii Archive Series, o której będziemy pisać na Nowamuzyka.pl. Na początek – Legendarne Ząbki.

Łukasz Pawlak z Requiem Records z niezwykłą starannością zabrał się za realizację tematu. W efekcie otrzymaliśmy kilka genialnie wydanych, dokładnie opisanych albumów, które przypominają najciekawsze polskie grupy eksperymentalne sprzed kilku dekad. A to dopiero początek serii.

Legendarne Ząbki

Legendarne Ząbki to zapis sesji nagraniowych efemerycznych formacji na warszawskiej Pradze i podwarszawskich Ząbkach. Publicznie wystąpili tylko raz – na dyplomowym recitalu Roberta w klasie perkusji w szkole muzycznej na Bednarskiej. Uszkodzony, poćwiartowany jazz, erupcje czystej energii free, odniesienia do współczesnej klasyki, parodie, to efekty twórczego transu wkraczających wówczas w pełnoletność muzyków.

[pro-player type=”MP3″]http://www.requiem.serpent.pl/legendarnezabki/sounds/13.mp3[/pro-player]

[pro-player type=”MP3″]http://www.requiem.serpent.pl/legendarnezabki/sounds/21.mp3[/pro-player]

Na materię brzmieniową formacji składają się m.in.: perkusja (także automatyczna – radziecka), ksylofon, instrumenty dęte, wiolonczela, gitara basowa, polskie organy elektryczne, zabawki, sporadyczne taśmowe podkłady i spontaniczne akcje wokalne.

[pro-player type=”MP3″]http://www.requiem.serpent.pl/legendarnezabki/sounds/18.mp3[/pro-player]

Wykreowane dźwiękowe historie wytrzymały próbę czasu i radykalnie odcinają się na tle tego co najczęściej opatruje się pojęciem jazzowej czy rockowej ekstremy.

Płyta dostępna będzie już za kilka dni w sklepie Serpent. Polecamy!

[button size=”big” link=”http://www.requiem.serpent.pl/legendarnezabki/” target=”blank”]Więcej o płycie[/button]

 

Dołącz do ponad 10 000 fanów na Facebooku:

Komentarze

komentarze 2

  1. Funthomas

    !!!!!

  2. few quiet people

    Dobra robota!